Hallo sinner,

Denk er eens over na hoe je gaat spelen: wil je onafhankelijk zijn van je laptop, of staat je laptop toch altijd aan? Ikzelf heb een toneport ux2 (zelfde als pod studio). De modeling is wel van een eerdere generatie, maar er zijn al hele mooie sounds uit te halen. Ik gebruik deze om met de laptop (core i5) over de hoofdtelefoon te spelen, met soms backing tracks eronder uit itunes of winamp. Daarnaast heb ik nog een midi keyboard en cakewalk sonar ( bij jou zal garageband ook al prima voldoen) et voila mijn thuisstudiootje is compleet voor weinig. Alleen een footswitch/controller mis ik. Hiervoor heb ik nog wat pedaaltjes (overdrive en wah) voor de toneport geschakeld.
Als je onafhankelijk van je mac ook wil kunnen spelen, zou ik voor de HD500 gaan. Maar een hd500 over computerspeakers....dat zou ik dan weer niet doen. Speel dan over een echte versterker.
Ik heb op de hoofdtelefoonuitgang van mijn toneport een splitter voor hoofdtelefoon en mijn computerspeakers (klipsch promedia), maar ik gebruik de speakers alleen voor "normaal gebruik", niet om nou eens een vette gitaarsound eruit te halen. Ik bedoel, als je de gelegenheid hebt om over een speaker te spelen,, moet je hem ook kunnen "voelen", en dat gaat op deze manier niet lukken.