Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24

Discussie: Marshall DSL5

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    wat met de line-out gespeeld.
    op 5W staat speaker aan en moet hij voor thuis veel te hard voor linelevel te halen op de emulated out.
    op 0.5W is officieel een headphone functie en dus speaker out, das voordeel met zachtjes opnemen.
    maar toch nog twee vragen dan?
    moet ik dan een stereokabel gebruiken.. het signaal is toch hetzelfde?
    is de frequency emulation anders dan bij 5W? anders gezegd is 0.5W ook gewoon emulated out met speaker off?
    Volume gain kanaal moet dan wel standje 7/10 om mooi linelevel sound te halen
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Goede review Tonton!
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Even een update.

    Heb twee modjes gedaan zodat hij nog beter wordt
    Heb ik ook geshared op Marshall forum trouwens, ik dacht share het hier ook even.

    Ik neem graag wat op maar de line out op 5W (1W is headphone out) is met speaker aan.
    Dat haalt het idee van silent recording nogal weg. de 1W setting gebruiken voor recording werd mij afgeraden.
    Dus heb een weerstand op een mono jack gezet als alternatieve dummy load.

    Ik wou 22Ohm (iets hoger dan 16Ohm is beter las ik ergens) 100W (extra koeling) doen. (maar het werd 33Ohm)
    Ik geloof dat juiste weerstand op deze lage volumes niet zoveel uitmaakt en trafo schijnt ook genoeg nog load resistors te hebben.
    De lineout moet ik nog even mee spelen, ik was gewend aan de TSL XLR line out.
    Deze DSL is wat complexer qua volume, hij begint niet bij de interface te clippen maar de line out zelf begint digitaal te vervormen en te compressen.
    ff wennen.
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Mod 2:

    Ook al vind ik de sound erg fijn van deze amp op low volume. Het geluid bleef wel een kleine amp en wat fel (vooral clean), wat volgens mij toch aan de goedkoper speaker lag: 10" Celestion Ten30.
    Nu heeft celestion ook een 10" vintage wat een kleine versie is van de vintage 30.
    Uiteindelijk maar de gok genomen en een 12" Celestion Vintage 30 gekocht.
    Het verschil in grootte en gewicht is enorm!



    Hier is goed te zien dat de speaker eigenlijk wat te groot is voor het cabinet





    De amp kan zo niet meer over de speaker langs schuiven...
    Ik wou de speaker graag heel houden, dus na wat gemeet, heb ik maar een sleuf uit de bodem gehaald.
    Dat ging vrij makkelijk met een beiteltje van 1cm breed.



    Hier het resultaat



    Het was een beetje een close call met de lampen maar ze zitten precies los van de speaker
    Ook kun je ze nog een beetje extra in een hoek zetten, dus komt helemaal goed.





    Ben erg blij met het resultaat.
    Geluid is stuk wijder in dynamiek en de amp klinkt gewoon niet klein meer.
    Heerlijke punch, minder schel, dieper, voller. echt helemaal top! Ook op lage volumes.
    En het was ook nog een erg leuk projectje
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top