Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 96
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Ik kom heel efkes asociaal tussendoor offtopic:


    Was je tevreden over die toneriders of zou je ze hard afraden? Zat erover te denken om de P90's in n eigen model te stoppen.
    Had je het tegen mij of Orpheo? Ik heb nog nooit met ToneRiders gespeeld.

    Andere vraag: Duncan Custom 5 (SH-14) in de brug vs. 59/Custom Hybrid?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    origineel tegen Orpheo maar jij mag ook reageren
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb nooit de behoefte gehad om wat anders te proberen dan duncans, in het lagere segment in ieder geval. Ik krijg mijn Duncans met 60% korting over de gehele linie genomen. Voor 35E per pup? ik heb niks anders meer nodig...

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb nooit de behoefte gehad om wat anders te proberen dan duncans, in het lagere segment in ieder geval. Ik krijg mijn Duncans met 60% korting over de gehele linie genomen. Voor 35E per pup? ik heb niks anders meer nodig...
    Sure rub it in, why don't ya?
    En ik zit hier maar met een onbruikbare Randy Rhoads LPC, omdat ie een brug pup mist...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Sure rub it in, why don't ya?
    En ik zit hier maar met een onbruikbare Randy Rhoads LPC, omdat ie een brug pup mist...
    ghehe sorry man!


    Randy Rhoads... T-Top. Ik zeg, duncan Jazz-bridge, met een unoriented alnico 5. sweetness to the max. Alnico 8 als je meer power wilt en 'uitstapjes' wilt naar MSG.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ghehe sorry man!


    Randy Rhoads... T-Top. Ik zeg, duncan Jazz-bridge, met een unoriented alnico 5. sweetness to the max. Alnico 8 als je meer power wilt en 'uitstapjes' wilt naar MSG.
    Mijn bedoeling is juist die mix van PAF on steroids, met meer Super Distortion-achtige (ceramische) strakheid, low-end control en punch, maar wel het smeuïge van Alnico's.
    Anders regel je toch gewoon ééntje extra voor jezelf bij SD? Met de prijzen die je noemt en die ik je bood maak je nog goed winst ook.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    SD Distortion niks voor je dan? Die is in mijn beleving nog net even vetter dan de Super Distortion.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    SD Distortion niks voor je dan? Die is in mijn beleving nog net even vetter dan de Super Distortion.
    Heb ik gehad in 2 gitaren; ik vind het een gaaf klinkend element, maar wel heel strak en in-your-face. Ik zoek wel iets meer 'rust' voor de meer 70's/80's (hard)rock en metal tones. De Duncan Distortion vond ik heel snel richting Meshuggah en latere Anthrax/Kreator gaan.
    De neck versie vond ik trouwens ook te gek voor het betere shredwerk.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Had je het tegen mij of Orpheo? Ik heb nog nooit met ToneRiders gespeeld.

    Andere vraag: Duncan Custom 5 (SH-14) in de brug vs. 59/Custom Hybrid?
    Custom 5 = erg lekker imo. Wel veel meer output dan een 59. "Donkerder" dan een JB. Ook erg lekker in combinatie met een jazz in de neck. Clean vindt ik hem overigens ook sterk. Een helder en "direct" geluid. Ik zou het niet willen omschrijven een kristal geluid, maar wel transparant. Ik denk overigens niet dat je dit zoekt als je van je mids af wilt of naar een ouderwetse sound toe wil.

    Een '59 is meer "werken". Een wat "lossere" sound. Minder definitie imo, romiger haast. Weinig bas, veel hoog in mijn beleving dus helder. Clean beter dan de custom of de JB. Ik denk ook beter geschikt voor jaren 70 rock.

    Just my 2 cents. Overigens zijn beide elementen ook fijn in een strat

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Heb ik gehad in 2 gitaren; ik vind het een gaaf klinkend element, maar wel heel strak en in-your-face. Ik zoek wel iets meer 'rust' voor de meer 70's/80's (hard)rock en metal tones. De Duncan Distortion vond ik heel snel richting Meshuggah en latere Anthrax/Kreator gaan.
    De neck versie vond ik trouwens ook te gek voor het betere shredwerk.
    Dat Meshuggah-achtige kan ik me inderdaad in vinden ja. Er zit zo'n djent-achtig kwaakje aan het geluid, wat ik vooral verneem bij een open C in mijn geval. Da's ook de reden waarom ik ze weer uit m'n SG heb gehaald. Gek genoeg vind ik die Distortions heel fijn, maar niet echt lekker voor lagere stemmingen, terwijl ze daar wel min of meer voor bedoeld zijn. Gek genoeg gaan gemute accoorden ook fijner in normale E-stemming.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top