Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21

    Standaard

    Heel leuk allemaal jongens, maar; SMAKEN VERSCHILLEN.

    Ik vind een Vox ook niets, een Marshall ook niet, een Fender al helemaal niet, (beetje overdreven hoor) maar toch schreeuw ik dat niet van de daken. IK VIND het niets, dat is behoorlijk anders dan iets wat écht slecht is (denk aan betrouwbaarheid, weinig volume etc).

    Over smaak valt niet te twisten, zowel het aanraden als afraden van een product kan en mag, maar onderbouw het dan wel eventjes lijkt mij?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wel grappig dat je precies die merken noemt waar zo'n beetje alles op gebaseerd is.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Prima, een onderbouwing voor de Fender Mustang.

    Ik heb deze amp eens getest bij Big One in Zwolle. Tele van de muur en even in het testhokje gezeten. Het is een modelling amp met de nodige amp models en effecten aan boord. Wat me opviel is dat vrijwel alle versterkermodellen erg overtuigend klonken, op elk volume dat in een woonkamer/rijtjeshuis/appartement wenselijk is. De effecten moet je wel even zelf instellen, want de factory presets zijn dramatisch. Na instellen overigens heel bruikbaar. Ik vond het een hele fijne volwassen sound voor het geld. En een USB-aansluiting om hem aan je computer te hangen voor makkelijk instellingen te wijzigen.

    Kortom, ik vind het de meeste bang for the buck als het gaat om thuisversterkers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 september 2013
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    11

    Standaard

    Voorlopig nog steeds geen nieuwe versterker gekocht. Ik ga misschien toch moeten afzien van het buizen gedoe. Ik heb de blues deluxe van fender en de blues junior in de winkel nog eens geprobeerd, en op zacht volume idd niet echt een voordeel tegenover een modeling amp. Ik ben voorlopig nog steeds met mijn Mustang I bezig. Ik vind die mustang I totaal geen overdrive/gain hebben die mij echt aanstaat. Ik wil clean en scheuren.

    Ik ga hier nog eens enkele versterkers bekijken die hierboven zijn gemeld, vooral de lage wattage's amps ga ik eens nader bekijken.

    Als er nog mensen zijn die goede modelling amp voorstellen hebben laat maar komen...
    Misschien nog meer mensen met ervaring met de Fender Mustang II?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Yamaha thr 5 of 10, 5 verschillende sounds, van clean tot modern high en alles daartussen. Stereo geluid, delays, reverbs, flanger en chorussen aan boord en via laptop opnames te maken met cubase software erbij. Meer heb je in je appartement niet nodig en superdynamisch ding ! Hele mooie crunch en lead sounds mee te maken !

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    heb ook heel lang gezocht: THR overwogen.
    Maar is me net wat te moddeling, ook al zijn de reviews super positief.
    dat clipje van Soren Andersen laat goed zien hoe een knap apparaatje het is: http://www.youtube.com/watch?v=vWjUVQbHLnM
    En is het meer een mindding dat je gewoon wel een echt ampje wilt.
    Tijdje een blackstar HT5R gehad, maar was het ook niet voor me.. zijn mensen ook hilarisch over

    Als je al aan een DSL15C denkt zou ik een DSL5C overwegen, die heb ik nu ook en nu wel tevreden
    -heeft wel een FX loop (kun je mooi je modulation tussenstoppen), DSL15C heeft die niet
    -schakelbaar naar 0.5W en 5W (zo kun je ook de clean headroom trimmen), de 7.5W van 15C is te hard.
    voor thuisgebruik is 0.5W inderdaad hard zat
    -emulated out voor recording
    -headphone output
    -heerlijke overdrive maar goed dat zocht je niet en toch bassy door deepswitch
    -clean wel fel maar daar is weer een toneswitch voor
    Laatst gewijzigd door Tonton; 8 januari 2014 om 13:54
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  7. #27
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 september 2013
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    11

    Standaard

    Bugera V22 lijkt me wel wat. Is ook al wel direct 20watt aan buizen...

    Kan deze op een zacht volume toch nog goed spelen? Iemand die deze zelf heeft? Bugera af te raden/aan te raden? Zoja waarom?

    ALVAST BEDANKT VOOR DE SUPER VELE REACTIES HIER!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Ik heb de THR-10. Echt prima ding voor de prijs. En n USB naar je pc voor snel opnames maken. Prima ding dus!

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Arjan, ik ben nu zo'n 25 jaar pro...

    Ik ben pro / ik ben ouder / ik ben knapper / de mijne is langer
    (Doorhalen wat niet van toepassing is)

    briljant!!! Zelden zo'n ontegenzeggelijk sterk argument gehoord zeg!

    Fijn dat je je ervaring wilt delen, maar misschien moet je jouw ervaring niet verwarren met "absolute waarheid".




    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ik ben geen pro, maar ik adviseer: doe voor huiskamers en appartementen GEEN buizenbak, maar een modelling amp. Daar beleef je VEEL meer plezier aan.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top