Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 96 van 96
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bij mij zit ie in een MXG swampash HSS-strat en hij past perfect bij deze gitaar. In een Les Paul is de Crawler een beetje een gok. Klinkt die van nature donker/mellow, dan zou ik geen Crawler nemen. Maar in van nature heldere Les Pauls met flink wat hoog zou het een prima pickup kunnen zijn. Persoonlijk denk ik dat de Crawler gemiddeld beter bij een PRS dan bij een Les Paul past. Die Crawler heeft idd flink wat centermids, al klinkt hij redelijk open in mijn strat (maar da's een strat...) Aan de andere kant: Geoff Whitehorn gebruikt ze ook in zijn Les Pauls en je hebt met een JCM800 nou niet echt een krachtpatser in het laag. Niettemin denk ik dat de Holy Diver misschien een veiligere keuze is, al weet ik niet zeker of die meer laag(mid) heeft dan de Abraxas. Moeilijk gevalletje, omdat je het pas weet als ie je in gitaar zit. Misschien een mailtje sturen naar het BKP-team en vragen naar Tims mening?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    met een JCM800...at the risk of sounding like a broken record:
    Custom 5! Dan hoef je echt niet bang te zijn dat je wat dunnig klinkt in het laag en tegelijkertijd is het ook niet van dat Tone Zone-laag; e.g. vol/dik/alomvattend, maar te los. En ook geen Super Distortion-laag: vet/chunky en punchy, maar ietwat vintage rauw en compressed.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nog even terugkomend op de SD '59. Ik heb voor de gein 's m'n '59 van m'n tele in m'n Les Paul gezet en was eigenlijk blij verrast. Het heeft inderdaad meer dat woody geluid waar ik het eerder over had, maar ook goed gearticuleerd en het laag is gewoon strak te noemen, strakker dan de JB in mijn Les Paul. Bijkomend voordeel is dat de '59 wat meer natuurlijke compressie lijkt te hebben dan de JB, wat in combinatie met de rest het een erg makkelijk bespeelbaar element is. Sustain, pinch harmonics, muten, alles gaat makkelijker met dat element. Ik zat serieus te denken aan iets van Motor City elementen te bestellen, maar voorlopig zie ik daar nog wel van af.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Het is inderdaad misschien goed om er even een mailtje aan te wagen naar Tim van BKP.
    De Custom 5 baart mij nog steeds wat zorgen door de beweerdelijke middip. Ik ben bang dat die de center en laagmids geen goed doet.
    De 59 in de neckpositie doet het bij mij goed, dus in de bridge wellicht ook. Anderzijds heeft die ook niet superveel mids.
    Eerst maar even mailen naar BKP :-)

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Het is inderdaad misschien goed om er even een mailtje aan te wagen naar Tim van BKP.
    De Custom 5 baart mij nog steeds wat zorgen door de beweerdelijke middip. Ik ben bang dat die de center en laagmids geen goed doet.
    De 59 in de neckpositie doet het bij mij goed, dus in de bridge wellicht ook. Anderzijds heeft die ook niet superveel mids.
    Eerst maar even mailen naar BKP :-)
    Als je de '59 goed vind... tja, die vond IK dus scooped/wollig (in de neck positie weliswaar) in exact dezelfde Les Paul Custom, waar ik de Custom 5 in heb zitten. Nogmaals, mid-dip? Misschien als je hele rig scooped klinkt. Lijkt me met een JCM800 (EL34's) absoluut niet het geval. Ik voorspel dat de boel eerder smeuïg/strak gaat klinken dan een soort "...And Justice For All" tone.

    Maar goed, zo niet, is de Custom 59/Hybrid de gedoodverfde 2e! Heb je '59 + Custom, zonder mid-scoop whatsoever. (met het risico de 'geluids-adjectieven-Gestapo' tegen me te krijgen...) Klinkt in mijn korte ervaring (hij ligt nu in dezelfde LPC als de Custom 5 in zat) wat 'jovialer', maar ook iets meer een rauwe mid-brul. Een JB klinkt liever, verhoudingsgewijs en de Custom 5 klinkt iets meer solide, met wat meer rust.
    Die B/M/T rating van 6/3/8 (na het horen van de Custom 59 Hybrid, met z'n 6/8/8 ) klinkt in mijn oren eerder als 6/5/8 voor de Custom 5. Ja, de 59/Hybrid heeft zeker meer hoorbare mids, en ik vind die ook cool klinken, maar toen ik de Custom 5 in m'n Les Paul had zitten, speelde ik weer met extra plezier (er had heel lang een GFS Crunchy PAF ingezeten, waarbij ik op een gegeven moment iets van had 'hier moet meer uit te halen zijn', en ik wilde ook in z'n split-sound meer complexiteit).
    Ik heb de Custom 5 dus nog steeds liggen en die komt ook zeker weer in een gitaar. En misschien blijkt dat ie in hele andere gitaren het wel minder doet. Maar ik speel voornamelijk Engl en geen Rectumfriers, dus met mijn mids zit het sowieso wel snor.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Oke, weer even een update. Ik heb Bare Knuckle even gemaild en zij gaven de suggestie: Crawler. Hieronder de mailtjes die ik van Ben kreeg:

    "Hi Marc, I'm thinking Crawler. Same wire gauge as the Abraxas (Black Dog and Holydiver are different), just a bit stronger and fatter, and has the alnico v magnet which we feel suits the slightly stronger wind. I borrowed a colleague's LP copy with Crawlers in - didn't want to give it back!! Kind Regards, Ben"

    En als antwoord op mijn vraag of ze niet te dik of ongedefinieerd worden in een Les Paul en wat de verschillen zijn met een Holy Diver en Black Dog (mijn andere opties) zijn, het volgende mailtje:

    "Hi Marc, You're after a slightly stronger version of the Abraxas and we don't have one because we feel that if you go hotter than that then you need alnico v magnets to control the low end better. That is why I recommend the Crawler. I felt the Crawler was still very much vintage voiced, I often recommend it for hot blues, Bonnamassa, Moore etc, and as a set it is very versatile. I think the Black Dog will be too sharp and aggressive and the Holydiver is way too hot and modern. Good pickups, but not with the same vintage character as the pickups with the plain enamel wire type. Kind Regards, Ben"

    Het lijkt erop dat het dus toch de Crawler wordt, alhoewel in de Hot Rod 59 clip van Manlius Pickups ook erg goed vind klinken. Ik twijfel echter of die wel voldoende dikheid in het middengebied heeft. Is een overwound 59 PAF, dus lijkt me niet al te vol in het midden. Tough choices, maar goede ervaringen met BKP, dus ik denk de Crawler :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top