Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50

Discussie: Sleurhutgitaar

  1. #11

    Standaard

    Ik had altijd een dreadnaught mee: bij het reizen en overdag in de caravan en 's nachts in de auto.
    Nooit een probleem mee gehad. Nu we de laatste jaren met een vouwwagen gaan is het wat lastiger, maar alleen op de reisdagen. De gitaar die ik meeneem is een OM. Past net op de hoedenplank. Ligt vervolgens overdag op het bed en voor de rest in de auto.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Er zijn ook parlors, zoals mijn Hohner EP1-SP. Geen echte parlor, qua formaat, maar slechts 36 cm op z'n breedst, 9 cm diep, 49 cm lang (de body) met een lange schaal. Komt verbazingwekkend veel herrie uit! Hij is evt. te koop.. Of zoiets als dit. Erg kleine gitaartjes..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 24 november 2013 om 09:27
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #13

    Standaard

    Als je nu met de caravan gaat, dan is er toch plek over in de auto?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Cool

    Tjezus zeg, wat een gezeik, ik neem op de motor nog wel een gitaar mee, sommige mensen maken overal een probleem van, als je wilt spelen neem je een gitaar mee, wil je niet spelen (wat ook heel verhelderend kan zijn overigens) dan laat je hem thuis.
    Mvgr. Dirk Jan

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Taylor GS mini?
    Gibson, what else...?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Als een Eko studio L (3/4) al te groot is, dan die zeker!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #17

    Standaard

    Kruisingen tussen gitaar en ukulele. Dat vind ik momenteel ook wel een grappig idee. Alleen het aanbod is, denk ik, nog niet zo breed. Zo heb je Yahama guitalele, Cordoba guilele en Valencia guilele. Meer kom ik nog niet tegen op internet.
    Wat betreft deze 3 kleintjes:
    - Over de Valencia is niet veel bekend.
    - De Cordoba lijkt op YouTube een mooiere klank te hebben dan de Yamaha.
    - De Yahama heeft een bredere hals (49,5 at nut of zelfs 2 inch???) dan de Cordoba (46 at nut)
    - De Cordoba is verkrijgbaar met cutaway en element.
    - De Cordoba heeft een rozetversiering. Voor zover dat belangrijk is, maar het oog wilt ook wat.

    Misschien zijn er nog meer?

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muzieknono Bekijk bericht
    Tjezus zeg, wat een gezeik, ik neem op de motor nog wel een gitaar mee, sommige mensen maken overal een probleem van, als je wilt spelen neem je een gitaar mee, wil je niet spelen (wat ook heel verhelderend kan zijn overigens) dan laat je hem thuis.
    Mvgr. Dirk Jan
    Ik zou het iets genuanceerder zeggen maar sluit me hier wel bij aan :-)
    Of je wilt lekker spelen en neemt dan een dito gitaar mee, of je laat 'm thuis. Een caravan, tjeezus wat een luxe en een ruimte denk ik dan. Met een beetje behelpen en improviseren moet het zeker lukken daarin een gitaar te stallen. Desnoods neem je een mini(voor-)tentje mee. Als ik op muziekworkshop-met-camping ga lukt mij het ook om alles in een Swift (!) te proppen - trekkerstentje, gitaarkoffer en alles wat ik nodig heb voor een weekje camperen. 's Nachts lig ik dan lekker knus naast mijn gitaar :-)
    Dus: niet langer zoeken, gewoon je oude vertrouwde gitaar mee! Scheelt ook weer centjes.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri James Bekijk bericht
    Een sleurhutgitaar.
    Een travel gitaartje, maar dan wel met nylon snaren, denk ik. Ik ben toch wat meer een klassiek gitarist, en ik heb soms wat te dikke vingers voor sommige steel string gitaren.
    HJ, als je er toch nog over nadenkt en de optie van stalen snaren (nog) niet uitsluit, kan ik je alleen maar een Taylor GS Mini aanraden. De mijne (met mahogany top) zou ik in ieder geval nooit meer willen missen, op reis! Maar hij doet het ook volwaardig in een je huisstudiootje. Komt bovendien in een super foedraal. Misschien een wat smalle hals voor je vingers? Wellicht dat Taylor ze inmiddels ook maakt voor nylon snaren. Zo niet, dan wordt het tijd.

  10. #20

    Standaard

    Waarom zou je voor die paar centimeter verschil een nieuwe gitaar kopen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top