Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Ik heb de fender super sonic 60w. Ik ben daar erg tevreden mee. maar schrijf hem maar van je lijstje af. te zwaar. Ik heb al een hernia van elke keer trappen oplopen. Voordeel is je clean blijft clean tot dat je doof word. En dat gebeurt rond standje 5. En daarna krijg je echt goeie powertube scheur. Versterker scheur is srv. Pedalen scheur met ts9 en een andere overdrive is john mayer. Meer kan ik er niet over zeggen. Maar heel erg bruikbaar in studio vind ik hem wel. Heb al verschillende dingen ingespeeld voor een producer. ik kon er alles wel uitkrijgen zoals motown soul funk blues rock met een toch wel eigen karakter. Vibrolux is spankelend clean. Bassman heeft een goeie punch. Maar ik kan niet zeggen wat je moet gaan kopen je kan misschien wel een andere smaak hebben als mij. Dus ga naar de winkel en ga langs op marktplaats. Probeer alles uit wat op je lijstje heb staan. En waar je verliefd op word neem je.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesenries Bekijk bericht
    Qua klank is hij veel subtieler dan de Deluxe reverb en qua reverb is hij zo'n beetje een holy grail! De cleane headroom is toegenomen en qua klank is hij donkerder dan de meestal schelle twin Reverb.
    Ik heb hem ook gehad, de bruine. Weinig clean hoor. Hij klinkt goed, donker en swampy maar nauwelijks te onderscheiden van de Korg AC 15 die ik toen soms meezeulde, ging net zo hard trouwens. Maar in mijn oren absoluut niet subtiel, een dikke stroop in vergelijking met de ozo ragfijne delicate sound uit mijn oude Deluxe.
    Ik heb geen advies verder behalve dat, zoals Litte Jay zegt, je kwa gewicht ook niet heel gelukkig wordt van een Super Sonic, ik zelf blijf onder de 23 kilo, daarna wordt het een zak aardappelen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13

    Standaard

    Jullie zijn allemaal een stelletje slappelingen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Jullie zijn allemaal een stelletje slappelingen.
    Niet slap maar lui :P

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin... Bekijk bericht
    Niet slap maar lui :P
    Fair enough.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Je kan een 1x12 combo voorzien van een neodynium speaker en flink gewicht besparen.

    Probeer eens een bugera 22.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #17

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    Interessant verhaal van Driesenries. Je kunt het echter pas testen nadat je de versterker hebt aangeschaft en gemodificeerd. Dat staat me tegen.

    Ik ben gisteren weer eens met de Koch Multitone naar de studio geweest. Met de clean van die Koch is toch ook barweinig mis. Dan vergeet je weer even de heen en de terugreis waarbij je met die 30kg zware combo moet zeulen. Wat dat betreft scheelt dat toch wel wat met de supersonic (24kg), Prosonic (22kg) en zeker de deluxe reverb (20kg). Het nadeel van die Fender amps is echter wel dat er geen handvatten zitten aan de zijkant.

    Maar misschien ben ik gewoon een slapjanus inderdaad ! Het blijft een lastig verhaal. Wie goed wil klinken moet misschien gewoon pijn lijden!

    Komende week maar eens naar de gitaarboer waar ze de supersonic 60 en de reissues (deluxe reverb en twin reverb) hebben staan. Neem ik direct mijn TS9 mee.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waarom neem je geen studiotone, 15 kg of een twintone, 20 kg?

  9. #19

    Standaard

    Ik merk overigens wel dat het goede gevoel dat ik bij Fender heb een zekere tunnelvisie teweeg brengt. Gevoelsmatig is Fender toch net wat anders dan Bugera en Rivera. No offense...

    Tegelijkertijd is het ook fijn om te weten dat mijn huidige speeltje ook aardig mee kan!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waarom neem je geen studiotone, 15 kg of een twintone, 20 kg?
    Je haalt me de woorden uit de mond Arjan! Ik heb de multitone en de twintone gehad. Nu speel ik alweer een tijd op de studiotone. Ik vind de studiotone het lekkerste van deze 3. En makkelijk te dragen èn een erg goed geluid! Daar heb je geen tubescreamer voor nodig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top