Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 182
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Welke PPIMV had jij erin zitten? Die Lar-mar van metroampsforum of niet?
    Ik heb de momenteel ook in mijn plexi zitten, maar opzich bevalt me die wel. Je moet hem wel boven 9 uur zetten minstens, maar verder vind ik hem wel fijn.
    Lar/Mar idd. En hij is ook alleen maar helemaal op het einde van de pot bruikbaar, dus niet geschikt voor thuis. De dikke, getwiste draden maakte 'm al een stuk beter dan met shielded wire, maar het bleef een onding.

    Ik heb liever ~1m kortere bedrading, dan een extra volumepot die ik amper kan (en wil) gebruiken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Zit wel wat in. Ik vind het wel handig om hem net halverwege te zetten en het volume een beetje te temmen. Maar het wordt inderdaad geen slaapkamer versterker door het PPIMV.
    Mijn eigenbouw plexi heb ik wel iets andere layout dan standaard plexi, dus voor mij scheelt het maar 10cm draad.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    *zucht*

    Ik heb inmiddels van een oude bekende te horen gekregen dat dit schema niet gaat werken, noch dat het van Cameron/Jose/Aldrich/etc is. Wat er mis aan is, of wat er te verbeteren valt wordt afgedaan met een cursus elektronica.

    Ik snap dat hele geheimzinnige rondom buizenamps echt niet ... is er een geheim gilde waar alle buizenbakbouwers een eed bij afgelegd hebben? Waarom is die informatie niet openbaar?!? Deze mods komen zelfs bij iemand vandaan die al overleden is. Toevallig hebben een paar bouwers zelf een schema kunnen maken, die ze hoogstens met elkaar delen.


    Ik ga maar weer op zoek naar een ander schema. Ik hoop er 1 te kunnen vinden met 3 opgefokte gain stages en een CF ipv 4 zonder CF. Een 2203/2204 heb ik al.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Als je bij Jose, friedman en Cameron enzo uitkomt, ga je al heel snel richting diode clipping in je amp. En dat wil je denk ik ook niet?
    Jose deed het met zener diode's en friedman (en volgens mij cameron ook) lieten het signaal clippen met transistoren.

    Misschien dat je eens kunt kijken naar een Cornford MK50II. Die schema's zijn wel te vinden en die dingen kunnen behoorlijk high-gain. EDIT: nevermind, is ook 4 gainstages.

    Je kunt ook zelf wat gaan experimenteren en modden. Dan kan ik het boek van Blencow van harte aanbevelen. Hier staat heel duidelijk in uitgelegd hoe buizenversterkers werken.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 23 december 2013 om 08:05
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als je bij Jose, friedman en Cameron enzo uitkomt, ga je al heel snel richting diode clipping in je amp. En dat wil je denk ik ook niet?
    Liever niet; maar als het goed klinkt ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Jose deed het met zener diode's en friedman (en volgens mij cameron ook) lieten het signaal clippen met transistoren.
    Wel voornamelijk in de PrePIMV, niet in het signaalpad zelf ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Misschien dat je eens kunt kijken naar een Cornford MK50II. Die schema's zijn wel te vinden en die dingen kunnen behoorlijk high-gain. EDIT: nevermind, is ook 4 gainstages.
    Er is in de 1987x small box/chassis geen ruimte voor een extra buis, en ik denk ook niet dat ik er (netjes) een gat doorheen geboord krijg. Ik ben ook naar de Ceriatone Yeti en/of Chupacabra aan het kijken ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Je kunt ook zelf wat gaan experimenteren en modden. Dan kan ik het boek van Blencow van harte aanbevelen. Hier staat heel duidelijk in uitgelegd hoe buizenversterkers werken.
    Ja ... ehm ... over een weekje of 5 zijn wij met z'n 3-en thuis. Ik zal dan minder tijd hebben, en misschien ook geen ruimte meer ... Ik wil gewoon voor die tijd een werkende, relatief leuke versterker hebben.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Liever niet; maar als het goed klinkt ....
    kheb er weleens gehoord die ik heel aardig vond klinken. Het is echt die 80's marshall sound. Jose, cameron ccv, friedman marsha, chupacabra, etc allemaal diode of transistor clipping.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wel voornamelijk in de PrePIMV, niet in het signaalpad zelf ....
    Jose zetten zijn MV voor de eq en zetten net voor deze MV twee diodes naar aarde (in serie en tegengestelde richting).
    Als ik me niet vergis zitten ze bij de friedman marsha op dezelfde plaatst, enkel gebruikt hij transistoren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Er is in de 1987x small box/chassis geen ruimte voor een extra buis, en ik denk ook niet dat ik er (netjes) een gat doorheen geboord krijg. Ik ben ook naar de Ceriatone Yeti en/of Chupacabra aan het kijken ....
    Dat zal inderdaad wat wringen worden. Maar ook de yeti en chupa maken gebruik van diode clipping. Ik heb thuis ergens het schema op de PC staan.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ja ... ehm ... over een weekje of 5 zijn wij met z'n 3-en thuis. Ik zal dan minder tijd hebben, en misschien ook geen ruimte meer ... Ik wil gewoon voor die tijd een werkende, relatief leuke versterker hebben.
    Waarschijnlijk zal er dan idd wat minder tijd zijn voor het bouwen van versterkers.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    En ook heel wat minder begrip voor het testen van versterkers
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2006
    Locatie
    head village
    Berichten
    569

    Standaard

    @ HaroldA heb een yeti staan als je wilt luisteren / testen voor het idee laat maar horen...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robostrat Bekijk bericht
    @ HaroldA heb een yeti staan als je wilt luisteren / testen voor het idee laat maar horen...
    Hoe bevalt dat? Je bent de eerste die ik hoor hier in nederland die een Yeti of chupa heeft. Ben er wel erg benieuwd naar ook.
    Van wat ik gehoord heb op youtube klinken ze erg gaaf.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robostrat Bekijk bericht
    @ HaroldA heb een yeti staan als je wilt luisteren / testen voor het idee laat maar horen...
    Cool! Wat ik zoek is, ehm, ... een wat meer "out of control" plexi. Meer knetter, minder netjes, minder zompig op hogere gain-standen. Eigenlijk het tegenovergestelde van "strak".

    Denk je dat de Yeti dichter in de buurt komt bij die beschrijving dan een standaard 1987 "plexi"?
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 23 december 2013 om 23:32

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top