Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Ik ben meer op zoek naar versterker met een klassieke, altijd bruikbare, lekkere vette rocktone.
    Ik lees daar dat je op zoek bent naar een JMP of JCM800 2204 (50W), of 2203 (100W). 50W heeft mijn voorkeur omdat dat lichter en goedkoper in onderhoud is, qua geluid en volume maken ze elkaar weinig.

    * Simpel, want 6 knoppen
    * Altijd goed geluid, onafhankelijk van je 6 knoppen
    * Onderhoud is simpel, want 6 knoppen

    Boostertje ervoor, en je hebt de vetste rocktone die er sinds eind jaren 70 is.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    En in dat geval kun je je afvragen of die Bogner überhaupt beter is, precies om de reden die je noemt. Behalve dan hoever je talenten reiken, dat zou er niet toe moeten doen eigenlijk, want doet niks af aan wat je zoekt qua geluid.



    Hier ga je, met alle respect, geen stap verder mee komen. Natuurlijk kunnen mensen merken opnoemen en waarom ze een bepaalde versterker aanraden, maar als je daarna er niet zelf achteraan gaat om zelf te testen of het ook werkelijk wat voor je is, dan beperk je je wel heel erg en ga je bovendien af op de smaak van iemand anders en niet jouw smaak. Om maar niet te spreken over je eigen manier van spelen. Misschien speelt Slash op een JCM800 of zo, maar mijn manier van spelen zou zomaar 's helemaal geen goeie match kunnen zijn met een JCM800, bij wijze van. Daarom, neem de adviezen mee en ga er dan op uit om te kijken of het werkelijk wat voor je is.

    Klakkeloos aannemen wat je leest is helaas wel een beetje iets van de huidige internetmaatschappij...
    Ik begrijp je reactie. Als je het niet probeert, zul je inderdaad nooit de beste keuze kunnen maken.
    Als ik echter alle opties in mijn prijsrange af zou moeten gaan om daadwerkelijk HET geluid te vinden, ben ik wel even zoet. Ik zoek meer naar een punt om daarvandaan te starten naar het geluid wat mij kan bekoren. Als ik op de site van Musicstore.com kijk, zie ik alleen al 5 a 6 Marshalls staan die ik wel zou willen proberen. Tel daar de andere merken bij op en je bent langer zoet dan een paar weekenden.
    Het voordeel van internet vind ik dan wel dat men je goed op weg kan helpen. Het is ook niet zo dat ik op basis van een paar reacties al een amp uitkies, maar het lijkt me een mooi punt om te starten.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ter info, de Bogner XTC 101b is gebaseerd op de oudere marshalls en heeft gewoon een heel fijn mid bereik in de voicing. Marshall on steroids en ik vind ze stuk voor stuk beter klinken dan elke andere Marshall JVM, JCM of oudere plexi. Veel veelzijdiger ook. Nieuwprijs bijna 4000 euro, tweedehands voor rond de 2500 euro. Ik zou het ritje naar Zaandam ervoor over hebben als ik het budget wat jij noemt beschikbaar zou hebben, zeker omdat het een complete set is, 1 op 1 passend (bogner top, bogner kast).
    Nou ken ik de Bogner XTC 101b nogal goed en ik kan je verklappen dat het echt totaal anders klinkt dan een JCM on steroids. Waarom dat ik dat weet? Ik heb een JCM800 2210 en mijn bandmaat een Bogner XTC 101b en de geluiden die ik uit mijn JCM800 haal, haal je in de verste verte niet uit de Bogner en vice versa. Het is een Marshall-achtige, absoluut, maar ook zeer zeker met een Bogner sausje. Veel massiever dan mijn JCM en niet met de typische Marshall bite. De Bogner lijkt ook wat netter qua klank. Desalniettemin een gruwelijk vette versterker, dat zeker.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ter info, de Bogner XTC 101b is gebaseerd op de oudere marshalls en heeft gewoon een heel fijn mid bereik in de voicing. Marshall on steroids en ik vind ze stuk voor stuk beter klinken dan elke andere Marshall JVM, JCM of oudere plexi. Veel veelzijdiger ook. Nieuwprijs bijna 4000 euro, tweedehands voor rond de 2500 euro. Ik zou het ritje naar Zaandam ervoor over hebben als ik het budget wat jij noemt beschikbaar zou hebben, zeker omdat het een complete set is, 1 op 1 passend (bogner top, bogner kast).
    Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat Bogner/Soldano/Mesa de top van de markt is. Ik vraag me alleen af of ik met die 2500 euro niet mezelf voorbij schiet. Het is niet dat ik het niet heb, maar voor zo'n bedrag moet de stijl ook wel helemaal perfect zijn. Zo heb ik weleens gelezen dat Mesa voornamelijk zwaar/metalachtig is. Zullen uitstekende versterkers zijn, maar op de eerste adviezen afgaand zou dat niet bij mij passen. Aan de andere kant, een geperfectioneerde Marshall klinkt natuurlijk wel goed in de oren, letterlijk en figuurlijk....

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    marshall JVM satriani editie:

    Danny Gill! Mijn held!
    Daar heb ik nogal wat lesjes van geleerd...

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik lees daar dat je op zoek bent naar een JMP of JCM800 2204 (50W), of 2203 (100W). 50W heeft mijn voorkeur omdat dat lichter en goedkoper in onderhoud is, qua geluid en volume maken ze elkaar weinig.

    * Simpel, want 6 knoppen
    * Altijd goed geluid, onafhankelijk van je 6 knoppen
    * Onderhoud is simpel, want 6 knoppen

    Boostertje ervoor, en je hebt de vetste rocktone die er sinds eind jaren 70 is.
    Ga ik zeker proberen, redelijk vriendelijk geprijst ook.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Ga ik zeker proberen, redelijk vriendelijk geprijst ook.
    Een JMP 2204 doet €700-1100, afhankelijk van de staat.

    Waar woon je ergens? Je zou evt mijn '80 JMP 2204 wel kunnen proberen indien in de buurt van Tilburg.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Een JMP 2204 doet €700-1100, afhankelijk van de staat.

    Waar woon je ergens? Je zou evt mijn '80 JMP 2204 wel kunnen proberen indien in de buurt van Tilburg.
    Dank voor je aanbod, maar ik woon nog een stukje ten noordwesten van Utrecht. Tilburg helaas niet om de hoek

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat Bogner/Soldano/Mesa de top van de markt is. Ik vraag me alleen af of ik met die 2500 euro niet mezelf voorbij schiet. Het is niet dat ik het niet heb, maar voor zo'n bedrag moet de stijl ook wel helemaal perfect zijn. Zo heb ik weleens gelezen dat Mesa voornamelijk zwaar/metalachtig is. Zullen uitstekende versterkers zijn, maar op de eerste adviezen afgaand zou dat niet bij mij passen. Aan de andere kant, een geperfectioneerde Marshall klinkt natuurlijk wel goed in de oren, letterlijk en figuurlijk....
    Laat je oren de keuze bepalen. Het belangrijkste is wat JIJ wilt horen natuurlijk. Maar het is wel lekker om met jouw budget te testen. Misschien kom je wel veel goedkoper uit dan je zelf dacht. Ik hoor goeie verhalen over die JVM satriani inderdaad, zeker het checken waard. Maar volgens mij heeft die geen reverb aan boord, maar in plaats daarvan een noise gate. De vraag is natuurlijk of dat voor jou wenselijk is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top