Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Tijd voor een update.

    Ik heb inmiddels aardig wat kilometers gemaakt met mijn JB8 op mijn thuis set-up van pod hd500 + krk 6 studio monitoren en ik ben behoorlijk onder de indruk van de resultaten van de Mag Swap.

    Hoewel het nog steeds een JB is, is het karakter toch behoorlijk veranderd hoor. Feller, meer en strakker laag, en vooral meer output hetgeen ik bemerk bij palm-muted chugga chugga riffs, deze zijn nu nog dikker en snijden nu werkelijk door de mix. Ik ben nu eindelijk af van het het continue gevoel dat er iets mist tijdens het spelen. Yesssss.


    Nogmaals dikke props voor Orpheo.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Blij te horen dat ie bevalt. De ingreep was relatief eenvoudig, en dat maakt zo'n mod als dit misschien nog leuker.


    Over de trussrod: even een uitleg. De rod zat te los (dit is een ouderwetse 'enkele' rod). Daarom wiebelde de hals bij iedere variatie in spanning van de snaar, en dat veroorzaakte ontstemmen. Trussrod moest ietsjes strakker, en alles kwam zo goed.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Heb je de `59 erin laten zitten? Zo ja, hoe verhoudt de JB8 zich tot de `59?
    Laatst gewijzigd door FrankC; 4 december 2013 om 20:57 Reden: foutje

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankC Bekijk bericht
    Heb je de `59 erin laten zitten? Zo ja, hoe verhoudt de JB8 zich tot de `59?
    qua volume? goed. niks raars gemerkt. je kan op die gitaar gaan van gary moore tot metallica als je het goed aanpakt qua techniek.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Fijn om van jullie te leren. Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanging van mijn brug element. Ik heb nu 2 x SD pearly gates in een les Paul maar ben op zoek naar een warme, vollere sound. En de mogelijkheid om i.c.m. nek element gas terug te nemen. Dus de JB8 is een goede optie.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De pearly is al "gas terug"... maar ik zou niet een jb8 adviseren maar de alternative 8. Pincholic kan denk ik wel beamen dat de alt8 t verdomd goed doet. Minder dozig. Iets strakker en toch vloeiend.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Alt 8 in de brug en de Pearly laten zitten bij de nek. Dat gaan we doen! Hopelijk komt mijn gitaartje dan wat meer tot leven. Bedankt voor het advies!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Is er ook een simpele beschrijving te vinden voor deze mod? Ik heb in één van m'n gitaren ook een JB in de brugpositie zitten. Ik heb de mod niet perse nodig, maar ben best nieuwsgierig wat het met het geluid doet en zou dit ook graag zelf willen doen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Is er ook een simpele beschrijving te vinden voor deze mod? Ik heb in één van m'n gitaren ook een JB in de brugpositie zitten. Ik heb de mod niet perse nodig, maar ben best nieuwsgierig wat het met het geluid doet en zou dit ook graag zelf willen doen.
    beschrijving? de klus is zo belachelijk simpel dat een beschrijving niet eens nodig is. gewoon logisch nadenken. Waar zit die magneet, hoe zit ie op de baseplate, hoe krijg je 'm eruit. logisch nadenken...

    Hint: draai de schroefjes waarmee de spoelen vast zitten een tikkie los. en haal het tape eraf, en duw de magneet eruit via de kant waar de draadjes zitten. dan hoef je niet bang te zijn dat je de draadjes breekt.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    De pearly is al "gas terug"... maar ik zou niet een jb8 adviseren maar de alternative 8. Pincholic kan denk ik wel beamen dat de alt8 t verdomd goed doet. Minder dozig. Iets strakker en toch vloeiend.
    Zou de alt8 het ook goed doen bij de brug in een tele? Standaard hout, elzen is dat toch, voor de body en esdoorn hals met palissander toets. Klinkt lekker fel en genoeg sustain, of zou een ander element beter uitpakken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top