Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    Weet iemand overigens of de voorversterkers uit de Digitech GSP1101 een beetje overtuigen? Leek me destijds een mooi ding als effectenbak, maar er zit speakersimulatie op voor over de stereo of pc begreep ik.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waarom is een Yamaha THR 10 niet geopperd nog ? Heeft standaard Cubase software meegeleverd en het enige wat je moet doen is via de USB ingang dit dingetje aansluiten op je PC, software installeren en klaar is Kees. Heb je alles onder de knop, je kan backingtracks maken, en daarover spelen en je gitaarsound zelfs in die software nog bewerken, comprimeren en extra effecten toevoegen.
    Een Yamaha THR 10 kost 300 euro, inclusief de software.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    maar er zit speakersimulatie op voor over de stereo of pc begreep ik.
    Ja, en werkt met vaste fabrieks geladen IR's. Als je de standaard 1101 upgrade dan kun je ook zelf gekozen IR's in het apparaat laden.

    Voor het geld heb je goede effecten, zeer goede cab simulatie, een lading preamp simulaties en als bonus een loop waarmee je iedere buizenpreamp al naar gelang de preset kunt inserten.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ja, en werkt met vaste fabrieks geladen IR's. Als je de standaard 1101 upgrade dan kun je ook zelf gekozen IR's in het apparaat laden.......
    Interessant, bedoel je 'emulaties' van bekende analoge speakersimulators?

    edit: die loop is schakelbaar, maakt het nog leuker
    Laatst gewijzigd door tommus42; 25 november 2013 om 10:39

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    bedoel je 'emulaties' van bekende analoge speakersimulators?
    Ik heb dat woord niet gebruikt.

    IR's zijn opgenomen 'digitale audio snap shots' van reëele akoestische situaties als daar zijn bron (gebruikte versterker + speaker + room), mic en preamp. Dus geen emulaties/simulaties maar een snapshot van the real thing.

    En die loop maakt het zeker erg leuk!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Van wat ik heb begrepen na nog wat leeswerk online, is dat mensen in het algemeen hun pod in de effects loop van hun versterker pluggen. Verder komt er dan software en ander gedoe bij kijken om alles verder te reguleren.
    Nu ben ik ook de Roland Cube Lite tegengekomen en lijkt dit apparaat mijn basisbehoefte te vervullen; oefenen op laag volume icm een vernuftige app. Dit alles tegen een zacht prijsje.
    Nu snap ik dat een pod qua settings veel meer heeft te bieden maar dat alles tegelijkertijd een stuk complexer wordt. Ik denk dat ik voor die Cube lite ga; lijkt mij wel wat!

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Zeer veel mensen gebruiken de pod thuis direct zonder amp hoor.

    De Yamaha THR10 vind ik veel beter dan de Cube. 300 euro.
    http://www.youtube.com/watch?v=CkDvxWokB3U
    Vriendelijke groet,

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Je verwart twee zaken:
    De POD is een multi-effects unit, maar ook een USB interface, om je gitaar naar de Pc te krijgen. Je gitaar naar de Pc kan ook met ander toestellen, vb van TASCAM. Je kan er dan op de PC mee aan de slag met modelling software die zelfs beter is dan de POD (scuffham, amplitube, guitar rig). Het geluid komt dan naar je toe met whatever je ook op de pc aansluit: koptelefoon, brolspeakers, active studiomonitors (yamaha hsm80 etc). Nadeel: je kan met deze setup niet optreden, je zit vast aan de Pc, de pc is eigenlijk de modeler.

    Maar er zijn tal van toestellen die én USB-interface zijn én modelr
    Yamaha THR: is ook een versterker, dus inpluggen en spelen, werkt ook op batterijen
    Zoom G3: werkt op batterijen
    Zoom G5, line6POD 500 en Boss Gt100: pedalboard, dus je kan er mee giggen Ook handig bij het spelen, best storend als je tijdens een song op een knop moet duwen om van patch te wisselen. Ik heb de zoom g5.
    Rack mounted'/desktop: line6, kemper, axe

    Voordeel van de Pod is dat ie weinig plaats inneemt op een bureau.

    Bij Thomann staat ie momenteel in promo, ik vermoed omdat de nieuw versie op komst is?
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Je verwart twee zaken:
    De POD is een multi-effects unit, maar ook een USB interface, om je gitaar naar de Pc te krijgen. Je gitaar naar de Pc kan ook met ander toestellen, vb van TASCAM. Je kan er dan op de PC mee aan de slag met modelling software die zelfs beter is dan de POD (scuffham, amplitube, guitar rig). Het geluid komt dan naar je toe met whatever je ook op de pc aansluit: koptelefoon, brolspeakers, active studiomonitors (yamaha hsm80 etc). Nadeel: je kan met deze setup niet optreden, je zit vast aan de Pc, de pc is eigenlijk de modeler.
    Ik denk dat je hier ook wat verward. De POD Studio apparaten zijn inderdaad USB interfaces waarbij je software nodig hebt. De POD 2.0, X3, HDXXX kan je als stand alone gebruiken, je hebt geen computer nodig om simulaties te maken, die zitten in de POD zelf. Dit kan je geheel zelf instellen. Je kan juist met deze apparaten optreden, rechtstreeks de PA in en je hebt je geluid. Mooie kleine en compacte oplossing, ik heb regelmatig mensen zo zien optreden. Je kan deze apparaten ook in effectloops zetten van versterkers of als voorversterker gebruiken inclusief effecten. Maar je kan ze ook als USB interface gebruiken naar je computer, al dan niet gebruikmakend van de POD software of andere simulatie software. Vele manieren dus mogelijk om een POD te gebruiken.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Ik zit in dezelfde situatie en heb het als volgt opgelost. Een line6 gx interface met podfarm voor eventuele opnames, maar vooral voor spelen over de pc. Je pc wordt in feite je versterker en je kunt tegelijkertijd muziek of youtube afspelen. Gebruik ik alleen met koptelefoon of dat ook met speakers kan weet ik niet. Kost rond de 100,-. Dit is een simpele setup en de software is ook redelijk eenvoudig. Omdat altijd spelen met een koptelefoon ook niet alles is en de sound van line6 je moet bevallen, heb ik daarnaast een vox mini3 versterkertje in combinatie met een stomplab2g. Een beetje overkill maar het werkt goed en je kunt lekker aanrommelen. Ook hier kun je de pc weer op doorlussen om muziek af te spelen maar dan wordt de setup al weer wat ingewikkelder(kabels). De vox vind ik beter klinken dan de line6 overigens. Minder vermoeiend, de line6 sound heeft een soort hardheid die je snel moe wordt. Hopelijk is dat op alle andere genoemde apparaten anders. Succes.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top