Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Maat houden

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard Maat houden

    Ik heb de laatste tijd moeite om strak te blijven spelen. Op zich gaat het redelijk maar als ik opnames terug luister is de timing niet goed. Beetje frustrerend aangezien ik vrij lang speel. Waarschijnlijk resultaat van te lang als huiskamer gitarist gespeeld denk ik Iemand paar goede tips of oefeningen om dit weer recht te trekken ? Bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    je voelt m komen natuurlijk… toch maar: me tro noom … en vooral oefenen op langzaam ipv snel

  3. #3

    Standaard

    Timing ellende is vaak een techniek probleem. Wat Barno zegt dus.

    Leuker dan een metronoom: drumploops of drumcomputer

    Of meespelen met platen. Maar zorg dan dat je ze kunt vertragen tot waar je het goed kunt bijhouden.

    Daarnaast kun je het overal oefenen. Let op drumpartijen in nummers. Luister naar een nummer en gebruik een hand voor de snare, eentje voor de bassdrum, en een hand voor de hi hat. Houd dat simpel, maar wel bij een basisritme dat bij het nummer past. Houd een ritme vast terwijl je loopt. Van dat soort dingen.

    En zoals Chet Atkins al zei: Tap your foot.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    En werk dan van snel naar langzaam. Hoe langzamer het wordt des te moeilijker het zal zijn. Als je iets langzaam kan kun je het ook snel.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5

    Standaard

    En blijven opnemen!

    Als je lekker speelt denk je al snel dat het ok is, maar als je opneemt en terug luistert... Enfin je hebt het zelf gemerkt dus wat moet ik je dat nog helemaal uitleggen?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Inderdaad opnemen, en leuker dan met een metronoom vind ik een drum wav gebruiken in mn opname programma gewoon 48x loop dupliceren en strak meespelen
    Kom je jezelf ook wel tegen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    drumtracks okee maar metronoom is echt beter, geen hi hats of andere tussenmaatjes qua hulp, maakt het moeilijker maar effectiever als oefenmiddel

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Metronoom, met de voet tappen, en langzaam instuderen werkt bij mij goed. Ik ga dan eerst zo langzaam dat ik precies weet waar elke aanslag zit in de tel, dan als het op een bepaald tempo goed gaat iets sneller etc. Tot een procent of tien boven het origineel.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    drumtracks okee maar metronoom is echt beter, geen hi hats of andere tussenmaatjes qua hulp, maakt het moeilijker maar effectiever als oefenmiddel
    Je hebt gelijk hoor
    Maar ook saai

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    drumtracks okee maar metronoom is echt beter, geen hi hats of andere tussenmaatjes qua hulp, maakt het moeilijker maar effectiever als oefenmiddel
    Maakt in principe niets uit, is allebei goed.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top