Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Marshall DSL5

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard Marshall DSL5

    Blijkbaar is er een nieuwe slaapkamer-vriendelijke Marshall?

    http://www.youtube.com/watch?v=IHLLTwDZzCA
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    nog niet officieel gereleased, maar dat was al een poosje bekend
    in tegenstelling tot de DSL15 heeft deze 5-watter / 0.5 watter WEL een FX-loop

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Er is ook officiele Marshall Demo: http://www.youtube.com/watch?v=XSgUUerfvmA

    Ik zit hier ook naar te kijken, zit steeds te twijfelen of ik zoiets moet kopen voor thuisgebruik.
    De TSL122 kan op 25W maar das nog loeihard
    Toch zit de sound veel in voorbuizen en hij is lekker veelzijdig
    Heb tijdje een Blackstar HT5 gehad, maar was het ook niet voor me.

    SL5:
    clean: aparte gain and volume
    12" speaker
    reverb ingebouwd
    EL34 powertube

    DSL5C:
    clean: combined gain/volume knop
    toneshift switch (scooped mids)
    deep switch (meer base voor low volume
    10" speaker
    FXloop
    geen reverb
    12BH7/ECC99 powertube

    Vraag mij nou af of dit nou echt beter is voor thuis.
    of dat mijn afgeknepen TSL ze wel aankan
    tja vergelijken...

    De ENGL Ironball is ook erg vet: 1W 5W en 20W
    dus voor thuis en bandgebruik
    Laatst gewijzigd door Tonton; 11 december 2013 om 11:58
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De SL5 hoor ik hele goeie verhalen over en is voor thuisgebruik ideaal. Enige nadeel is dat er geen fx loop op zit, waardoor je geen effecten in de loop kunt gooien.
    Ook de Ironball is erg fijn, ben sowieso groot fan van de Engl combo's die echt heel erg veelzijdig zijn en lekker klinken en zeker als je doorgroeit naar een band ook erg bruikbaar.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Blijkbaar is er een nieuwe slaapkamer-vriendelijke Marshall?

    http://www.youtube.com/watch?v=IHLLTwDZzCA
    dacht ut niet(dat slaapkamervriendelijke)
    als je die speaker een beetje op z'n lazer geeft (en dat is toch het mooist) staan je buren binnen no time op de stoep

    nope j e kunt net zo goed een 100 watt amp scoren en de volume knop gebruiken

    mijn raad :
    koop een amp waarmee je ook in band verband kan spelen en voor de slaapkamer gebruik je je volume knop

  6. #6

    Standaard

    @Jannest: dat is volgens mij nou precies niet wat de meeste mensen willen die een versterker als de DSL5 willen kopen? Het gaat tenslotte om de oversturing van de eindtrap en dat lukt niet als je de volumeknop terugdraait. Veel mensen -ik ook- zoeken dus een volledige buizenversterker met een zo laag mogelijk vermogen. Alleen dan kan de volumeknop ver(der) open zonder extreem volume. De DSL5 kan ook terug naar 0,5 watt en dan valt het echt wel mee.

    Over de DSL5: hij staat nog niet op de site van Marshall maar is her en der wel te koop. Weet iemand hoe dit zit?

    Ik zoek dus ook een volledige buizenversterker die tevens een effectloop moet hebben en op laag volume kwam. De Kool en Elfring die ik op het oog had lijkt me geweldig maar de DSL5 is dusdanig goedkoper dat ik daar -hoewel Marshall niet echt mijn merk is- zeker naar ga kijken.
    --------------




  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    @Jannest: dat is volgens mij nou precies niet wat de meeste mensen willen die een versterker als de DSL5 willen kopen? Het gaat tenslotte om de oversturing van de eindtrap en dat lukt niet als je de volumeknop terugdraait. Veel mensen -ik ook- zoeken dus een volledige buizenversterker met een zo laag mogelijk vermogen. Alleen dan kan de volumeknop ver(der) open zonder extreem volume. De DSL5 kan ook terug naar 0,5 watt en dan valt het echt wel mee.

    Over de DSL5: hij staat nog niet op de site van Marshall maar is her en der wel te koop. Weet iemand hoe dit zit?

    Ik zoek dus ook een volledige buizenversterker die tevens een effectloop moet hebben en op laag volume kwam. De Kool en Elfring die ik op het oog had lijkt me geweldig maar de DSL5 is dusdanig goedkoper dat ik daar -hoewel Marshall niet echt mijn merk is- zeker naar ga kijken.
    maar je buizenversterker zal nooit zo goed klinken als je je speaker niet gebruikt

    dan blijft het ondanks dat je zgn je eindbuizen op hun lazer geeft, het toch als een soort pre amp gain klinken(btw niks mis mee kan ook heel lekker klinken)


    maybe dat een 3inch speaker werkt voor lage volumes

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    ik ga hem halen!

    zal mijn ervaringen hier wel posten.
    ben benieuwd of op laag volume hij beter geluid heeft dan mijn TSL (VPR aan: ~25W)
    Ik zal op Marshall forum dat iemand met een DSL5C geen beter geluid haalde op laag volume dan zijn DSL40C, zoals hierboven al gesuggereerd wordt.

    Dus dat zou betekenen, een groter modelletje heeft meer veelzijdigheid, meer headroom clean en je kunt er ook nog mee in band spelen.
    Je moet wat priegeliger met volume knop werken, maar dat zou niet ten koste van toon zijn.
    maar goed ff mijn eigen Pepsi test afwachten
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Hoop dat 'ie in het echt beter klinkt dan op de twee filmpjes die ik gezien heb... Op papier is de DSL5 in ieder geval een leuk ding.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    ik vond Marshall filmpje wat schel en dun, maar Chappers klonk aardig.
    Ze hadden ook wat blah blah dat ze zelf merkten dat in real veel gain lekker klonk, maar in opname kwam dat minder lekker over.
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top