Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Helderder dan een Thunder? Die is normaal gesproken zo scherp als een nieuw aardappelschilmesje Die JTM30/60 serie is wel een leuke vreemde eend in de bijt, maar vooral omdat er meer laag in het clean zit. Ik vermoed dat er met één van de twee iets mis was.
    Dat er meer laag in de JTM30 zat, viel me inderdaad ook op. Misschien is helder ook niet helemaal het juiste woord, maar mooier dan de Thunder was het wel op het eerste gezicht. Volgens mij zijn ze beiden in orde maar goed, volgende week maar weer even verder testen

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Tja, die JTM30 weet ik niet zo goed hoor. Vind Marshall vaak erg doffig klinken, zonder veel feel of open sound.
    Die JTM30 is een apart beestje en niet typisch Marshall. Normaal gesproken is het sterke punt van de gemiddelde Marshall juist de scheur, of in ieder geval een goeie crunch, bij deze versterker is het juist z'n clean. Die is van uiterst clean, naar clean met een licht bluesy randje te krijgen en precies die twee uitersten en alles wat daar tussenin zit is z'n sterke punt. Als je de kans krijgt, probeer 'm 's, ik weet haast zeker dat je verrast zult zijn.

    Een Marshall doffig vinden vind ik persoonlijk wel een wat vreemde bevinding. Als er nou één merk bekend staat om een vrij bright, open geluid...

  3. #13
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Tja. Doffig. Een geluid beschrijven is natuurlijk wel een rare bedoeling allemaal. De Marshalls die ik ken en heb gehoord staan bekend om de crunch. En de clean vind ik vaak mwah. Niet spannend. Niet levendig ofzo. Ik vind t iig niet echt boeiend qua sound.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik heb heb George Dennis Mighty Mouse gehad die had die belletjes clean ,zelfs nog meer dan mijn Deluxe Reverb. Soms zie je ze voorbij komen op mp ,echt een hele goede koop.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Een beetje plat en levenloos misschien, dat kan ik me dan wel weer voorstellen bij de meeste Marshall amps, met name de channel switchers.
    Het hangt er ook een beetje vanaf of je meer een vintage achtige sound zoekt of dat iets moderns ook oke is, er zijn wel wat moderne amps die een prima clean hebben maar het is wel iets heel anders, niet te vergelijken met een mooie Fender of Vox achtige amp ofzo.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Heb je al eens een Bugera V22 gehoord? Heeft een zeer overtuigend clean geluid. Helder en Vox-achtig (el84). En het valt redelijk binnen jouw budget. Ik heb ook nog een Engl Thunder en deze is wel redelijk fel. Ik heb de pre-amp buisjes vervangen voor 12AT7's. Dit is om het gain kanaal wat te temmen én het cleankanaal wat warmer te krijgen. De treble reageert nu beter. Ik mis bij deze versterker wel de presence. De Screamer heeft dit wél.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    Probeer een 2dehands Hughes and Kettner Statesman op de kop te tikken.
    Gaan wel voor ongeveer 250-300.
    Betere clean ga je voor die prijs niet vinden, denk ik.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Een amp specifiek voor cleane geluiden, daar zou ik toch ook wat meer headroom voor inrekenen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Misschien niet makkelijk om te vinden maar is een Vox AC 15 niet mooi voor je? Je kunt ook kijken naar de AC 30 cc1 maar die zal net weer iets duurder zijn. Bedoel trouwens bijde wel 2e hands dan. Zelf zou ik in jou geval voor de AC30 gaan. Meer belletjes heb ik nog nooit gehoord + dat het ook nog eens echt heel mooi klinkt. De AC 30 omdat als je de amps gaat ABen wil je toch wel een klein beetje dezelfde geluidsdruk ervaren. Zelf ervaar ik dat krachtsverschil ook op laag volume als wanneer uitversterkt door de PA.

  10. #20
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik krijg veel reacties die me richting de Vox sound kant op duwen. Dan moet ik dan toch maar 's serieus naar gaan kijken, aangezien ik totaal niet dat merk in m'n hoofd had als optie.
    Ik weet nog wel dat een aantal jaar geleden op het forum de AC15 erg populair is. Dus ik ga maar 's ff het forum doorspitten en youtube etc.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top