Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 55
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard jaren '70 VOX AC30 versterkers: is het wat? Waar moet ik op letten?

    Hallo,

    Er worden op MP tegenwoordig aardig wat jaren '70 versies van de VOXAC30(TB) aangeboden. Nu ben ik bekend met het JMI tijdperk en vanaf het Korg/Marshall tijdperk ken ik ook redelijk alle specs (valkuilen?) wel. Maar die tussenliggende periode is mij onbekend.

    Kan iemand wat meer over de jaren '70 van deze VOX vertellen? Moet je er met een grote boog omheen lopen qua betrouwbaarheid? Of valt dat wel mee? Of is het geluid " ruk" in vergelijking met alle andere AC30 versies?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik ben geen deskundige, maar ik bezit wel al bijna 30 jaar een Vox AC30TB uit (vermoedelijk) '71/'72 en de klank is echt helemaal super. Maar volgens mij is het ook wel weer een vreemde eend in de bijt. De speakers zijn origineel, maar die zou je eigenlijk in een veel ouder model verwachten. Het gebruikte 'hout' kan beter (understatement). Het ding valt bijna van ellende uit elkaar. En de plastic handvaten, zo dik als ze dan ook mogen zijn, zijn ooit afgebroken. En geloof me dat dat niet fijn is als je met zo'n enorm gewicht van een wankel keldertrapje stuitert.

    Maar nogmaals, het geluid is super.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Hey Vulva, zitten er silver alnico's in?

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik heb me er wel eens over ingelezen, maar begreep dat het wel erg wisselvallig is. Van het niveau: je moet eigenlijk zelf goed technisch of encyclopedisch onderlegd zijn om de krenten uit de pap te kunnen pikken. Ik ben dus maar voor nieuwer gegaan en dan laten modden

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Hey Vulva, zitten er silver alnico's in?
    Zeg jij het maar. Het is me verteld, maar ik ben het alweer vergeten.









    Ik zal het woord verder overlaten aan de experts.
    Voor mij is het gewoon een grote zware doos waar een gigantische bak herrie uit komt. Maar oooooo zo mooi!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6

    Standaard

    Ze lijken iig op blúe alnico's, dus het zal wel. Kloten speaker, ik heb Fanes, donkerrrrr, maar wil er een greenback bij.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Zou zomaar kunnen. Ik heb geen idee. Ik ken mensen die een moord zouden doen voor deze speakers. En om eerlijk te zijn, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt de speakers te vervangen. Het gekke is dat ik juist ook vooral voor het warme geluid ga. En dat is precies wat ie me geeft.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat, met name als ze origineel zijn, ze een duit waard zijn.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  9. #9

    Standaard

    Heb ik opeens een plan. Jij een Fane 8 ohm van mij, ik een silver-alnico van jou, betaal ik wat bij, en houd jij het recht van 'reverse-deal' als je weer wat meer centen hebt te makken, what do you say?
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Heb ik opeens een plan. Jij een Fane 8 ohm van mij, ik een silver-alnico van jou, betaal ik wat bij, en houd jij het recht van 'reverse-deal' als je weer wat meer centen hebt te makken, what do you say?
    I say:"Loop maar naar de kloten!!!"

    Nee, het klinkt misschien gek, maar deze ouwe vervallen bak is heilig voor me. Daar zit een geluid in die ik onder alle omstandigheden kan voorspellen. En ik vind het nog mooi ook. Die Vox en ik horen bij elkaar. Af en toe hoesten we samen wat slijm op, maar hij blijft gewoon gaan.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top