Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    311

    Standaard nieuw versterkertje: vox ac4c1

    Heb voor mijn eigen kerstbonus gezorgd met dit leuke 4 watt versterkertje, in paars. De Vox AC4C1 purple. Vanmiddag afgeleverd en paar uurtjes op gespeeld. Had op internet (natuurlijk) vooraf al wat reviews gelezen dus had wel verwacht dat ie goed zou klinken. En dat doet ie zeker. Zonder pedalen heb je door de gain op een uur of 2 te zetten en volume op een uur of 10 al een lekkere 'scheur te pakken. Tenminste, met mijn Les Paul met p90 elementen. Je hebt geen pedaaltjes nodig, in principe. Deze kerstvakantie maar lekker testen met andere gitaren, pedaaltjes enzo.



    Met de rest van de 'familie':



    Als een ware deskundige ga ik ze allemaal even bij langs. Waarom? Om toch;-)

    De Pignose is de kleinste, echt een juicy transistor versterkertje, speel ik graag en veel op wanneer ik thuis m.b.v. youtube op de laptop nummers uitzoek. Door volume van je gitaar terug te draaien, krijg je een cleane sound, kan ook heel lekker scheuren/ronken. Echt een fijn geluid, dat geloof je misschien niet, maar probeer er eens een keer op te spelen, dan zul je 't ontdekken!

    De vox nighttrain klinkt als een klok en is 15 watt (of 7.5, want je kunt ook naar triode schakelen). Deze heb ik nu al een tijd en is veel gebruikt, thuis, bandrepetities, paar optredens. Lekker licht en gemakkelijk te dragen. Gebruik de bright setting met een klein randje en dan pedalen voor de rest. Is in het begin destijds nog wel gemod, want ik vond 'm te 'bright'/schel, treble was helemaal niet bruikbaar, zelfs als die op 0 stond was het nog teveel. Naar mijn mening dan he. Nu is ie helemaal goed en de speaker al lekker ingespeeld. Wil 'm wat sparen dus ...

    ... de lunchbox kwam erbij afgelopen zomer. De ZT lunchbox heeft nu de voorkeur om mee te 'slepen' naar repetities: juist omdat ie zo klein is en er geen buizen hoeven te worden afgekoeld. Ik hoef er dus niet heel voorzichtig mee om te gaan. Laatst ook voor het eerdt op gespeeld bij een optreden waar heeeeel weinig ruimte was. Toen werd ie via de headphone out doorgelust naar de PA. Ideaal hoor. Was prima te horen door mij en stond qua volume amper voor de helft open. Ik zet 'm op een cleane setting. Is een transistor versterker, maar heel dynamisch, bijna net een buizenversterker. Heeft pedalen nodig voor een lekkere drive, om de boel in te kleuren, komt goed door de mix. Ik heb er een weekendtas met wieltjes voor gekocht, ideaal.

    'Vroeger' (!) was mijn grootste wens om een 'thuis studio' te hebben - een ruimte waar je lekker ongestoord muziek zou kunnen maken. Met instrumenten enzo. Dat was nog voordat ik mijn eerste gitaar in handen had, raar maar waar. Wanneer ik nu in mijn eigen zolderkamertje die versterkertjes en gitaren zie staan, dan denk ik 'potverdorie': ' t is gelukt! Mooi toch;-)

    ps Het is nog een heel verhaal geworden. Ach so what, lekker lezen met de kerst;-)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mooi dingetje Hester! Heb je die schattige kleine 1 wattertjes van Marshall al wel eens gezien? Zouden er ook mooi bij passen en erg geliefd bij katten
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Lijkt mij ook wel wat voor thuis , een kleine Vox. Mijn katten houden ook niet van versterkers (als ze aan staan)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hessepes Bekijk bericht
    ......De vox nighttrain klinkt als een klok en is 15 watt (of 7.5, want je kunt ook naar triode schakelen). Deze heb ik nu al een tijd en is veel gebruikt, thuis, bandrepetities, paar optredens. Lekker licht en gemakkelijk te dragen. Gebruik de bright setting met een klein randje en dan pedalen voor de rest. Is in het begin destijds nog wel gemod, want ik vond 'm te 'bright'/schel, treble was helemaal niet bruikbaar, zelfs als die op 0 stond was het nog teveel. Naar mijn mening dan he. Nu is ie helemaal goed en de speaker al lekker ingespeeld. Wil 'm wat sparen dus ... ......
    Mooi ding lijkt me. Heb nog het plan de voorversterker ervan in m'n AC30 te solderen, ruimte genoeg, zit nagenoeg niets meer in.
    Hoe klinkt ie trouwens in de triode-mode? Heb eens gehoord dat EL84 niet zo geschikt zijn voor gebruik in triode, weet niet of dat klopt. Hoe dan ook, gaaf ding.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Inderdaad een leuk ding, goeie smoel!

    Om even in te haken: ik heb werkelijk nog nooit een amp lekker gevonden op triode stand, met welke eindbuizen dan ook. Platter, saaier.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Lekker! Vrij recentelijk nog aardig op zitten GASsen. Lul!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Heel nice! Gefeliciteerd.. ik heb de AC4TV gekocht, terug te schakelen naar 1 wat en 1/4 watt. heel erg lekker voor thuis... misschien platter op 1/4 watt maar heb ik nog niet als zodanig storend ervaren. 1/4 watt kan gewoon in de huiskamer, als ik wil wat meer wil dan kan het op de slaapkamer of op zolder zonder dat de buren er last van hebben.
    Laatst gewijzigd door da Liks; 21 december 2013 om 09:45

  8. #8

    Standaard

    Even aan het freubelen, even weten waar we het over hebben.



    Even in drieen, ten behoeve van den leesbaarheid.
    Mmm, leuke toonregeling, rare, doch interessante attenuator...
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Mooi dingetje Hester! Heb je die schattige kleine 1 wattertjes van Marshall al wel eens gezien? Zouden er ook mooi bij passen en erg geliefd bij katten
    ja ik had die marshall 1 watts ampjes gezien, maar die vielen af qua prijs. Ik kon deze ac4 vrij voordelig aanschaffen. Plus: ik ben nogal gecharmeerd van de vox sound hoor.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Even aan het freubelen, even weten waar we het over hebben.



    Even in drieen, ten behoeve van den leesbaarheid.
    Mmm, leuke toonregeling, rare, doch interessante attenuator...
    Dikke vette weerstanden tussen OT en speaker. Vind het niet de mooiste manier om vermogen terug te brengen.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top