Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 96
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik neem dat niet persoonlijk hoor Speedy, ik snap best wat je bedoelt. Genoeg voorbeelden van mensen die hun best doen om een duur pedaal precies te laten klinken als een goedkoop pedaal en dan in een YT filmpje 'bewijzen' dat het dure pedaal overpriced is Dat idee.
    Maar zoals Pepe het iets duidelijker verwoordt: er zijn teveel parameters. Ik gaf het voorbeeld van wat de één strak vindt en de ander organisch, maar dan heb je inderdaad verschillen in speelstijl en amp en settings, waardoor je héél moeilijk kan vergelijken.
    Je kent het zelf ook: pas na een meeting ga je, als je iemand vaker hebt horen spelen of horen testen, snap je een beetje waarom een bepaalde gitaar of amp of pedaal of pickup voor de één wel werkt, of zo klinkt, en de ander niet.
    Ik heb vaak genoeg mensen dingen horen omschrijven als transparant of als helder, terwijl ik dacht "goh, da's dunnetjes". En wat voor mij bijvoorbeeld prima werkt, in een band waar vaak driestemmig gezongen wordt en de dynamiek niet té ruim kan zijn omdat je anders jezelf niet makkelijk hoort, kan een andere gitarist als te plat ervaren.
    Maar om dan even terug te komen op het onderwerp: als er al zoveel paramters zijn als hout, snaren, amp, speakers... poeh! Wordt het lastig om duidelijk én algemeen te blijven in beschrijvingen van pickups, als je het wil houden in termen. Geef mij dan maar een omschrijving mét een tonechart. In mijn ervaring heeft bijvoorbeeld Bareknuckle Pickups een zeer accurate omschrijving op hun website.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Mooie discussie heeft zicht ontvouwd sinds mijn laatste bezoek hier. Even terug naar waar het mij om ging: ik denk dat ik het inderdaad in de hoek van de PAF's moet zoeken. Niet teveel output. Zo neutraal mogelijke eq en een open sound. De JB die ik nu heb, heeft dat niet. Die heeft toch een flinke nadruk op het mid en het laag is wat afgekapt vind ik. Clean klinkt niet echt geweldig. Wat te klinisch, te iel. Scheur is beter, maar daar hoor je ook de nadruk op het mid. Niks mis mee, maar het mag wat breder klinken.

    Ik heb wat rond zitten te neuzen en de meeste soundclips die ik lekker vind klinken zijn toch PAF achtigen: niet teveel output dus.
    Momenteel denk ik richting een wat hotte PAF, omdat het wel een beetje mag scheuren, zonder dat ik daarbij de open sound verlies.

    Nummer 1 kandidaat is momenteel de Bare Knuckle Mule. Heeft iemand daar ervaringen mee?

    Verder toch nog steeds de Seth Lovers, maar ik krijg het idee dat de Bare Knuckles kwalitatief toch een treetje hoger staan. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?

    Verder Manlius pickups (de Hot rod 59): ook een "hete" PAF en niet te duur. Kent iemand deze?

    Verder iemand ervaringen met ongewaxpotte pickups? Snel feedback of valt het mee??
    Laatst gewijzigd door Marc Oblivian; 3 december 2013 om 12:04

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb een The Mule in de brugpositie van m'n SG zitten en ben er erg tevreden over. Toeval wil dat ik ook over een JCM 800 speel. Mijn geluid gaat wat betreft gain nog wat verder dan waar jij naar zoekt (denk aan bijv. Alice In Chains), dus de artiesten die jij aandraagt is absoluut geen probleem. Het zijn vrij heldere, open PAF-achtige elementen, maar, zoals redelijk gebruikelijk bij Bare Knuckle, toch redelijk strak in het laag. Echt scheurmonsters zijn het niet, maar het kan met gemak als je wilt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Ben ondertussen ook bij deze zoektocht aangekomen, daar ik uit een GAS move, de GFS Crunchy PAF uit m'n Les Paul Custom (Randy Rhoads model van Burny) heb verkocht.

    @Orph, heb je toevallig nog een gold covered 59/Custom hybrid over? (je PM box is vol trouwens).

    Iemand ervaringen met IronGear en/of Tonerider humbuckers? Had geen zin om BareKnuckle achtige prijzen neer te tellen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ben ondertussen ook bij deze zoektocht aangekomen, daar ik uit een GAS move, de GFS Crunchy PAF uit m'n Les Paul Custom (Randy Rhoads model van Burny) heb verkocht.

    @Orph, heb je toevallig nog een gold covered 59/Custom hybrid over? (je PM box is vol trouwens).

    Iemand ervaringen met IronGear en/of Tonerider humbuckers? Had geen zin om BareKnuckle achtige prijzen neer te tellen.
    jep, heb ik liggen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    jep, heb ik liggen.
    Je hebt al 3 dagen een PM als 't goed is.

    Voor dat ik de GFS Crunchy PAF eruit haalde, nog uitgebreid zitten vergelijken met m'n 2 andere Les Pauls; waarbij het toch wel op viel hoe die GFS het midden hield tussen een Super Distortion en een JB. Alleen gesplit klonk ie meer als de SD; wat dunner en feller/'jangly'.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Je hebt al 3 dagen een PM als 't goed is.

    Voor dat ik de GFS Crunchy PAF eruit haalde, nog uitgebreid zitten vergelijken met m'n 2 andere Les Pauls; waarbij het toch wel op viel hoe die GFS het midden hield tussen een Super Distortion en een JB. Alleen gesplit klonk ie meer zoals de SD; wat dunner en feller/'jangly'.
    Sorry man, ik heb het gillend druk. ik sta iedere dag tot 3 uur in de ochtend in de werkplaats om alles maar op tijd af te hebben voor NAMM je hebt nu PM terug.

    edit: nu klopt ie beter dan eerst denk ik...
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 20 december 2013 om 01:16

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Sorry man, ik heb het gillend druk. ik sta iedere dag tot 3 uur in de ochtend in de werkplaats om alles maar op tijd af te hebben voor NAMM je hebt nu PM terug.
    Nee, toch echt "Meer als". Het was geen overtreffende trap. Ga nou niet een ex-gymnasiast de les lezen op taalgebied hè knul?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Nee, toch echt "Meer als". Het was geen overtreffende trap. Ga nou niet een ex-gymnasiast de les lezen op taalgebied hè knul?
    hm komt er van. als je niet de context leest. Haastige spoed is zelden goed. My bad.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Ik kom heel efkes asociaal tussendoor offtopic:


    Was je tevreden over die toneriders of zou je ze hard afraden? Zat erover te denken om de P90's in n eigen model te stoppen.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top