Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard "Breathe" - Mystic feat Farisha (DnB)

    Ben benieuwd wat men er van vindt!


  2. #2

    Standaard

    Ik als eerste dan maar?

    En dan gelijk er maar voor uit komen dat ik dit niet je meest avontuurlijke stuk vind. Maar wel (ligt waarschijnlijk aan het gegeven dat ik zo'n onverbeterlijke liedjesman ben) heerlijk.

    En vol kleine geintjes. Tempo verdubbelen na 1 minuut. Af en toe een sirene. Leuk leuk leuk.

    Als mevrouw er niet voor had gekozen gebruik te maken van zo'n stapsgewijze pitch correction dingest was ie helemaal af geweest. Maar dat heeft ze je niet gevraagd hè? Eigenwijze kreng.

    Heerluk stukkie muziek. Mijn zondag is weer mooi.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    bij de beat gaat het al mis imo
    stnd d&b beat
    kan echt veel beter

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Leuk thema, zit voor een D'nB nummer wel een beetje in de Armin van Buuren hoek. Mag best, persoonlijk mag het wat experimenteler.
    Bijvoorbeeld:
    Mwa...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @Gus: dank je! Ja die pitch correction zat al op de acapella track, en eerlijk gezegd vind ik t wel tof. Ze kan best zingen, maar ze doet veel dance-acapellas en daar is t een beetje de norm helaas. Maar idg vind ik t wel er bij passen

    @jannest: ik kan best tegen kritiek, maar wat moet ik hiermee? "De beat is standaard DUS gaat het mis en kan t beter"? Wat is er mis met een standaard beat dan? Wat verwacht je bij zulke catchy vocalen, een mega underground grlitch noise festijn?

    @beruk: ik zelf hou van bijna alle smaken DnB, maar zoals ik al tegen jannest zei, bij zo'n zanglijn kun je niet veel experimenteels neerzetten, eens? Dit vraagt gewoon om een stampende, rechtlijnige, ondersteunende beat. Ik maak ook best freaky glitchy dingen enz, maar niet bij een dergelijke zanglijn, vind ik dan he

  6. #6

    Standaard

    Daar lijkt een beetje een misverstand te ontstaan. Ik vond het übersmaakvol bij elkaar geharkt. Heerlijk lied.

    Dat ik een liedjes sukkel ben kunnen de meesten nog wel door de vingers zien, maar dat ik dan ook nog een sukkel ben die van naturel zang houdt - zeg maar zang met zo min mogelijk maniertjes en foefjes.....

    Afijn, Gary Glitter heeft vreemdere voorkeuren zal ik maar denken. Als ik net als alle helden op mijn 27e dood was gegaan, had ik nergens last van gehad.
    En aan jouw adres dus: GoGoGo. Nu al ongeduldig voor de verrassende volgende.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    @jannest: ik kan best tegen kritiek, maar wat moet ik hiermee? "De beat is standaard DUS gaat het mis en kan t beter"? Wat is er mis met een standaard beat dan? Wat verwacht je bij zulke catchy vocalen, een mega underground grlitch noise festijn?
    Je noemt het zelf d&b
    het klink echt als of je in supdrummer een stnd drumstel en de stnd d&b patterns hebt aan geklikt
    wat je aan deze kritiek hebt ??

    maybe dat je wat kritischer naar je eigen muziek gaat luisteren

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nogmaals, wat moet ik met je kritiek? Je spreekt over 'standaard', wat is daar mis mee? Je kent neem ik aan "Hot Right Now" van DJ Fresh? Ga je hem ook verwijten dat ie de meest standaard d&b beat gebruikt? Dat ie meer rolls en breaks moet doen?

    Ik luister heel kritisch naar mijn muziek en heb juist bij deze zanglijnen gekozen voor n poppy aanpak. Nogmaals, wat bedoel je met standaard? Is dat niet goed? Zo nee, waarom niet dan?

  9. #9

    Standaard

    hoor je echt het verschil niet ?
    1 test
    draai jouw liedje in een club en dat van DJ fresh en let dan eens op het publiek
    een tip die ik kan geven zet hot right now onder je mix en blijf A B'n tot het gewenste resultaat

    maar genoeg van mijn tijd.........................

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @Gus: ik hou ook heel erg van 'normale' zang hoor. Heel veel zelfs. En ik hou niet van subtiele pitch correction, wel van die heel dik erboven op liggende, zoals hier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top