Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard "Laag" Volume Engl Morse

    De laatste tijd lijkt het alsof mijn Engl Morse minder hard gaat. Ik kan het master volume helemaal open draaien, en dan is de pijngrens nog niet bereikt (Overigens, ik wil zeker niet op dat soort volumes spelen, maar ik wil gewoon checken of er iets aan de hand is). Volumes van de kanalen staan op ongeveer 50% van het max. Het volume was veel hoger toen ik hem kocht, paar maanden geleden.

    Hij klinkt overigens nog steeds hetzelfde. Er is dus geen extra ruis, brom, hum, kraken of wat dan ook.
    Aan de eindtrapbuizen zie ik ook niets. Ze gloeien normaal, geen verkleuring van het glas, rare kleur van gloeien oid


    Ik speel overigens vaak met met een loadbox (Torpedo Live), maar ook dan gaat/ging de master niet verder dan ongeveer 40%. Meestal met cabinet (2x12 ENGL V30's) De cab staat in mono, beide speakers werken.

    Ik weet dat het moeilijk/onmogelijk is om dit soort dingen via een forum te diagnostiseren, maar misschien dat jullie vermoedens hebben of en zo ja wat er aan de hand zou kunnen zijn.

    Edit n.a.v. de post van Cluseau:
    Het volume wijzigt niet bij het wisselen van FX loops en ook niet bij volledige parallel instellen van de loop
    Laatst gewijzigd door hole; 21 november 2013 om 14:31

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Zoal je zelf al opmerkt is het zo goed als onmogelijk diagnose te stellen zonder een bezoek aan de praktijk. Het enige wat in me opkomt is een sendjack welke slecht contact maakt maar dan heb je meestal ook last van kraken en/of verandering van tone.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Aangezien het hier toch op zal uitdraaien:
    Weet iemand een goede Amp Dokter in de buurt van Tilburg? Enige die ik ken is Guitar-King.

    (overigens: 'in de buurt' mag je heeeel ruim interpreteren en GN-ers hebben de voorkeur )

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Cluseau zit in Den Haag.

    G.A. Parts in Hoogerheide is in de regio. Heb ik zelf een goeie ervaring mee. Snel en kundig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Aangezien het hier toch op zal uitdraaien:
    Weet iemand een goede Amp Dokter in de buurt van Tilburg? Enige die ik ken is Guitar-King.
    Je hebt aan één goeie toch genoeg

    Overigens niets ten nadele van G.A. Parts
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Kan dit onmogelijk aan versleten lampen liggen trouwens?

  7. #7

    Standaard

    Niets is onmogelijk, maar lukraak buizen gaan vervangen lijkt me duurder dan onderzoeken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
    Er is een indruk dat de versterker 'zachter' gaat dan voorheen, maar geloof me dat niets zo subjectief is als dit soort waarnemingen. Alleen al de ruimte waar de versterker opgesteld staat doet veel met je beleving van het volume. Eerst even meten of de versterker inderdaad zijn uitgangsvermogen niet meer zou halen lijkt mij dan ook de eerste stap.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Is het niet gewoon mogelijk dat je sinds je op de Engl speelt, langzamerhand steeds dover bent geworden omdat het ding zo loeihard gaat?

    Ik roep maar wat..
    Groet,

    Jorik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Om er zeker van te zijn dat het niet subjectief is en/of er iets aan de hand is gaat Frans (Cluseau) er naar kijken.....we zullen zien.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    klaarblijkelijk zit het toch in mijn hoofd. Alles doorgemeten en niks aan 't handje.

    Wil ook even van de gelegenheid gebruik maken om Frans/Amps-Unlimited aan te bevelen. Ondanks dat het weekend was mocht ik langskomen en werd er de amp meteen doorgemeten (had ik niet verwacht!). Ondanks dat hij er toch een tijdje mee bezig is geweest hoefde ik niets af te rekenen. Wat een service!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top