Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 182
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard "Aldrich" mod / Ceriatone Yeti (meer gain met dezelfde buizen)

    Ik heb te veel versterkers, die ook nog eens te veel op elkaar lijken. 3x een "plexi"-achtige (1987x, en 2 Sovteks) en 3x cascased inputs (2203, 2204, 4104) dus ... verkopen, of ervoor zorgen dat ze niet meer op elkaar lijken? Juist, alles doen om maar niets te hoeven verkopen

    De 1987x is al een keer verbouwd naar turretboard, maar ik had helaas daar een PostPIMV ingezet, dus gebruikte die niet. Dus dit is een geschikte kandidaat voor iets bruters! Na wat speurwerk dacht ik dat ik er niet onderuit kon om een extra preamp-buis te plaatsen voor meer bruutheid, tot ik dit schema tegen kwam:


    http://img703.imageshack.us/img703/8484/bipq.png

    Dat schema zou in deze amp verwerkt moeten zijn, maar dan uitgevoerd door modgod BILLY BLADES!!! Die laat alles beter klinken, dus het zou zomaar kunnen dat stervelingen dit niet in een Marshall uitgevoerd krijgen...


    Hier nog een handige layout van bovenstaand schema:

    http://img19.imageshack.us/img19/9784/v3hj.png

    Zoals je ziet staan er 9 potmeters en 3 schakelaars op. Da ga nie gaan in mijn smallbox 1987x. Ik heb nu al een 2n2 in serie staan met mijn NFB-weerstand (nu nog 100k) dus ik denk dat ik "Punch" en "Voicing" even laat voor wat ze zijn ... al heb ik wel het gat naast de off/standby/on switch vrij.

    Dan blijven er 7 potmeters en 3 schakelaars over.

    Boost: een 1uF cathode bypass aan ground hangen. Dat zou ik toch ook voor elkaar kunnen krijgen met de middelste lug van een stereo jack? Die wordt dan geground als je er een jack in steekt, net als de stroomonderbreking bij pedaaltjes. Nadeel is dat je op de groundpunt van je input jack meelift, maar ik wil de gok wel wagen!

    Conclusie:
    * 2 inputs: normal en boosted
    * 7 pots, de PrePIMV gaat in een jack-gat
    * 2 van die pots zijn push/pulls om bass boost en bright te schakelen


    Ik hou dan 2 gaten over: een jack-gat en het gat waar de standby-switch vroeger zat. Misschien toch of voice, of punch uitvoeren? Nah, eerst maar eens de boel verder strippen, het turretboard inrichten voor bovenstaande layout en 'm weer werkend krijgen.


    Ik hou me wel bezig deze dagen! Ook snel m'n tube-town bestelling de deur uitdoen voordat ik pas in 2014 weer verder kan ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Deze ga ik volgen. Ben heel benieuwd. Ik hoop wel dat je het er beter vanaf brengt dan billy blades, zijn bouwproject op het marshallforum was nogal een flop.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ja, laten we maar niet doorzagen over BB.

    Uitdaging 1: ik heb 8 rijen turrets over na het strippen van de 1987 preamp. Eigenlijk heb ik er 10 nodig ...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb iets uitgevogeld waardoor het op 8 rijen past. Het is wel zo'n grote verbouwing dat ik moeilijk weer terug kan naar de 1987 preamp zonder echt alles te slopen. Misschien als ik de "aldrich" niets vind, zaak ik het bordje in 2-en en maak ik een los nieuw bordje voor de volgende preamp.

    De oplossing is de 2e cathode bypass van V1 en V2 op dezelfde rij te plaatsen als de eerste. is wel iets langer draad, maar zou moeten mogen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Je kunt ook gewoon nieuw bordje maken toch? Niet zo gek veel werk en werkt misschien stuk fijner dan alles op dit bordje te persen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Je kunt ook gewoon nieuw bordje maken toch? Niet zo gek veel werk en werkt misschien stuk fijner dan alles op dit bordje te persen.
    Now, where's the fun in that?

    Dit gaat wel passen, ik kom helaas turrets en wat capjes en weerstanden te kort.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Boost: een 1uF cathode bypass aan ground hangen. Dat zou ik toch ook voor elkaar kunnen krijgen met de middelste lug van een stereo jack? Die wordt dan geground als je er een jack in steekt, net als de stroomonderbreking bij pedaaltjes.
    Dat zou zoiets moeten zijn:



    Niets er in: beide tips aan gnd.
    Alleen links: 1M tussen gnd en tip, tip via groene draad naar V1
    Alleen rechts: tip via linker jack naar 1M en groene draad; lug 2 maakt via de plug verbinding met gnd waardoor de 1uF cathode bypass actief wordt.

    Kan dat? Of is het niet veilig om een kathode-condensator te schakelen met je plug?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Of is het niet veilig om een kathode-condensator te schakelen met je plug?
    Ik heb er tijdens de zondagse vette hap even over nagedacht: en het blijkt wederom een domme vraag te zijn. Als dat niet veilig zou zijn, dan is nergens de ground veilig. Ja: dit is dus ok!

    ... apart dat niemand het doet?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Huidige staat van de amp:



    De eindtrap is weer PostPIMV-vrij en alle bedrading die ik al kon doen is gedaan. Nu is het wachten op de missende pot, caps, turrets en weerstandjes ...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Welke PPIMV had jij erin zitten? Die Lar-mar van metroampsforum of niet?
    Ik heb de momenteel ook in mijn plexi zitten, maar opzich bevalt me die wel. Je moet hem wel boven 9 uur zetten minstens, maar verder vind ik hem wel fijn.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top