Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Heb in een van mijn teles een GFS zitten, klinkt prima. Dit is de lil puncher ee nblade pickup met hoge output. In een vna mijn strats een SD hotrail en beide pickups zijn vergelijkbaar qua klank. Alleen is de GFS een stukie goedkoper.

    Check ook eens Tonerider http://www.tonerider.com/ , deze heb ik vergeleken met duurdere pickups en klinken super.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Ik heb een GFS humbucker in single coil formaat gehad, en een normale GFS humbucker. De sc-formaat klonk lekker maar net niet zoals een echte hum dat doet. Nu weet ik niet hoe dat bij de SD en dimarzio versies zit dus dat kan ik niet vergelijken. De full size (crunchy pat), klonk lekker, maar haalt het niet bij de SD custom custom die er nu in zit. Het zijn ook compleet andere beestjes natuurlijk, maar ook heeft er een JB in die strat gezeten, en die vond ik ook lekkerder dan de GFS crunchy pat. In het kort: GFS, prima voor het geld, maar het kan een stuk beter.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Hey Duhsjaak,
    Wil je zeggen dat je die NYII elementen gemakkelijk uit elkaar kan halen?
    Ik ben opzoek naar betaalbare d'armond look-alike pickup onderdelen, misschien is zoiets dan wel interessant, om er een beter van te maken ...



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Hey Duhsjaak,
    Wil je zeggen dat je die NYII elementen gemakkelijk uit elkaar kan halen?
    Ik ben opzoek naar betaalbare d'armond look-alike pickup onderdelen, misschien is zoiets dan wel interessant, om er een beter van te maken ...



    s.
    Om zeker te zijn dat we elkaar goed begrijpen, ik kocht drie Burns lookalike pups.
    De kapjes daarvan zitten met metalen lipjes aan de onderkant vast. Kennelijk waren de elementen te dik, of de kapjes niet hoog genoeg en toen donderde twee van de drie bij aankomst al uit elkaar.
    Ik zou moeten controleren of dat de pups zijn waarover je het hebt, maar als dat zo is, dan is het een kwestie van de lipjes aan de onderkant voorzichtig uitbuigen en je hebt ze uit elkaar.

    Ze klonken, zeker voor het geld dat er voor werd gerekend, helemaal niet gek.
    Check jij dit of doe ik dat?
    Vriendelijke groet, gus

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ha ok, ik dacht dat je het over de GFS pups had.
    Dat van die lipjes ken ik, heb eens een Ibanez tele brug pickup moeten herwikkelen (jaja, die bestaan) De cover zat ook met van die lipjes vast, als er dan ooit iemand aan geprutst heeft dan breken die af.


    Soit, toch bedankt.



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Heb vintage 59's in een les paul kopie. Klinken ok maar schonen niet mooi op.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb een GFS crunchy pat en Classic II Alnico 2 in mijn Pigro les paul zitten. Klinkt uitstekend!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Heb vintage 59's in een les paul kopie. Klinken ok maar schonen niet mooi op.
    Bare Knuckle Mules and je kijkt niet meer achterom..
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top