Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Nattigheid

  1. #1

    Standaard Nattigheid

    Er worden door de Cosmo's, de Viva's en de Herpes Bizarres van deze wereld met enige regelmaat artikelen gepubliceerd waarin 'het laatste taboe' wordt getackeld.
    We moeten er ernstig rekening mee houden dat we zo geen taboes meer overhouden. Dan zou jammer zijn.

    En iemand vroeg mij: Een driving, pompende bas gaat toch zeker alleen met een bepaalde mate van vervorming? Met dit lied heb ik willen laten horen dat dat niet perse nodig is.

    Er zit een gedachtenfout in, maar omdat die consequent langskomt klinkt het tenminste alsof er over is nagedacht.

    De tekst:

    Nattigheid

    Artikeltje of twee
    die geen nieuwe wegen baanden
    als een vervolgverhaal
    inhoud van ’t voorafgaande

    Vrouwen onder elkaar
    noemen dingen bij hun naam
    net Anybody toch?
    Al 25 jaar befaamd

    Toch houden we het net
    je weet per slot maar nooit
    revolutionair?
    Door roulatie gekooid

    Een leuk artikeltje
    bij de redactie langs
    gaat-ie het halen?
    Geen warme ontvangs

    Br
    Kut valt niet in de smaak
    bij onze adverteerders
    dus wie betaalt bepaalt
    het zijn net samenzweerders

    R
    Laatste taboe Ha Ha!
    Wij doen alleen schattigheid
    op naar de volgende laatste
    voel je al nattigheid?

    De link:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...54%20-%202.mp3

    1966 in zijn opzet rammelt er stevig op los. Het is sterk bas georiënteerd, dus luisteren op de speakertjes van je laptop? Ik weet het nog zo net niet.
    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Over de ipad komt ie prima over hoor, doet me ook wel wat aan een soort echo &the bunny man x the smiths stukkie
    Je zang mag wel ietwat harder of is dit een bewuste keuze?
    Zou ook heel jaren 80 underground kunnen zijn,..
    Zt een hoop in ga t nog es beluisteren over de installatie, uit nieuwsgierigheid wat dat oplveren zal
    In elk geval meer dan goed te pruimen sjaaak

  3. #3

    Standaard

    Lekkere deun. En de gitaar heeft een andere sound dan bij jouw andere creaties.
    The wall of sound is nog wel dominant aanwezig. Prima bas-geluid ook.
    Vind dit een van jouw betere nummers.

    Alleen sta je wel aan de verkeerde kant van de microfoon te zingen, vriend....
    Kwestie van omdraaien, lijkt mij.... Maar je hebt net jouw 'muziek-hok' verbouwd, dus alles
    staat nog niet helemaal goed, dan ligt het daar aan.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Tuuuuuurlijk
    T is wat met die muziekhokken

  5. #5

    Standaard

    Gus ook maar eens meedoen aan Holland's got talent. Als ze dachten dat Joop de Visser erg is...

    Zelfs met tekst erbij is niet te horen waar je ergens zit met die tekst.

    Maar in dit geval vind ik de muziek enigszins verbijsterend. Je hield toch totaal niet van de Beatles? En ik kan er maar niet opkomen, maar het doet me qua sound aan een paar dingen van de Beatles denken. Vooral die gitaarpartijtjes.... djeeeeeeh dedeh dedeh dedeh dedeeeeh Een nummer als Rain en dan gekruisigd met Tomorrow never knows.

    Op zich is dat basisidee van de begeleiding erg leuk. Alleen die zang, het heeft met je manier van werken te maken, I know.... discussion is futile, zoals de Borg zeggen!

  6. #6

    Standaard

    @Harald
    Ja, talent heb ik wel, alleen niet voor dit soort shows.
    Ik zing 2 coupletten (1+2), bridge en refrein.
    En dan nog 2 coupletten (3+4), bridge en refrein.
    En dan, achteraf onnodig - maar dat heb je in da frenzy eerst niet door - nog eens bridge en refrein.
    Da's geen hogere wiskunde.

    Over Rain ging in 1971 een verhaal in de Londonse studiowereld. Ik heb mij daarover het volgende laten vertellen. Rain is de eerste mechanisch gedubbelde zang van Lennon geweest. Met behulp van een extreem korte delay op een iets jankende tape echo. Klinkt buitengewoon goed.

    Dat je dit Beatelig vindt klinken kan ik de lol wel van inzien. Totaal niet de bedoeling. En Rain is uit 1966 als ik het wel heb, dus wie weet, snap jij meer van mijn muziek dan ik. Als ik al een periode moet aanwijzen dat ik de B. te pruimen vind is het wel die tijd.

    @Ernest
    In mijn oude muziekhok (3m2 of wel 3 vierkante meter, kon ik alleen stilstaan en mijn onderkaak bewegen. Dit is een van de laatste dingen uit dat oude hok. In het nieuwe hok heb ik veel meer ruimte. Het dubbele, gok ik.
    Wie weet hoor je straks het verschil.

    @Gitaarvrouwtje
    Nee, kloterig gemixt. Achteraf had dat wel wat beter gemogen. Maar ik heb mijn opname ding geschoond, dus ik kan het niet opnieuw mixen. Was voor de verstaanbaarheid ook wel beter geweest, toegegeven.

    Nu zou ik helemaal overnieuw moeten beginnen.
    Daarin heb ik geen zin. The rechaud must go on, zei de Chinees.

    Leuk dat jullie hebben geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Ja, kloterig gemixt, maar de beste song die ik van je heb gehoord tot nog toe. Overnieuw mixen gaat niet want gewist? O lord... Kunnen we iets bedenken met een vocal killer en deze stereo track gewoon gebruiken en de zang er opnieuw, OP zetten. Want zet m op en zet m er eens OP. Boven OP.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  8. #8

    Standaard

    Muzikaal erg leuk, maar inderdaad die zang... Om die heel veel beter te krijgen hoeft niet eens meer dan 10 seconden te kosten als je er een eq en compressie overheen gooit. Je komt al een heel eind als je gewoon presetjes gebruikt, kwestie van aanzetten en klaar. Gitaargeluid vind ik wel erg lekker!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Ja, kloterig gemixt, maar de beste song die ik van je heb gehoord tot nog toe. Overnieuw mixen gaat niet want gewist? O lord... Kunnen we iets bedenken met een vocal killer en deze stereo track gewoon gebruiken en de zang er opnieuw, OP zetten. Want zet m op en zet m er eens OP. Boven OP.
    Een van de eerste bezoeken aan mijn toenmalig ook al veels te kleine hok stelde mevrouw Uke de vraag:
    Ja, maar hoe weet je nou wat je nog over hebt, voor ruimte op je recorder.

    Ik heb die vraag schokschouderend niet- of bijna niet geantwoord. Iets waarover ik me nu nog steeds een beetje schaam.

    Terwijl ik laveer tussen eisen van ouders (ja echt, op een bepaalde leeftijd heb je meer last van je ouders dan van je kinderen) en andere partijen die menen aanspraak te mogen maken op je tijd, hebben wij een werkelijk grootse opruiming gehouden en de functie van een aantal kamers opnieuw gedefinieerd.

    En: ineens was mijn recorder vol.... De songs daarop moesten dus preventief worden geruimd. Daarbij is er 1 verloren gegaan. En wat Mevr. Uke (hoofdletters met het diepste respect al doorzag, als je je resttijd niet in de gaten houdt......

    Dus het lied bestaat. Fijn als je componist bent. Het lied klinkt kut. So what als je componist bent.

    Met respect aan Mevr. Uke, die mij het belang van de resterende tijd van de recorder leerde.
    Met respect aan de heer Uke, die mij aanmoedigde meerstemmig te gaan doen. Dit lied bewijst dat ik die lessen serieus neem.
    Thanks!
    Echt waar!
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Aha dat is t apparaat dat ik op je foto s zag
    Ik heb ooit iets dergelijks overwogen, maar dacht toen, meer ruimte op de pc, en anders extern schijfje will do the job
    Kun je bij deze apparaten niet dingen bewaren en dan overzetten naar een PC of snap ik t niet goed?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top