Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21

    Standaard

    De klank is inderdaad niet heel verschillend, maar vergeet de feel niet he. Elke amp reageert totaal anders op je spel met high gain en dat is minstens net zo belangrijk.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Heb geen hekel aan high-gain en metal, maar ehm, enigszins puberaal kun je die teringherrie van tegenwoordig toch wel noemen.
    Zolang het geen hiphop is vind ik het goed, maar liever een JMP op bijna full-bore, dan die nieuwerwetse onzin. Back to the real thing.
    Ik hou dan ook meer van Page en Clapton. Jimi (Hendrix voor de duidelijkheid) laat ik even buiten dit geweld.
    Ik denk, met alle respect naar de ouwe helden, dat die ouwe helden er alleen maar van konden dromen dat ze technisch al zo ver waren op puberale leeftijd. Ik ben geen metalhead, maar het niveau ligt qua strakheid en techniek gigantisch hoog bij veel metalbands van tegenwoordig. Je vergist je ook een beetje in de leeftijd en het puberale van deze bands ben ik bang voor.

    Veel van die high gain versterkers zijn eigenlijk ook niet veel anders dan opgefokte JMP's of JCM800's, zoals ik eerder bijvoorbeeld al aangaf bij de Friedmans.

  3. #23

    Standaard

    Je hebt volkomen gelijk.
    Soundgarden vond ik geweldig. jammer dat ie op mesa speelde. En die nieuwerwetse onzin is onzin in de zin van dat ik behoorlijk GAS heb voor een aantal moderne versterkers. Komt bij dat er behoorlijk wat mooie Mesa's zijn, en degelijk zijn ze hoe dan ook geloof ik.
    Wat artiesten betreft, blijf ik wel een oude lul, maar dat heeft met leeftijd te maken.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top