Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Pick ups vervangen voor fender Hot Noiseless

    Ik heb een Fender squire stratocaster. Nou ben ik niet helemaal thuis in het vervangen van pick ups dus vergeef me als ik iets zeg wat niet klopt..
    Mijn pick ups staan altijd op stand 4 of 5 dus dat wil toch zeggen dat je bij stand 4 de middle/neck pickup gebruikt en bij stand 5 alleen de neck pick up?

    Ik wil een wat meer clean blues geluid krijgen en heb ergens gelezen en gehoord dat de Fender noiseless pickups hier goed voor zijn. Hoef ik dan ook alleen maar de neck en de middle/neck pickups hier voor te vervangen?

    Nogmaals ik heb veel gelezen de laatste tijd maar ben er niet helemaal in thuis.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josm Bekijk bericht
    Ik heb een Fender squire stratocaster. Nou ben ik niet helemaal thuis in het vervangen van pick ups dus vergeef me als ik iets zeg wat niet klopt..
    Mijn pick ups staan altijd op stand 4 of 5 dus dat wil toch zeggen dat je bij stand 4 de middle/neck pickup gebruikt en bij stand 5 alleen de neck pick up?

    Ik wil een wat meer clean blues geluid krijgen en heb ergens gelezen en gehoord dat de Fender noiseless pickups hier goed voor zijn. Hoef ik dan ook alleen maar de neck en de middle/neck pickups hier voor te vervangen?

    Nogmaals ik heb veel gelezen de laatste tijd maar ben er niet helemaal in thuis.
    Zonder je persoonlijk en dus ook je gitaarspel en equipment te kennen, heb ik het vermoeden dat het voornamelijk een versterkerkwestie is. In mijn beleving vormen de elementen maar een betrekkelijk (nee, niet onbelangrijk) deel van het geluid.

    Wat gebruik je voor spullen nu en wat is het voorbeeld qua geluid dat je nastreeft?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Bedoel je dit geluid?


    Heb effe een demo gedaan:
    https://soundcloud.com/bertilvandergun/xstrat
    van naar 5-4-3-2-1 Kun je het gelijk beoordelen.

    (opname via riffworks met vstplugin THD Bivalve, is niet helemaal clean)
    Laatst gewijzigd door beruk; 30 december 2013 om 10:47
    Mwa...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Zonder je persoonlijk en dus ook je gitaarspel en equipment te kennen, heb ik het vermoeden dat het voornamelijk een versterkerkwestie is. In mijn beleving vormen de elementen maar een betrekkelijk (nee, niet onbelangrijk) deel van het geluid.

    Wat gebruik je voor spullen nu en wat is het voorbeeld qua geluid dat je nastreeft?
    Ik heb sinds kort een Fender Blues Junior. Ik had hiervoor geen buizen amp dus het is al een hele verbetering. En ik heb het Bad Monkey pedaal om de mids op te boosten. Ik probeer een beetje in de buurt te komen van John Mayer / SRV. Niet precies hetzelfde wat ook niet zal gaan lukken, zolang ik maar een beetje die kant op kom. Dus het vervangen van je pickups heeft niet zo'n grote invloed op het veranderen van 't geluid?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard


    Dit?
    Mwa...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Bedoel je dit geluid?


    Heb effe een demo gedaan:
    https://soundcloud.com/bertilvandergun/xstrat
    van naar 5-4-3-2-1 Kun je het gelijk beoordelen.

    (opname via riffworks met vstplugin THD Bivalve, is niet helemaal clean)
    Ik bedoel het geluid bij de opname vanaf 0,27 min. Dat is dat toch de 4e positie dus de Middle/Neck pickup?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Elementen wisselen heeft best veel invloed op het totaalplaatje, maar de versterker is ook net zo belangrijk. Nou zit het daar wel goed mee zo te lezen dus zou ik zelf inderdaad gaan kijken naar de gitaar/pickups.

    Zou zelf niet direct naar de noiseless gaan kijken, hoewel ik daar zelf geen slechte ervaringen mee heb. Probeer wat soundsamples van andere pickups te vinden of beter nog: misschien ken je iemand met een gitaar en kun je die eens proberen.
    DA - doet je goed!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht

    Dit?
    Ja dit ongeveer inderdaad

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Elementen wisselen heeft best veel invloed op het totaalplaatje, maar de versterker is ook net zo belangrijk. Nou zit het daar wel goed mee zo te lezen dus zou ik zelf inderdaad gaan kijken naar de gitaar/pickups.

    Zou zelf niet direct naar de noiseless gaan kijken, hoewel ik daar zelf geen slechte ervaringen mee heb. Probeer wat soundsamples van andere pickups te vinden of beter nog: misschien ken je iemand met een gitaar en kun je die eens proberen.
    Wat zou jij dan aanbevelen om voor te kijken? Ik heb ook wat gelezen over Klein-pickups en de Big Dippers natuurlijk, maar die worden mij te duur denk ik. Ken zelf niet veel andere gitaarspelers.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Kan met iedere strat. Blues Junior is prima. Mids niet boosten )voor clean', maar juist wat weghalen. Volume en tone op de strat ietsjes terug zetten, op je versterker een lekkere stand opzoeken en dan spelen met agressief en juist weer rustig aanslaan en selen met je volumepot. In principe werkt iedere strat.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top