Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Kool & Elfring Ace Deluxe?

    Hoi allemaal,

    Ik heb 2 maal een Koch Twintone II gehad en deze beide keren verkocht omdat deze echt te hard ging voor thuis (en ik speel vrijwel altijd thuis ^^). Ik ben dus op zoek naar een (buizen)versterker waarmee, liefst zonder externe attenuator, thuis kan worden gespeeld. Het moet dus op laag volume goed klinken. Tevens wil ik perse een effectloop om een beetje delay/reverb toe te kunnen voegen.

    Ik heb diverse single-ended versterkers bekeken (o.a. Palmer Drei, Koch Classic SE etc) maar er geen gevonden die een effectloop heeft. Erg jammer dat dit -voor zover ik kan overzien- niet te koop is.

    Nu zag ik de Kool & Elfring Ace Deluxe combo online (nooit in het echt gezien). Die heeft "Seamless Volume Control". Een soort interne attenuator als ik het goed begrijp. Je kunt er -zeggen ze- op huiskamer volume een goede buizensound mee krijgen. Tevens heeft deze amp een effectloop. Het kan dus wel eens precies zijn wat ik zoek. Een aantal posts hier zijn positief over dit merk en her en der staat zelfs iets over deze Seamless Volume Control (SVR).

    Mijn belangrijkste vraag is: zijn er mensen die deze versterker zelf gebruik(t)en en iets kunnen vertellen over de kwaliteit van deze SVR? Zijn er ook andere buizenversterkers die zoiets ingebouwd hebben?

    Alvast bedankt!
    --------------




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    Hoi allemaal,

    Ik heb 2 maal een Koch Twintone II gehad en deze beide keren verkocht omdat deze echt te hard ging voor thuis (en ik speel vrijwel altijd thuis ^^). Ik ben dus op zoek naar een (buizen)versterker waarmee, liefst zonder externe attenuator, thuis kan worden gespeeld. Het moet dus op laag volume goed klinken. Tevens wil ik perse een effectloop om een beetje delay/reverb toe te kunnen voegen.

    Ik heb diverse single-ended versterkers bekeken (o.a. Palmer Drei, Koch Classic SE etc) maar er geen gevonden die een effectloop heeft. Erg jammer dat dit -voor zover ik kan overzien- niet te koop is.

    Nu zag ik de Kool & Elfring Ace Deluxe combo online (nooit in het echt gezien). Die heeft "Seamless Volume Control". Een soort interne attenuator als ik het goed begrijp. Je kunt er -zeggen ze- op huiskamer volume een goede buizensound mee krijgen. Tevens heeft deze amp een effectloop. Het kan dus wel eens precies zijn wat ik zoek. Een aantal posts hier zijn positief over dit merk en her en der staat zelfs iets over deze Seamless Volume Control (SVR).

    Mijn belangrijkste vraag is: zijn er mensen die deze versterker zelf gebruik(t)en en iets kunnen vertellen over de kwaliteit van deze SVR? Zijn er ook andere buizenversterkers die zoiets ingebouwd hebben?

    Alvast bedankt!
    Geen ervaring met die amp, maar ik heb zelf de Hughes & Kettner tubemeister 36. 36 W amp die je kan terugschroeven tot 18 5 of 1 W (of geen speaker output, dan kun je direct opnemen zonder speaker). Ben er erg tevreden over!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De ze werd net geopperd op dit forum, inclusief fx loop:

    http://www.youtube.com/watch?v=IHLLTwDZzCA

    Bij Andertons te koop voor 387 pond (eurootje op 450-500 omgerekend ?).

  4. #4
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Geen ervaring met de Ace Deluxe, wel met de normale Ace Combo.mdie SVR werkt inderdaad perfect tot een volume waar je probleemloos kan spelen en een gesprek voeren tegelijkertijd. Het is een aanrader!

  5. #5

    Standaard

    @Tankman: ik begrijp dus dat je erg tevreden bent over die Seamleass Volume Control. Het volume dimmen tot je een gesprek kunt voeren via een attenuator is uiteraard niet zo'n probleem. Maar blijft de kwaliteit van de sound door de SVC bij de Ace ook goed overeind als je het volume dimt? Daar wil het namelijk nog wel eens aan schorten.... bedankt!
    --------------




  6. #6

    Standaard

    http://www.palmer-germany.com/mi/en/...ombo-PFAB5.htm
    Single ended, 3 standen attenuator, geen loop. Wel geruchten over een loop op een ev volgend, hoger wattage, model in de serie.

    Btw, single ended met loop bestaat wel (mijn GT soul-o-single), die wordt echter niet meer gemaakt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7

    Standaard

    @Peter: de Palmer FAB5 heb ik ook bekeken maar deze viel af omdat er geen effect-loop in zit. Op een video van Palmer zeggen ze dat we niet moeten vragen om effect-loops. Goed om te horen dat ze nu toch een loop overwegen. Maar toch weer erg zonde dat ze dat willen doen met een versterker met een hoger vermogen. Wanneer leren fabrikanten nu eens dat er ontzettend veel gitaristen zijn die alleen thuis spelen en daar op huiskamerniveau een buizensound willen met effect loop. Dit wordt momenteel niet gemaakt. Misschien is de marshall dsl5 die binnenkort komt een uitkomst
    --------------




  8. #8

    Standaard

    Hele fijne amp, je kunt het geluid heel makkelijk kneden door de combinatie gain en master . Als je de master ver opendraait en de gain wat meer dicht klinkt hij mooi open en sprankelend, met de master wat meer dicht en de gain verder open krijg je meer compressie ook erg cool. De SVC werkt ook erg goed maar als je heeeel zachtjes gaat moet je de bas ook wat terugdraaien, sustain en tone blijven goed overeind, maar lekker hard blijft natuurlijk het mooist.

  9. #9
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    @Tankman: ik begrijp dus dat je erg tevreden bent over die Seamleass Volume Control. Het volume dimmen tot je een gesprek kunt voeren via een attenuator is uiteraard niet zo'n probleem. Maar blijft de kwaliteit van de sound door de SVC bij de Ace ook goed overeind als je het volume dimt? Daar wil het namelijk nog wel eens aan schorten.... bedankt!
    Je mist alleen de werking van de speakers. Die moeten nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid bewegen om lekker te klinken. Op zo'n volume werken je soeakers gewoon niet hard genoeg mee. Je amp blijft echter wel goed klinken. Je knijpt de buizensound niet ofzo.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb een Blackrose van k&e een de svc werkt goed.
    Inderdaad; je mist de druk van de sprekers als je te zacht gaat.
    Ook het hoog blijft op laag volume goed. Met een attenuator mis ik dat altijd.

    Kool en Elfring is top! Test hem maar eens uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top