Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 september 2013
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    11

    Standaard Welke versterker past bij mij?

    Hallo iedereen,

    Ik ben nog nieuw hier maar ik heb een prangende vraag.

    Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel veelal op mijn strat, en speel het liefste clean.

    Ik woon ook op een appartement dus het volume zou niet al te luid mogen zijn. Ik had wel graag naar een lampenbak gegaan...

    WIE OH WIE helpt mij hiermee?

    Alvast bedankt voor de reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    - Fender blues jr. Op een budget van €400,- 2e hands / €750,- nieuw

    - Fender Deluxe reverb reissue op een budget van €800,- 2e hands / €1200,- nieuw.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Fender Super Champ of een Fender Champion 600? Qua clean zoek ik het zelf al gauw in de Fender hoek.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 september 2013
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    11

    Standaard

    De blues junior vind ikzelf een prachtig ding, alleen hij heeft veel hetzelfde geluid. Ik lees ook dat hij niet zo graag pedaaltjes heeft.

    De Fender Deluxe Vintage Modified was de ideale versterker geweest maar word niet meer geproduceerd.

    Heeft iemand ervaringen met de DSL15C?

  5. #5

    Standaard

    De deluxe reverb vintage modified is gloednieuw, dus uit productie lijkt me sterk.

    Een gewone blackface deluxe reverb reissue moet misschien al wel wat te hard om lekker te klinken (het sprankelende clean is pas echt mooi vol op volume 3, wat luid zat is voor een band). Misschien is de ibanez tsa5 wat? Heeft een Fender achtige sound. De tsa15 kan trouwens ook omlaag geschakeld naar 5 watt.

    Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door killalotbee Bekijk bericht
    De blues junior vind ikzelf een prachtig ding, alleen hij heeft veel hetzelfde geluid. Ik lees ook dat hij niet zo graag pedaaltjes heeft.

    De Fender Deluxe Vintage Modified was de ideale versterker geweest maar word niet meer geproduceerd.

    Heeft iemand ervaringen met de DSL15C?
    Ik had een DSL15C van Marshall. Ik zit in dezelfde situatie als jij, appartementje, buren naast me aan beide kanten en onder me. De DSL15C vond ik nog steeds veel te luid, ook wanneer je hem terug schakelt naar 7,5 watt. Bij het echte mooie buizengeluid moet je de buizen als het ware wel op de donder kunnen geven. Wanneer ik het volume hoger zet dan 20/25 procent, dan is het al echt te hard voor de buren. Als je hem op driekwart wil zetten om echt te spelen trillen bij mij de muren

    Momenteel alleen nu ff een Roland Cube maar ben aan het kijken naar een buizenversterker. De Vox AC4TV staat hoog op mijn lijstje, max 4 watt en terug te schakelen naar 1 watt en een kwart watt. Je hebt ook een buizenversterker van blackstar, 1 watt. Na mijn ervaringen met de DSL15C zit ik hier naar te kijken. de Fender Greta staat er stiekem ook bij maar die is meer voor de lol

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je buizen wil, blackstar 1c inderdaad, maar dan kun je een mooie clean sound vergeten puur rock en metal.
    Ik ben alweer een tijdje af van buizenamps thuis gebruiken. Waarom geen goede modeller ? Thuis maakt het niks uit of je wel of geen buizenamp gebruikt op laag volume.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een oude (1973) SF Champ met 4 watt. Ik gebruik hem onder andere met een Holy Grail, een Memoryboy, een Small Stone en een Okko Diablo Plus. (Natuurlijk ook een wah wah erbij van Dunlop). Tezamen met mijn Strat ideaal voor thuis. Haal geen crunch uit de versterker, daarvoor gaat ie nog te hard. Mijn Okko heeft twee standen gain - één voor crunch bijv. en één voor lead. Maar meestal speel ik ook clean - lekker met wat reverb en phaser......

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als je buizen wil, blackstar 1c inderdaad, maar dan kun je een mooie clean sound vergeten puur rock en metal.
    Ik ben alweer een tijdje af van buizenamps thuis gebruiken. Waarom geen goede modeller ? Thuis maakt het niks uit of je wel of geen buizenamp gebruikt op laag volume.
    dat is juist het probleem, bij een grote versterker kan je hem thuis niet hard zetten, tenzij het een lage watt versterker is, qua buizen. De Vox AC4TV kan je terugschakelen naar een kwart watt, dan kan je het volume juist wel weer omhoog gooien.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    kijk eens naar een bugera. de v5 of v22 bijvoorbeeld hebben echt hele mooie cleans.(ik heb de v22 gehad maar vond hem te weinig gain hebben op het overdrive-kanaal). effectsloop, 2 kanaals, reverb, volledig buizen en heel scherp geprijsd! hou je nog geld over voor wat leuke pedaaltjes en accesoires.

    Jorik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top