Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard opnemen fender mustang 1 lukt niet

    hoi

    weet iemand hoe je geluid van je gitaar op kan nemen met de fender mustang 1

    alle software is geinstalleerd en via de site van de producten staat een beschrijving maar ik kom er niet uit

    volgens mij heeft het met de instelling van mijn geluidskaart te maken maar weet niet hoe ik dit goed krijg in de instelling van Amplitube of ableton live

    hij geeft dan volgens mij aan dat de geluidskaart door iets anders in gebruik is

  2. #2

    Standaard

    niemand ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Dat is gewoon heel erg lastig te zeggen vanaf afstand, kan zoveel zijn. Volgens mij wordt Ableton ook niet veel meer gebruikt.
    Misschien helpt als je wat meer info geeft en screenshots maakt van de instellingen?
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    En Amplitube is niet echt nodig wanneer je al een Mustang hebt, lijkt mij. De Mustang is via usb aangesloten op je pc? Dan heb je ook niet met een geluidskaart te maken, toch? Heb je een speciale geluidskaart in je pc? Vragen, vragen..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5

    Standaard

    ik zal even kijken of ik idd screenshots kan maken de mustang is idd via usb aangesloten maar daar neem je niet mee op op de laptop die geeft je geluid door aan de geluidskaart nou ja goed helemaal weet ik het ook niet

    ik heb op youtube gezocht maar dat is allemaal niet helemaal duidelijk ableton heeft ook een gebruiks aanwijzing en een helpforum maar daar kon ik ook niet helemaal uit is ook in het engels en dat is niet erg maar als het om technische dingen gaat vind ik het prettiger in het nederlands

    maar als hier niemand ervaring met ableton heeft snap ik wel dat er geen antwoord op gegeven kan worden

    ik ga dus kijken of ik het duidelijker kan maken en anders toch aar verder googlen

  6. #6

    Standaard

    Er zit als het ware een geluidskaart in je mustang amp. Die komt uit op de usb aansluiting en gaat naar je computer. Als je alles netjes geinstalleerd hebt, zul je ergens in de audio instellingen van ableton je mustang als geluidsbron (source) in moeten kunnen stellen.

    Als t met ableton niet lukt (heb er ook geen ervaring mee), maar probeer anders Reaper eens? Die is gratis downloadbaar.

    Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

  7. #7

    Standaard






    hopen dat het gelukt is

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Als de audio via de usb de pc in gaat heb je daar een eventuele geluidskaart van de computer niet bij nodig, je moet dan in Ableton bij de geluidskaart de ASIO driver van de Mustang zien te activeren. Voor het afspelen van de opname en ander geluid heb je je geluidskaart wel nodig: klik.

    Dus in Ableton selecteer je de ASIO driver van de Mustang als opname-apparaat (input) en de geluidskaart van je laptop als afspeelapparaat (output). Het is de bijgeleverde versie van Ableton, neem ik aan?

    EDIT: ik zie in je screenshots dat je de inputs wel hebt, eerst wat je niet gebruikt deactiveren, dus dat je alleen die Fender ASIO als input over houdt en de Realtek output.

    EDIT2: als dat gebeurd is moet je bij de opname in de meeste DAW's nog bij het kanaal waar je opneemt de input activeren, vaak ook kiezen wat als input gebruikt wordt. Meestal zit er een knopje met een dropdown menuutje waar je inputs kunt kiezen.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 22 december 2013 om 11:16
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9

    Standaard

    ja dit bedoel ik bij asio settings staat voor de realtek een geel tekentje dat betekent dat dat niet in orde is

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Als de audio via de usb de pc in gaat heb je daar een eventuele geluidskaart van de computer niet bij nodig, je moet dan in Ableton bij de geluidskaart de ASIO driver van de Mustang zien te activeren. Voor het afspelen van de opname en ander geluid heb je je geluidskaart wel nodig: klik.

    Dus in Ableton selecteer je de ASIO driver van de Mustang als opname-apparaat (input) en de geluidskaart van je laptop als afspeelapparaat (output). Het is de bijgeleverde versie van Ableton, neem ik aan?

    ja bijgeleverde versie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top