Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50

Discussie: Sleurhutgitaar

  1. #41

    Standaard

    Muziekschuur. Ik heb ook een Hudson travel guitar (type Washburn R020) uitgeprobeerd, maar die speelde voor geen meter. Men name de hals was veel te zwaar t.o.v. de kast, waardoor het zwaartepunt nogal raar zat. Maar ook de smalte van de klankkast lag me niet. Jammer, want dat zou echt een kleine gitaar zijn geweest.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Maar goed, wat vind je dan van de opvouwbare? Lijkt me een serieuze optie. Dan wordt het flink rugzak formaat. En in OM-vorm ook niet zo bulky.. Kost wel wat meer, maar kan je toch genieten van vol volume..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #44

    Standaard

    Ik denk dat ik voorlopig blij ben met min Gomez ¾-tje. Ik hoef op de camping geen groot geluid. Gewoon een beetje voor mezelf spelen zonder dat buren last van mij hebben. Dat is het toch? Ik baal er zelf ook van als ik luidruchtige buren heb met ’s morgens om 7.00 uur de tv aan. De buren hoeven er toch geen last van te hebben als ik aan het pielen ben.
    Vanmiddag heb ik nog gespeeld op de trouwmis van mijn nichtje, natuurlijk op mijn Orozco. Wauw, dat klinkt wel in zo’n middeleeuwse kapel. Dat is zomaar strijken over je snaren en je hebt al duidelijk volume.

  5. #45

    Standaard

    Reeds een ouder topic, waar ik toch even wil reageren op de mogelijkheden wel je gitaar mee te nemen . In alle caravans is de mogelijkheid om onder de rondzit waar je een bed van kunt maken bergruimte te maken. En tussen de kisten passen gemakkelijk 2 dreadnougts gitaarkoffers. Onze caravan is echt niet groot en er kunnen zo 2 koffers mee!!

  6. #46

    Standaard

    En dan heb je je caravan geplaatst en wil je op die rondzit gaan zitten, gaat dat niet, omdat er gitaarkoffers staan. Overigens, ik heb geen rondzit in de caravan, maar een treinzit.
    Zoals het nu gaat, gaat het prima. Vorig jaar dan toch. Mijn 3/4-gitaartje, tijdens het rijden in bed. Nadat de caravan geplaatst is, kan het gitaartje in het voorraam liggen. Gaat prima.
    Nadeeltje van dit gitaartje is dat ik niet lekker ver op de hals kan spelen. Dan zijn mijn vingers net iets te dik. Dan maar geen moeilijke dingen doen op vakantie.

  7. #47

    Standaard

    Henri James is prima zo hoor, ieder doet het op zijn manier he. Wij hebben ook een treinzitje maar daar ligt permanent de matras en eronder kunnen de gitaren ongestoord liggen. daarvoor hebben we de poot onder het tafelblad weggehaald en er een brugje onder gezet geklemd tussen de kisten. daar passen de koffers tegen elkaar in gelegd + ook nog parasol strandtentje nog wat smal kleinspul. Het is maar een idee hoe het ook zou kunnen. ik vind het wel fijn zo.. en we zijn ook maar met 2. Onze vorige caravan was groter en toch hadden we minder ruimte...
    Aan de andere kant hebben we ook nog een zitje, 3de slaapplaats, daar mag de hond snachts slapen, tussen de kisten in...we zitten in de voortent en gitaarspelen doe ik ook buiten of in de voortent. We hebben 2 losse rugsteunen voor op het bed om nog s avonds even een filmpje te kijken, of een boek te lezen

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    grappig deze topic weer tegen te komen, ik heb vorige week een martin gekocht voor onderweg. omdat mijn Guild wel vrij groot is met koffer en al als we ook alle kinders in de auto hebben geladen ( en ik ook wel zorgjes heb over schade op reis). en deze zelfs voorin naast mij kan staan zonder te hinderen. zit een leuke gitaartas bij. gewoon even over het ed sheeran gedoetje heenstappen..kruisje nulletje en naam van ed in het klankgat..maar dan heb je echt wel een leuke gitaar voor op reis.

    Martin LX1E
    een heel handzaam reisgitaartje dat WEL gewoon tussen mijn bagage en alle koters past, en hij speelt als een (hele prettige) grote gitaar, en feitelijk klinkt hij ook als een grote gitaar..

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    grappig deze topic weer tegen te komen, ik heb vorige week een martin gekocht voor onderweg. omdat mijn Guild wel vrij groot is met koffer en al als we ook alle kinders in de auto hebben geladen ( en ik ook wel zorgjes heb over schade op reis). en deze zelfs voorin naast mij kan staan zonder te hinderen. zit een leuke gitaartas bij. gewoon even over het ed sheeran gedoetje heenstappen..kruisje nulletje en naam van ed in het klankgat..maar dan heb je echt wel een leuke gitaar voor op reis.

    Martin LX1E
    een heel handzaam reisgitaartje dat WEL gewoon tussen mijn bagage en alle koters past, en hij speelt als een (hele prettige) grote gitaar, en feitelijk klinkt hij ook als een grote gitaar..
    Op reis EN de gitaar mee, dat hoor ik graag. Je bent goed op weg en doet je naam eer aan!
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    hahaha mja..ik ben weer veel aan het spelen, het eelt staat zeer dik op de vingers en ik heb veel plezier aan mijn gitaarlessen. Ik ga weer lekker een gitaar meeslepen op vakantie, vorig jaar naar tsjechie ging dat gewoon niet omdat de gitaarkoffer niet meer pastte zonder een hoop protest van mijn reisgezelschap ( pubers kunnen erg intolerant zijn als het om been ruimte gaat haha)
    deze keer ben ik beter voorbereid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top