Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50

Discussie: Sleurhutgitaar

  1. #21

    Standaard

    Vandaag eindelijk eens bij de plaatselijke gitaarboer binnengestapt. Begonnen met een Hudson travel guitar, hetzelfde type als een Washburn. Horror! Dit speelt voor geen meter.
    Volgend experiment: een gitaar-ukelele van € 45,-. Geen idee welk erg onbekend merk dit was, maar het had een veel te dikke hals die je bij gitaren van een tientje kunt verwachten. Daarbij vond ik de klankkast veel te laag zitten.
    Dan een 3/4 van José Rodriguez uitgeprobeerd. Dit speelt eigenlijk niet verkeerd. Natuurlijk is dit ook wennen, omdat de maten een stuk kleiner zijn dan ik gewend ben: 52 mm at the nut en 650 mm mensuur. Toch zou een 3/4 wel een idee kunnen zijn. Natuurlijk ga je het in de hogere posities wel sterk merken als je een 650 mm mensuur gewend bent.

    Binnenkort nog maar eens gaan kijken bij de grootste gitaarboer van Nederland en nog maar eens enkele gitaarukeleles uitproberen:Yamaha, Stagg en Gretch. De grootte van zo'n gitaarukelele lijkt mij ideaal. En het geluid vind ik gewoon interessant om wat mee te doen in mijn studiootje. maar dan wil ik wel gaan voor de Cordoba CE update (48 mm at the nut).
    Gewoon bedenken dat je een ander soort instrument bespeelt dan een gitaar.

    Of toch een 3/4?

  2. #22

    Standaard

    Vanmiddag maar eens naar Goes (Hoes) gereden en daar wat uitgeprobeerd. Eerst begonnen met een Yamaha guitalele. Mmm, dit is het echt niet. Na een uur zoeken naar een verkoper, ondertussen maar eens verder aan het zoeken/spelen geweest, zoals een Gomez Estudiante 3/4. Dan een Gretsch gitaar ukelele aan laten rukken. Wat een lelijk ding is dit. Betreft spelen ook gewoon moeilijk. Nou ja, je zou je speelstijl er op aan kunnen passen.
    Toch die Gomez ¾ nog eens gepakt en uitgebreid uitgeprobeerd. Qua spelen vond ik hem erg gemakkelijk. Qua geluid moet je met een ¾ natuurlijk altijd inleveren, maar in de winkel leek het mij niet verkeerd. (Het vervelende is dat naast de gitaarafdeling de drumafdeling is!)
    Dus toch deze Gomez gekocht. Prijs € 139,-. Geen bult aan te vallen, zou ik denken. Toch thuisgekomen, en daar heb ik meestal hoogstens fluitende koolvinken, merels, lijsters, enz. – vind ik toch het geluid iets tegenvallen. Niet gek natuurlijk. Immers, ik ben laatste weken veelvuldig aan het spelen op mijn super-Orozco.
    Natuurlijk de vervelende g-snaar is het weer die ietsje- achterblijft. Altijd het probleem bij goedkopere gitaren. Betreft bespeelbaarheid is – nogmaals het gitaartje – supergoed.
    - Nu zitten er zeer waarschijnlijk gewone gitaarsnaren op, maar hoe zou het zijn met high tension snaren?
    - Of misschien een b-snaar als g-snaar gebruiken . Immers de mensuur is 585 mm t.o.v. normaal (mijn Orozco) 650 mm. Al zal dit wel vreemd aanvoelen!

    Morgen nogmaals uitvoerig testen en dan beslissen: houden of terugbrengen.

    Houden, houdt wel in dat er direct al wat aangedaan moet worden. Als je over de zijkant van de hals wrijft, voel je de fretten. Dus vijlen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Nou, fantastisch, heb je meteen wat te hobby'en, met jouw kennis van zaken mag dat geen probleem zijn toch?
    Enjoy
    Mvgr Dirk Jan

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ook ik heb ooit voor dezelfde keus gestaan en een goedkope ,,camping,, gitaar gekocht. Uiteindelijk toch maar weer besloten een goede mee te nemen. Zit je de hele tijd voor je sleurhut met het idee: thuis heb ik veel beter , speelt makkelijker en klinkt 10 keer beter. Gewoon meenemen dus en niet zeuren. Dood gaan met een gitaar in nieuwstaat is ook geen gezicht!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #25

    Standaard

    Helemaal mee eens!!!!

    Hoewel ik als gitaarspeler niet veel voorstel wil ik juist op vakantie, de enige periode in het jaar dat ik echt de tijd heb om te spelen, kunnen genieten van mijn gitaar.
    Daarom heb ik het afgelopen weekeinde een Eastman E-6 OM aangeschaft en zojuist mijn Blueridge BR-63 op marktplaats gezet.
    De laatste was echt geen verkeerde gitaar, maar vergeleken met mijn niet vakantiegitaar, een eastman E-20 OM, miste ik toch de diepte van het geluid dat ik thuis wel had.
    (Off topic: jezus, wat klinkt deze Eastman geweldig zeg. Ik kan niet wachten tot het vakantie is.)

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door synapse Bekijk bericht
    Helemaal mee eens!!!!

    Hoewel ik als gitaarspeler niet veel voorstel wil ik juist op vakantie, de enige periode in het jaar dat ik echt de tijd heb om te spelen, kunnen genieten van mijn gitaar.
    Daarom heb ik het afgelopen weekeinde een Eastman E-6 OM aangeschaft en zojuist mijn Blueridge BR-63 op marktplaats gezet.
    De laatste was echt geen verkeerde gitaar, maar vergeleken met mijn niet vakantiegitaar, een eastman E-20 OM, miste ik toch de diepte van het geluid dat ik thuis wel had.
    (Off topic: jezus, wat klinkt deze Eastman geweldig zeg. Ik kan niet wachten tot het vakantie is.)
    Ik zeg gefeliciteerd! Maar is het niet prijzig, zo'n vakantiegitaar?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #27

    Standaard

    Is wel prijzig, maar maakte onderdeel uit van een inruil/omruil actie.

    Door aanhoudende nek klachten (artrose & nekhernia) kon ik op de grotere klankkasten niet meer pijnvrij spelen.
    Nu maar hopen dat dat met dit formaat wel lukt!

    Ik heb de afgelopen tijd veel gitaren verkocht, onder meer een Martin D18 uit eind jaren 70.
    Nu het financieel weer wat beter gaat vond ik dat ik er echt op had mezelf te verwennen....

    Ik realiseer mij dat dit enigszins decadent overkomt....
    Laatst gewijzigd door synapse; 11 maart 2014 om 12:57 Reden: aanvulling

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Wat is er mis met decadent?
    Lekker op je vakantieadres met een goede gitaar en een vorstelijke fles wijn , stokbrood en bijbehorende pate een beetje de boel plat spelen is niet decadent. Never nooit nie............
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #29

    Standaard

    Ik snap het niet... Met een 3/4 gitaar lever je qua geluid namelijk heel wat in ten opzichte van een normale gitaar.

    Een kleine gitaar is bedoeld voor kinderen, omdat die kortere vingers hebben. Verder is zo'n gitaar een voordeel wanneer je ook een hele kleine auto hebt, die kan dan namelijk wèl mee zonder de achterbank plat te klappen.
    Maar je hebt een caravan, de lengte is dus geen enkel probleem. Wat heb je aan die ca. 2 centimeter besparing in de breedte, wanneer ie in een standaard staat?

  10. #30

    Standaard

    Is dat gewoon niet een persoonlijke keuze? Ik denk dat t in een caravan ook geen balzaal zal zijn. Heb je een half huis op wielen dan zou de vraag terecht zijn....maar waarom is het zo erg dat iemand t ervoor over heeft een beetje op klank in te leveren. We praten hier over een sleurhutgitaar niet een concertexemplaar toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top