Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    iether, aither.....enfin, positie 4 dan Als je 'm niet split, krijg je niet die typische strat sound bij gebruik van deze 2 elementen.

  2. #12

    Standaard

    Ik ben toevallig op dit moment bezig met een vervanging van alle pickups op mijn Godin SD. Deze heeft een HSS setting, en ik zat te denken aan de volgende combi:

    Brug: DM PAF Pro (DP151)
    Middel: DM FT1 (DP 181)
    Neck: DM FT2 (DP 182)

    De huidige Godin stock pickups zijn wat 'rommelig' naar mijn idee, en zeker met wat compressie en gain erbij wordt het een beetje een zooitje. Vandaar de zoektocht naar een pickups met wat meer karakter, zonder de veelzijdigheid (funky sound) van de HSS settings te verliezen.
    Na wat speur/leeswerk op internet lijkt dit een goede combi, zeker de FT1 in de middenpositie. Qua wiring heb ik een 5standen switch in gedachte die alleen in de 5de positie (enkel brug) de PAF in humbucker schakelt, de positie 4 wordt het enkelspoelig. Voor de beide fasttracks komt er een push-pull schakelaar op de volume om ze beiden enkelspoelig/humbucker te schakelen. Meer smaken/mogelijkheden zijn er nog niet, maar misschien dat er ook nog een hex-midi pickup (GK-kit) in komt.
    Godin LGXT-SA, Godin SDXT, ZEN aedlx, Mans Strat (Line6 Variax 300 transplant), Ibanez RS440 dlx, Blade Texas Standard Pro, Fender Squier
    POD XT live, POD XT Pro, Roland GR-55
    Marshall MGFX100


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top