Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
  1. #1

    Music verschil in vintage v100 modellen

    Hallo allemaal, ik wil binnenkort een les paul kopen en mijn oog is gevallen op een aantal modellen van vintage. Ik zag een normale v100, v100 icon, v100 paradise en v100 lemon drop. Weet iemand hier de verschillen tussen en heeft u ervaring met deze modellen?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Geen flauw idee

    Ik heb een tijd geleden eens een Richwood LP kopie (oude serie) gekocht uit een winkelvoorraad van 6 stuks. 1 andere ging ook nog wel, de rest was brandhout.

    ZELF TESTEN dus, "get your hands dirty", en niet ergens van een vage webshop bestellen omdat het daar een tientje goedkoper is.

  3. #3

    Standaard

    Daar wil ik wel iets over zeggen. Het komt in het kort neer op iets dat ik eerder naar voren heb gebracht.
    In de eerste (pakweg 260,00 Euro) range heb je de normale Vintage gitaren.
    Daarin zitten, net als bij ALLE andere merken en modellen, betere en mindere exemplaren tussen. Vroeger was het een teken van B merk dat de eindcontrole bij de consument kwam te liggen.

    De A merken lachten hierom.
    Ondertussen doen de A merken precies hetzelfde. Ik heb werkelijk beschamende exemplaren van bepaalde A merken in handen gehad. Maar dat is een andere discussie.

    Ben je bereid ongeveer 100,00 Euro (Euro teken doet het niet op deze lap top, zal wel uit China komen) extra te betalen, dan heb je een Vintage Advance AH1 (bijvoorbeeld) in handen.
    Mijn AH1 heb ik uitgeleend aan een GN'er die zich per mail erover beklaagde dat ik zo'n mooi afwerkte gitaar 'zo maar' aan hem uitleen. Niet zo maar toch?

    Het verschil is vooral in de afwerking en het gegeven dat alle elementen traploos te draaien zijn tussen redelijk fraai klinkende PAF humbuckers en min of meer acceptabele single coils. Ik draai mijn knop op 2, heb dus single coils met een heel dun draadje aan tweede coil, en ben voor de 340,00 Euro die dit nu kost vreselijk tevreden.

    Een van de gitaren die ik heb gekocht (230,00 GBP of Euro, weet ik niet precies) en die in de loop van de tijd alleen maar duurder is geworden. Ook apart.

    Alle onderdelen zijn ontworpen/ontwikkeld door Trev Wilkinson. Het is natuurlijk geen puur toeval dat veel gitaren in de 400/500,00 prijs range onderdelen van Wilkinson gebruiken.

    Wil je toch nog een stapje hoger, dan heb je van FretKing de max te pakken. Een Jerry Donahue signature voor 800.00 Euro? Waar vind je dat nog. Goggle vooral eens op Donahue en dan ervaar je dat deze gast een halve generatie aan het alternate picking heeft gebracht.

    Dus:
    Vintage onderste regionen? Geen ervaring, maar over het algemeen: Waar voor zijn geld.
    Vintage plus één (AV series) wel ervaring en alleen maar positief. Nu uitgeleend. Reactie daar: zeer positief.
    FretKing alleen maar lyrisch over (niet in bezit maar twee maanden op gespeeld). Geen slecht woord over gehoord.

    Ga op zoek naar iemand die zo'n ding heeft staan, en kijk of het wat voor je is.
    Ik heb geen belangen bij het merk. En uitgeleend, anders was je van harte welkom geweest.

    Prachtig toch, zo'n zoektocht naar een nieuwe gitaar. Veel plezier!!!
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.423

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met de les paul maar ik heb de Vintage strat. De icon serie van de strats is beduidend minder dan mijn Reissued strat.
    Volgens mijn kennis is het verschil tussen die lemon drop en paradise puur het uiterlijk.

    Ben natuurlijk bevooroordeeld maar met het merk Vintage heb je echt waar voor je geld, vooral als je de iets duurder neemt.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 16 december 2013 om 23:56

  5. #5

    Standaard

    Dankuwel voor de reacties; voor Gus! Heb al een winkel in de buurt gevonden die vintage gitaren verkoopt. Ga er deze week heen ;D

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Om je nog even verder aan het twijfelen te brengen:

    http://www.youtube.com/watch?v=kvSidD3D64Q

    Kan exemplarisch zijn, maar deze is niet best !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    http://www.thomann.de/nl/search.html...=9701&wgf9701=

    Kijk de LP-tjes van Vintage op een rij, kun jezelf heerlijk de verschilletjes zoeken

    Ik heb zelf een Vintage (merk) LPJ hier een tijdje gehad, en was danig onder de indruk..

    EDIT.: Dit betreft niet de LP-tjes waar Gus het over had (advance series)
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 17 december 2013 om 10:52

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    http://www.thomann.de/nl/search.html...=9701&wgf9701=

    Kijk de LP-tjes van Vintage op een rij, kun jezelf heerlijk de verschilletjes zoeken

    Ik heb zelf een Vintage (merk) LPJ hier een tijdje gehad, en was danig onder de indruk..
    Goeie suggestie.
    Maar Thomann voert de Advance serie kennelijk niet. Het blijft natuurlijk gissen waarom, maar da's toevallig wel de serie waarover ik het had.

    Kijk dus eens bij www.GAK.co.uk en sta erbij stil dat dat GBP is, de prijs. Vroeger kom je m op E instellen, maar weet niet uit mijn hoofd of dat nog zo is.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9

    Standaard

    The eagle has landed.
    De gitaar is terug op het nest.
    Groot Amsterdam. Weet niet waar jouw bed slaapt.
    Pm maar als je erg nieuwsgierig bent, maar sta erbij stil dat ik in mijn stadsvilla (7 onder 1 kap) geen podium gear beschikbaar heb. Helemaal geen speakers zelfs. Podium kan ik niet meer op met mijn rollator. Smiley.
    Vriendelijke groet, Gus

    http://www.gak.co.uk/en/vintage-adva...neyburst/17822

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    ik heb zelf een lemon drop, wel leuk van deze versie is dat het hals element uit fase is te schakelen, apart geluidje voor erbij. kwaliteit en bespeelbaarheid vind ik te gek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top