Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Discussie: B.B. King

  1. #31

    Standaard

    Fraai gedaan, hoor. Sta af en toe versteld van hoe handig en vakkundig sommige gebruikers hier zijn!

  2. #32

    Standaard

    Kleine kistjes kunnen best wel wat volume produceren, Thiez, zo ook dit Goddelijk doosje dat uiteindelijk slechts 350 x 210 x 75 mm meet. De Uncle Box sinaasappelkist die ik een paar jaar geleden bouwde, meet amper groter (een gemiddelde maat van 360 x 290 x 85 mm) en durf ik écht fel te noemen. Die laatste zal zich niet laten wegspelen door een volwassen gitaar. Qua volume, voor alle duidelijkheid..

    Maar hoe je onorthodox materiaal tot een instrument omsmeedt, en hoe het uiteindelijk al dan niet zal klinken, dát is inderdaad de ultieme drijfveer bij dit alles.

    Alvast veel plezier!


    Tee.

    *ps: Enig ongeduld bij het bouwen is een niet-speler soms ook niet onbekend, hoor, barno..
    Laatst gewijzigd door loose-fur; 8 januari 2014 om 18:35
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    *ps: Enig ongeduld bij het bouwen is een niet-speler soms ook niet onbekend, hoor, barno..
    dat begrijp ik Tee, maar ik veronderstel dat het wispelturige temperament van een muzikant in deze wat sneller toegeeft aan dat ongeduld dan een ware vakman…

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    haha bekend probleem inderdaad, barno. En dat zijn (zoals waarschijnlijk ook wel bekend) de momenten waarop je fouten gaat maken. "even nog snel dit doen" en vervolgens ben je de nodige uurtjes bezig om je fout zo goed mogelijk te herstellen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Kerstvakantie zit erop.



    Kerstproject ook.
    Tee.
    Doet me aan Duchamp denken

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #36

    Standaard

    Dank voor het compliment, Pepe. Marcel Duchamp is me niet echt onbekend, maar van zijn Mona Lisa Avec Moustache wist ik het bestaan niet af. Zonet even naar op zoek gegaan en daarbij ontdekt waar de letters L.H.O.O.Q. voor staan: Elle a chaud au cul..

    (oftewel: hete stoof)



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Wel, it looks your guitar found his name!

    Ik heb geen idee hoor maar die koektrommel gitaren lijken me best commercieel in de zin dat een muziekzaak daar wel een exemplaar van wil hebben hangen, al was het maar alleen om het unieke karakter?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #38

    Standaard

    Dit is vaak een eerste reactie wanneer ik hier een bezoeker over de vloer krijg, Pepe: 'Wat doe je dan met al die bouwsels, verkopen?' (vooral nadat ze gehoord hebben dat ik er niet op spelen kan).

    Ik mag er niet aan denken. Ik kan het niet over mijn hart krijgen er ook maar eentje weg te doen. Bij elke gitaar op zich behoud ik een fijne herinnering, bovenop het feit dat ik er graag naar kijk en ze toch af en toe eens vast neem om er wat op te rommelen. Misschien komt er ooit een dag dat ik dit gevoel niet meer ken. Dat ik ze beu ben. Dat ze vanonder mijn ogen vandaan moeten. Wie weet.

    Dan geef ik ze weg.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Er is van die doorzichtige plakfolie om boeken te kaften. Is dat niet handig om over Maria heen te plakken. Dan heeft beltbuckle rash geen kans?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top