Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39

Discussie: B.B. King

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Blasfemisch genie!

  2. #22

    Standaard

    Blasfemisch?
    Een soort stigmata, maar zonder zijn handen te bezeren.
    Ik noem dat een wonder.
    Allebei. De stigmata en het instrument.
    Ge-ni-aal.

    Niet al te hard doorwerken s.v.p., dan valt er voor mij nog wat te genieten.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Super project. Wat ik gaaf vind is dat je zulke creatieve instrumenten ook nog eens heel netjes bouwt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Wat een prachtig project weer! It's all in the details. Mooi!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25

    Standaard

    knap gedaan!

  6. #26

    Standaard

    De fijne reacties (waarvoor dank) en de vraag van Thiez (over hoe het kistje nu uiteindelijk klinkt), deden me een beetje stilstaan bij het hoe en waarom van dergelijke -eerder zinloze- bouwsels. Vanwaar de drang om zo’n project tot een zo goed mogelijk einde te brengen? Vanwaar de goesting?

    Ik kwam voorlopig slechts tot één conclusie: Omdat ik geen gitaarspeler ben?

    Tijd en energie tegenover resultaat en klank zou een gitaarspeler te hard ontmoedigen, vermoed ik. Met andere woorden, om in de context van dit gitaartje te blijven: Zalig zijn de onwetenden.

    (vandaar dat ik dit ook zonder scrupules durft te verkondigen: het klinkt fantastisch!)



    Tee.

    *Ps: Uit goede bron vernomen dat Christus er smakelijk om kan lachen. Als geen ander immers weet Hij heel goed hoe het voelt wanneer je humor verkeerd begrepen wordt..
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #27

    Standaard

    Gaaf! Ik ben benieuwd hoe m'n kerk zou reageren op 'dit' in plaats van m'n gebruikelijke Baja tele ...

    Nu heeft m'n tele wel het juiste aantal snaren, maar toch !

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik vind zulke projecten juist gaaf. En met zo min mogelijk zo veel mogelijk bereiken is juist een uitdaging. Ik kan van beide kanten oordelen als gitarist en hobbyist/techneut. Naar tijd en energie moet je nooit kijken bij dergelijke bouwprojecten. Dat vliegt toch voorbij als je lekker bezig bent. Zo moet je ook nooit gaan kijken of het economisch interessant is. De zelfbouw strat die ik gemaakt heb, had ik twee tweedehandjes voor kunnen kopen. Maar dan heb je niet het plezier van het bouwen.

    Enige wat ik me afvroeg is of hij wat volume produceerd akoestisch. Zeker aangezien ik in de planning heb een gitaartje te bouwen uit een wijnkistje en daar eigenlijk geen element in wil zetten maar puur akoestisch wil bouwen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #29

    Standaard

    Wat een tof ding zeg!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Een bouwer die zelf niet speelt, dat heeft naast enkele nadelen (afstelling enz…) ook voordelen. Met name afwezigheid van "het willen af hebben om erop te kunnen spelen" is een groot voordeel, je werkt secuurder, methodischer. Enfin dat denk ik omdat ik als gitarist-bouwer mezelf wel es betrap op shortcuts om toch maar vooruit te gaan. Ik zal ook bv nooit een echte houtliefhebber/skilled bewerker worden, of een tool / jig freak, terwijl dat toch wel dingen zijn die een goede bouw zeker bevorderen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top