Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 96
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Strakker houdt normaal gesproken in dat het laag op een bepaald punt wordt afgekapt. Organisch, als je daar dan mee bedoelt "meer hout" bedoel je normaal gesproken mee dat alles erin zit. Dus ook dat extra tikkie laag dat niet elke amp waardeert, maar op sommige amps geweldig tot zijn recht kan komen. Op dikke gain heb je liever een strakker laag (dus iets minder).
    Je kan het best beschrijven, maar steekwoorden zijn betekenisloos. De één bedoelt met een "warm" geluid dat er meer laag in zit, een ander bedoelt er juist helder mee. Dat is wat ik op veel sites van pickup fabrikanten juist waardeer: de tonechart. Een beschrijving in woorden, maar ook een globale schets van de EQ verhoudingen. Woody, organic, very much alive, bite, transparent.... gelul in de ruimte waar niemand iets aan heeft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Woody, organic, very much alive, bite, transparent.... gelul in de ruimte waar niemand iets aan heeft.
    Niet met je eens. Ken je iemand die een DiMarzio Evolution als woody en organic zou omschrijven?
    Bite wel. Direct ook. Strak, zeker. Maar naar mijn mening hebben dergelijke beschrijvingen wel degelijk hun plek; het probleem is hooguit dat ze onderhevig zijn aan subjectieve interpretatie.
    Alleen, -niet per sé naar jou bedoeld Mitch- ik krijg vaak het idee dat mensen die die woorden afzeiken, hun eigen gebrek aan 'het kunnen horen of benoemen' ermee willen verbloemen.

    Ik heb gister avond een nieuw setje DiMarzio's in m'n zwarte Burny Les Paul Custom gegooid (na GFS-en verkocht te hebben);
    Super Distortion brug = vol*, crunchy, punch, redelijk strak.
    36th Anniv. PAF neck = woody, organic, open, fluid, airy maar ook rond.
    BAM, voìla.


    * =maar lang niet vol als ik waar ik een beetje bang voor was, icm een full mahonie body. Ik was bang voor wat 'mud' en wooliness. Totaal niet dus.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 30 november 2013 om 11:36
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik ben met Mitch.
    Al die omschrijvingen maken het zo absoluut terwijl er gewoon teveel parameters, gitaar/vingers/amp/setting/perceptie, daarvoor zijn. De een zijn tonal purr is een ander zijn schreetch from hell. Ik hou een gezonde indeling aan van paff en paff plus en alles wat daarboven zit mag brullen als een aap of zo strak zijn als de vagina van een zure non maar dan ben ik al opgehouden met lezen.

    Dat fluid van die 36th... WAT is dat dan? Ik associeer fluid met iets van Allan Holdsworth, verre van een 36th anni.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 november 2013 om 12:23
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat fluid van die 36th... WAT is dat dan? Ik associeer fluid met iets van Allan Holdsworth, verre van een 36th anni.
    Dáárom gebruik je meerdere bijwoorden. Want ja, Allan Holdsworth tone kan 'fluid' genoemd worden, maar vind ik zelf enigszins synthetisch, dus NIET woody of organisch. En wanneer je dan woody+organisch+fluid noemt, bedoel ik toch echt iets anders.

    Zo vind ik Petrucci ook fluid, maar dan wel icm 'violin-like' en soaring, dus=Air Norton.

    Mijn idee van woody+organic+fluid, vanaf 4m10 (al vind ik z'n amp sound niet je-van-het):

    of hoe deze knakker speelt als ie de neck pup heeft geselecteerd heeft:
    http://www.youtube.com/watch?v=njbP_Vhz2gw

    Capice?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Nou verwijs je in die 4.10 naar een een originele '59 terwijl je de eigenschappen toewijst aan de pickup die je daar NIET hoort?


    Niettemin, die verschillen zijn zo miniem, close enough for rock'n roll zei mijn moedertje dan altijd als ze haar mandoline stemde op mijn vaders stemfluitje.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 november 2013 om 14:04
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nou verwijs je in die 4.10 naar een een originele '59 terwijl je de eigenschappen toewijst aan de pickup die je daar NIET hoort?
    Aan de pickup die naar DIE sound (van Larry's originele '59 LP ) gemodelleerd is.
    Enneh, ik kan je zeggen dat mijn Burny LPC (met 36th PAF en Super D) stukken beter klinkt dan die Historic die ie daar test, ook al akoestisch. Maar goed, hij geeft aan 't begin aan dat ie 0.09 snaren op een Les Paul legt, en dat is gewoon gay, zeg maar.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    ik bedoel, een 36th woody noemen en die dan skippen als voorbeeld vind ik dan weer vreemd.


    Mijn referentie aan woody komt van Snowy. Ik ken geen youtube filmpjes van reissue pickups die zo klinken, tis allemaal veel platter en scherper en missen die warme heldere jazz tone. Wat misschien meer zegt over Snowy dan over zijn pickups, bedoel ik maar.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ik bedoel, een 36th woody noemen en die dan skippen als voorbeeld vind ik dan weer vreemd.
    [/video]
    Ik skip niks.
    Goed lezen vriend! De 36th PAF anniv is ontwikkeld om te sound van Larry z'n LP te benaderen. Ergo, clip 1.
    Clip 2 laat prima iemand horen die WEL de 36th PAF gebruikt en mooi klinkt (én speelt).

    Dussss...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Okee. De 2e clip klinkt in mijn oren generic, plat vergeleken die ronde L5 toon van Snowy. Mijn punt was, jouw woody is niet mijn woody blijkbaar wat me weer terug brengt op mijn originele post. Wat niet wegneemt dat die 2e clip jouw woody heaven kan zijn

    In mijn LP zitten de oude Dimarzio Pafs, het origineel van de 36th. Niet slecht maar toch minder toneful dan de '72 Gibsons die weer in een Ibanez zitten. Ik zou dat moeten omruilen maar lui he. Die toon die ik wil horen lijkt nog het meest in een Fralin pure paf te zitten maar ook hier. te lui. Tis wat.

    Nou, daar zijn we toch mooi uitgekomen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 november 2013 om 17:32
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik denk dat een leuke PAF-achtige het nodige voor de topicstarter kan bieden. Er zijn al tal van mooie voorbij gekomen... Fralin True PAF, Sheptones... ik ben zelf erg tevreden over de Shed PAF Daddy pickups in mijn Les Paul. Ze hebben erg veel definitie en dynamiek.

    Zet naast een nieuw setje pickups dan ook een goed stel potmeters in je Les Paul. Voor volume zou ik zeker gaan voor CTS TVT potmeters, deze hebben een mooie graduele taper die uitstekend werkt met '50s wiring. Je kunt dan het volume op de gitaar mooi terugdraaien zonder al te veel verlies van hoog.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top