Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 86
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Houdt de zoektocht naar " de ideale amp" ooit op!?! (zucht)

    Herkennen jullie dit? Telkens als je een andere amp hebt gekocht ben je helemaal in " tonal heaven" maar na een tijdje (variërend van een maand tot een 2 jaar) gaat het toch weer knagen… Klinkt de amp toch minder lekker… Ga je evt je amp laten tweaken (of nieuwe buizen erin zetten) en dan denk je toch " nee, dit is m niet" en begint de zoektocht weer opnieuw… Ik heb al zoveel amps versleten en telkens ook in een hogere prijsklasse. Ik speel nu ongeveer 25 jaar gitaar, waarvan de laatste 15 jaar ik serieus naar amps ben gaan kijken/luisteren…. Soms word ik moe van mijzelf omdat ik mijn zorgvuldig uitgekozen amp uiteindelijk toch weer beu wordt en op zoek ga naar wat anders.

    Wie herkent bovenstaande? Of zijn er mensen die na een 15 jarige zoektocht bijvoorbeeld nu al 5 jaar dezelfde versterker hebben?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    De laatste 15 jaar geen amp meer gekocht. Vanaf het moment dat ik een drietal goede amps had, gebruik ik die wat afwisselend en dat gaat prima. als ik al es iets hoor dat ik fantastisch vind klinken, is het meestal veel te duur voor mijn portemonnee.
    Ik ben meer obsessed om de juiste tone te krijgen door te sleutelen aan mijn techniek, want mijn helden halen het goud ook uit allerlei verschillende amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Daarom ben ik als thuisspeler ook wel blij met mijn modeler (POD X3), kan je weer eens wat tweaken, geluiden veranderen en variëren in de verschillende simulaties. Geluidsvoorkeur komt toch met fases heb ik wel gemerkt, de ene keer dit, de andere keer dat en dan weer een tijdje akoestisch.....beetje variatie van spijs doet dan eten.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik heb inderdaad ook de laatste jaren behoorlijk veel gehad om er achter te komen dat het gras altijd groener.........
    Enfin, er zal altijd een "betere" zijn. De laatste 6 maanden heb ik een Engl Thunder 50 combo met een 112 extention cab wat mij erg goed bevalt. Ook deze amp heeft een mindere kant, zijn "tweakability" maar misschien is dit juist wel zijn sterke kant?

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Met amps ben ik wel klaar. AC30 is het gewoon, dat gaat nooit meer veranderen. Enige dat ik soms wil veranderen is gitaar, elementen, pedalen. Maar ook dat (zeker dat laatste) wordt steeds minder gelukkig
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Zolang het niet te ver van een Princeton/Deluxe afdrijft kan ik er wel mee uit de voeten. Het is wel zo, het ene pedaaltje klinkt prima op de een maar haast onbruikbaar op een ander en je moet wat experimenteren om erachter te komen wat voor je wel of niet werkt. Hetzelfde geldt ook voor gitaren natuurlijk, part of the chain.
    Ik geloof dan ook niet zo in dat de ene beter is dan een ander, het is meer een kwestie van gebruiken in de juiste situatie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Mattijs man, je gaat toch niet zeggen dat je op Two Rock nu al uitgekeken bent......:-?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik denk dat ik het nu gevonden heb in de Deluxe Reverb , maar het was een lange weg.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    7 mei 2004
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    49

    Standaard

    Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat mijn eerste echte amp, nog altijd beter klinkt dan alle andere amps die ik geprobeerd heb.
    Welke amps heb je gehad en waar ontbrak het aan en hoe zou je het ideale geluid omschrijven?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Misschien ligt het niet aan de amp? Ik bedoel: als je maar niet tevreden wordt over je sound ondanks dat je al een hoop amps geprobeerd hebt, ligt het misschien aan iets anders?

    Maar ik herken het wel hoor, af en toe heb je ook gewoon zin in iets anders. Had ik na jaren zoeken de amp met het ultieme clean, perfect naar smaak gemod, wilde ik ineens een lekkere scheurbak. Of een tweekanaals. Of eentje met reverb. En zo kun je nog wel even doorgaan.

    Misschien is het hebben van 2 of 3 amp een oplossing, dan heb je altijd wel iets in huis wat je kan bekoren.

    Veder kan teveel geld, nieuwsgierigheid en geargeilheid natuurlijk een enorme rol spelen!
    Laatst gewijzigd door Rutger; 19 november 2013 om 08:15
    -

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top