Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Red face Op zoek naar een versterker..

    Dag allemaal,

    Ik heb het e.e.a. al uitgezocht wat ik wil wat betreft een nieuwe versterker.
    Ik speel op het moment via een transistor Line 6. Ik ben nu op zoek naar een buizenversterker, maar wil toch de mogelijkheden van amp-modeling ervaren..

    Ik kwam de Line 6 Spider Valve MKII HD100 tegen, een versterker gebouwd in samenwerking met Bogner. Ik heb verschillende reviews gelezen, en demo's gezien op YouTube. Het lijkt mij gewoon een fantastische versterker.

    Heeft iemand ervaring met deze versterker, iemand die deze zelf heeft?

    Hierbij ff een linkje: http://www.youtube.com/results?searc...kii+hd100&sm=1


    Ik hoor het graag!

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als ik de modelling samenvat zijn er 3 varianten.

    1. Puur modelling. Gitaar in modelling-effect en versterken via neutrale speakers zoals monitoren.
    2. Modeling en uitversterken via gewone gitaarspeakers.
    3. Vintage gitaar setup, dus effecten en gitaarversterker en modeling als hulpmiddel voor live zoals in-ear monitoring.

    Speel je nu in band? Wat wil je precies bereiken met je nieuwe versterker? Ben je ontevreden?

    Als je alleen thuis speelt zou ik het bij een modeler houden en over gewone hifi spelen of koptelefoon.
    Of een 1-5 watt buizenversterker zoals de BlackStar of de Yamaha THR10.
    Vriendelijke groet,

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ooit in een bandje gespeeld waar de andere gitarist zo'n ding had (comboversie). Veel vanaf de zijnlijn naar kunnen luisteren en een enkele keer ook zelf op gespeeld.

    Het principe klinkt (wordt gebracht als..) de best of both worlds...echter het is niks meer dan een Pod met een dikke eindversterker. Op zich niks mis met een POD oid, maar als je écht een buizenversterker zoekt..neem dan ook een échte buizenversterker en laat dit modeling ding voor wat het is. Het is het gewoon net niet. Het lijkt wellicht een fantastische versterker, maar zoals ze vaak zeggen "lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk niet waar".

    zoals Harrie-beton al zet: als je het enkel thuis gebruikt dan is een modeling ding (in welke vorm dan ook) best ok. Dat heb ik thuis ook (podxt)
    Ga je het in een band gebruiken en zoek je een goede toon, dan ga je al snel spijt krijgen met dit ding.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  4. #4

    Standaard

    Ga je het in een band gebruiken en zoek je een goede toon, dan ga je al snel spijt krijgen met dit ding.
    Ik kan nog korter dan dit door de bocht: bull shit!

    Meshuga live, geweldige -overweldigende- sounds van super clean tot super heavy uit pods, en destijds nog eens ver van de huidige hd standaard verwijderd. Geeft geen enkele garantie aan ts, maar onmogelijk is het zeker niet.

    @ts: tenzij voor zeer heavy (mega distortion) is 100watt best -te- veel. Voor hetzelfde geld koop je een dt25.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5

    Standaard

    Het grote verschil is echter dat je een livesound van een grote band (grote zalen, knoepert van pa en perfect uitgemixt) helaas niet kan vergelijken met de livesound van de gemiddelde hobbygitarist (kroegje oid met enkel podiumgeluid en zang uitversterkt danwel festivalletje met pa met minder geschoold personeel achter de tafels).
    Daarbij is superclean en superheavy net hetgeen een modelingapparat wel aardig voor elkaar krijgt. Zodra het er tussenin gaat zitten valt het te vaak door de mand.
    Als de ts enkel metal oid speelt en veel highgaingeluid gebruikt zal het hem voorlopig best bevallen. Als hij echter meer kleuren op zijn pallet wil hebben dan gaat hij vast tegen beperkingen aan lopen. Dat ding heeft natuurlijk onbeperkt veel mogelijkheden om geluiden de maken maar de resultaten die je bereikt zijn niet onbeperkt.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb met de alleerste pod live gespeeld over een actieve speaker, en in grote zalen en in kleine kroegen, en ook in de studio (maar dan zonder speaker). De problemen die jij beschrijft heb ik geen last van gehad. Wel heb ik in grote zalen met pro's aan de bediening 'echte' backlines behoorlijk kut horen klinken.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de SpiderValve 212 gehad en heb nu de 100W. Ik heb ook gespeeld op de 112 en de 212 MKII.

    Ten eerste zou ik je de MKI aanraden. Die heeft minder mogelijkheden (minder goede effecten, geen USB) maar klinkt véél beter. Zoek maar eens op het Line6-forum. Die MKI ronkt gewoon heel erg lekker en heeft een veel beter high-gain geluid. Het is een enorm veelzijdige versterker; heb er jaren mee in een coverband gespeeld. Met het bijbehorende floorboard bedien je alles live met je voeten (wel even een investering...)

    Alle varianten van de SV kunnen ontzettend hard, zo hard dat je eigenlijk een tweede master volume moet hebben (eenvoudig zelf te maken). De 100W helemaal, maar ik ben destijds overgestapt omdat ik de 30kg van die 212 zat was.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top