Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard brom in versterker met onbekende oozraak

    Ik heb een Marshall 2466, 100 watt buizenversterker, die na verloop van tijd enorm begint te brommen. Ik heb de versterker nou al 3 keer weggebracht maar krijg geen oplossing, of werkende reparatie. Wel werd mij het advies gegeven (ik ben maiden fan dus mijn versterker staat met veel dingen veeeeer open) om alles op een wat rustigger niveau te zetten. Met name de bass en presence.

    Nou heb ik dat gedaan en moet ik toegeven dat de brom misschien iets later inkomt, maar zodra die inkomt is hij meteen op het zelfde niveau irritant duidelijk aanwezig. Vervolgens maakt het dan totaal niet uit hoe ik mijn versterker instel. Ik kan zelfs de volume knop op nul draaien en de kabel uit de versterker trekken maar zelfs dan blijft het geluid aanwezig. Het blijft dan ook op hetzelfde niveau, niet harder of zachter.

    Een lastige bijkomstigheid hierbij is dat de brom/zoem niet altijd even snel optreed (meestal laat ie toch wel binnen 20 minuten van zich horen) en dat ie soms ook weer zo opeens weg is. Ik kan mij voorstellen dat het dan voor een diagnose ook wat moeilijk wordt met zoeken, maar goed na drie keer proberen zou er toch iets uit moeten komen.

    Verder viel het mij vandaag ook op (dit is de eerste keer dat ie dit doet) dat de versterker helemaal niks deed. Toen ik aan de volume knop draaide ging er wel iets van suis omhoog maar geen geluid uit de gitaar. Andere kabel geprobeerd, geen gehoor. Duw ik de volume knop op 0, begint de versterker zachtjes te krijsen. Stand-by uit en power uitgezet, daarna allebei weer aan en de klacht is weg. Alleen de volume knop bij 0 maakt dat geluid nog steeds.

    Kan iemand mij helpen?
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Helpen kan ik je wel maar niet op afstand. Als ik zo je verhaal lees gaat de amp na opwarmen op de loop wat instelling betreft. Dit kan diverse oorzaken hebben wat echt even uitgezocht moet worden. Het is niet verstandig hiermee verder te spelen omdat het grote gevolgen kan hebben.

    btw, het advies om het wat rustiger aan te doen vind ik een echt zwaktebod
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ik zou m zeker wegbrengen naar een GOEDE amptech. Goede techneuten zetten m op de rollerbank en dan moet t euvel te vinden zijn.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top