Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 41 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 409

Discussie: Iets te ruilen?

  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Te ruil:

    Boss BD-2 Bluesdriver
    MXR 6-band EQ
    Ibanez FL-9 (oudje, niet heel mooi meer, mist een knop maar werkt verder prima)
    Dunlop Zakk Wylde wah

    Alle 4 hebben klittenband onderop het pedaal.
    Ik ben op zoek naar een Boss HM-2

  2. #122

    Standaard

    Aangeboden:

    DIgitech ips 33b (zie de lovende recensies op het web)
    Burkey flatliner pro

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Joyo Vintage Overdrive (oftewel een doodnormale tubescreamer, wel true bypass voor wat het waard is). Te ruil tegen een fuzz of reverb liefst.
    Laatst gewijzigd door marter544; 13 april 2014 om 14:57

  4. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    wel true bypass voor wat het waard is
    Is volgens mij een Chinees type-foutje en bedoelen ze: "through / bypass".
    Als je de batterij en adapter afkoppelt, laat ie geen geluid door, dus niet echt "true" bypass, maar maakt verder ook weinig uit.
    Op de nieuwere versies hebben ze die "true" op al hun pedalen weggelaten en staat er nu gewoon "bypass".
    Ik zou er wel interesse in hebben maar geen fuzz of reverb te ruil en als je in NL woont zijn de verzendkosten waarschijnlijk ook hoger dan de waarde van het pedaaltje.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Is volgens mij een Chinees type-foutje en bedoelen ze: "through / bypass".
    Als je de batterij en adapter afkoppelt, laat ie geen geluid door, dus niet echt "true" bypass, maar maakt verder ook weinig uit.
    Op de nieuwere versies hebben ze die "true" op al hun pedalen weggelaten en staat er nu gewoon "bypass".
    Ik zou er wel interesse in hebben maar geen fuzz of reverb te ruil en als je in NL woont zijn de verzendkosten waarschijnlijk ook hoger dan de waarde van het pedaaltje.
    geluid doorlaten is geenszins de maatstaf voor TB of niet. Ik heb meerdere pedalen die wel geluid doorlaten maar niet TB zijn, en een paar pedalen die via een relais schakelen en dus geen geluid doorgeven maar wel TB zijn.

  6. #126

    Standaard

    Klopt, zegt niet altijd wat. Wel kun je denk ik toch voorzichtig de conclusie trekken dat hij tbp is, aangezien het overgrote deel van de true bypass effecten via een 3pdt footswitch is geschakeld. Met die opstelling laat hij inderdaad geluid door.

    Ga er bij die joyo maar van uit, want pedalen via relais tbp schakelen is duurder dan via zo'n switch. En verder sowieso niet te veel waarde hechten aan de bypass methode

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    pedalen via relais tbp schakelen is duurder dan via zo'n switch.
    Weet je dat wel zeker?

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Klopt, zegt niet altijd wat. Wel kun je denk ik toch voorzichtig de conclusie trekken dat hij tbp is, aangezien het overgrote deel van de true bypass effecten via een 3pdt footswitch is geschakeld. Met die opstelling laat hij inderdaad geluid door.

    Ga er bij die joyo maar van uit, want pedalen via relais tbp schakelen is duurder dan via zo'n switch. En verder sowieso niet te veel waarde hechten aan de bypass methode
    Beide argumenten (logica is ver te zoeken trouwens) kloppen niet.

    Een paar van mijn goedkoopste pedalen laten geluid door als ze uitstaan. Die Marshall is echt niet true bypass.

    Wel geef ik je gelijk dat het niet zoveel boeit, tenzij je last hebt van tonesuck.

  9. #129
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Nee sorry, los van het feit dat ik nog geen gutshots en technische meningen over de Joyo's gezien heb: de argumenten op zich kloppen niet.

  10. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nee sorry, los van het feit dat ik nog geen gutshots en technische meningen over de Joyo's gezien heb: de argumenten op zich kloppen niet.
    Dus hobbelde ik maar eens even naar m'n andere hangout, freestompboxes.org dus. Wat ik daar even aan Joyo guts bij elkaar zocht en bekeek suggereert vooralsnog TB. En waarom ook niet als je toch al de juiste 3pdt switch gebruikt? Technische mening? Joyo's zijn clones dus het ontwerp is al bekend. Daarna gebruiken ze zo te zien precies dezelfde off the shelf componenten als elke andere elektronicafabrikant en hebben ze hun productiekwaliteitscontrole prima op orde.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top