Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Orange Micro terror met vox V110NT of V112NT

    Hallo Allemaal,

    Ik zit een beetje in dubio. Ik ben erg gecharmeerd van de Orange Micro Terror maar het bijbehorende 8" cabinet vind ik te klein. Nu heeft vox de V110NT en V112NT en deze cabs spreken mij meer aan. Ik twijfel of ik 2 x V110NT of 1x V112NT er aan moet gaan hangen. Wat zou volgens jullie de meeste voldoening schenken? Voordeel van 2 kleinere cabs is dat ik thuis op eentje kan spelen en eventueel met oefensessies en kleine optredens met 2 cabs speel. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat de 12" een vollere diepere klank heeft (2x 12" cab wordt te duur voor mijn budget).

    Wat zou jullie voorkeur zijn?
    SPELUHHHHHHH!!!

  2. #2

    Standaard

    1x12 zou mijn keuze zijn

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    ik zou gaan voor de 2x10. waarom? ik speel sinds kort over mijn ht5 door 2 10inch cabs ipv de 1x12cab die ik daarvoor speelde. bevalt me aanzienlijk beter.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Jorik, kun je uitleggen waarom? Heb je meer volume? betere toon?
    Nog een vraag, hoe koppel je twee cabs aan 1 head?
    SPELUHHHHHHH!!!

  5. #5

    Standaard

    Met een 12 inch draai je vanzelf minder bas in je gekloot, scheelt een slok op een borrel. Komt bij dat het een standaard is, scheelt wellicht om een mooie te vinden. Maar onzin zou het goed kunnen zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    eigenlijk verklapt tommus het al een beetje. je hoeft de bas minder terug te schroeven en daar een gitaar toch een midrange instrument blijft heb je die 12inch ook niet echt nodig..

  7. #7

    Standaard

    Oke, dan worden het waarschijnlijk 2 stuks V110NT :-). Maar hoe koppel ik deze 2 cabs aan de microterror? moet ik een soort kabelsplitter kopen of zijn er ook andere manieren voor?
    SPELUHHHHHHH!!!

  8. #8

    Standaard

    Daar ga je dus al. Ik zou een verdeelkastje maken in een klein Hammond B? bakje. Twee uitgangen parallel zetten werkt dan prima. Ook kan je een output bijmaken op één van je cabinetjes. Er zijn wel Y-kabels te koop, maar die zijn eigenlijk niet als speakerkabel bedoeld.

  9. #9

    Standaard

    zijn daar ook standaard kastjes voor? Ik ben niet zo handig met het freubelen van elektrische circuits.
    SPELUHHHHHHH!!!

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    28

    Standaard

    ik heb sinds kort een orange tiny terror met jim root 2X12 kabinet, klinkt geweldig! dit kabinet lijkt me ook wel een goede optie voor jou.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top