Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard Shaftesbury Les Paul 1970

    Ik kreeg vandaag van een bevriende saxofonist/veelkunner een gitaar mee om op te knappen. Deze gitaar heeft hij heel lang geleden gekregen, weer uitgeleend etc. Nu heeft hij thuis een kleine opnamestudio gemaakt en wil hij de gitaar gaan gebruiken om e.e.a. in te spelen De gitaar bromt behoorlijk, en is in erbarmelijke staat. Vintage is leuk, maar niet zo.
    Allerlei schroefjes zijn verrot, de drek zit overal aangekoekt, de finish is niet mooi ingesleten maar vertoont allerlei vreemde doffe plekken en krasjes, de topkam is kak, de tuners zijn kak. Fretboard is uitgedroogd, inlays komen een beetje los. Potmeters kraken, alles zit los..














    Ik heb m even ingeplugd, klinkt op de brom na echt heel prima. ontstemt alleen snel.. 10 minuten later begonnen met uit elkaar draaien en een eerste schoonmaakronde:





    Rondje commandant cleaner en turtel wax en alles ziet er al een heeel stuk beter uit. Nu bepalen wat er behouden blijft en wat vervangen wordt. Leuk projectje!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Kan die lak tegen cleaner& turtle wax?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Ja.. heb eerst op de achterkant een proefstukje gedaan, niks aan het handje. Ziet er echt stukken beter uit nu!

  4. #4

    Standaard

    shaftesbury, op het moment wordt de naam weer nieuw leven in geblazen, dit is duidelijk een japanner, ze zijn namelijk ook in italië en zelfs in de UK gebouwd, de engelse gitaren zijn natuurlijk het meest gezocht.
    shaftesbury was een handelsnaam voor vooral de engelse markt van morris, kunnen dus overal gemaakt zijn, staat er nog wat op de neckplate?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf een (jaren zeventig vermoed ik) Escudero Les Paul BB echt die als twee druppels water op deze gitaar lijkt.
    Over Escudero heb ik op WWW eigenlijk niets kunnen vinden....
    Mooi projectje overigens!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Wietse, het is inderdaad een Japanner. Dat staat ook op de neckplate, evenals het serienummer.

    de top ziet er nu vrij aardig uit, met wel een hoop beschadigingen maar soit..


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Wat ik me bedacht: de eigenaar is bepaaaald niet vies van funk e.d. Het neckelement is te splitten, dit heb ik nog nooit gedaan. Heb ik dan een push-pull pot nodig voor alleen het neck-volume,alleen de tone of voor beide?
    en is dat veel lastiger met solderen qua ruimte? het is nogal krap, die cavity!
    Laatst gewijzigd door da Liks; 19 december 2013 om 18:30

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Shaftsmurrie ken ik wel.

    leuke LP! Leuke klus om het fatsoenlijk te krijgen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Eigenaar wil het liefst de tuners origanaal houden, dus die dan maar niet vervangen, beetje smeren misschien.
    Maar TR, uit enkele gevonden schema's meen ik te begrijpen dat de TONE pot de push/pull moet zijn, klopt dit?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da Liks Bekijk bericht
    Maar TR, uit enkele gevonden schema's meen ik te begrijpen dat de TONE pot de push/pull moet zijn, klopt dit?
    Geen idee, maar van gepush en gepull krijg je inderdaad ShaftSMURRIE. Verder kan ik er weinig zinnigs over zeggen.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top