Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Denk t wel! Dit is een bridged T filter en die kan alleen maar cutten!
    Weer wat wijzer, en een illusie armer

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mijn 2203 en 2204's zijn niet scherp/fel/irritant en ik heb eigenlijk alle controls boven het midden staan. Hoe hoog heb je je pre-amp gain?

    Iedere keer dat iemand over een dunne 2203 begint vermoed ik dat er iets mis is ... buizen, mods, bias, etc. Kun je een paar grote en scherpe foto's van de binnenkant plaatsen?
    Ja, goed opgemerkt. Door die brightcap op de gainpot heb je bij lage gainsettings natuurlijk meer (irritant) hoog dan bij hoge gainsettings. Hoe harder ie gaat hoe evenwichtiger de frequenties worden en hoe minder invloed de brightcap heeft.

    Het kan ook gewoon smaak zijn natuurlijk.
    Of een gehoorbeschadiging.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 15 november 2013 om 08:47
    -

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mijn 2203 en 2204's zijn niet scherp/fel/irritant en ik heb eigenlijk alle controls boven het midden staan. Hoe hoog heb je je pre-amp gain?

    Iedere keer dat iemand over een dunne 2203 begint vermoed ik dat er iets mis is ... buizen, mods, bias, etc. Kun je een paar grote en scherpe foto's van de binnenkant plaatsen?
    Is dit aan mij gericht? Zo ja:
    Hij klinkt niet dun hoor. Helemaal niet zelfs. Genoeg power/duw/punch or whatever. Heb zelfs de bas ook redelijk laag staan.
    Alleen dus vrij fel in het hoog, maar ik heb dat met meerdere JCM's gehoord, dus is niet echt exemplarisch voor die van mij.
    Werkt verder prima met de instellingen die ik heb, maar die zijn zoals gezegd redelijk extreem vwb presence en treble. Ook in bandverband niet te klagen. Preamp heb ik nooit hoger dan 7.
    Buizen en bias zijn sinds ik hem heb gekocht (in winkel) onveranderd. Zou niet weten welke buizen er standaard inzitten.
    Zullen wel geen JJ's zijn, dus dat is misschien vwb de preampsectie wel een makkelijke upgrade.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
    Ja, goed opgemerkt. Door die brightcap op de gainpot heb je bij lage gainsettings natuurlijk meer (irritant) hoog dan bij hoge gainsettings. Hoe harder ie gaat hoe evenwichtiger de frequenties worden en hoe minder invloed de brightcap heeft.

    Het kan ook gewoon smaak zijn natuurlijk.
    Of een gehoorbeschadiging.
    Dat verhaal geldt toch niet voor het mastervolume, maar juist voor het preampvolume? Dus hoe hoger de preamp, des te minder de brightcap van invloed is? Daarom krijg je bij hoge gainstanden (vanaf standje 8 ongeveer) ook een wat bassiger/voller geluid dacht ik...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Dat klopt, het heeft alleen effect op lagere standen van de gain. Ik heb in het verleden heel lang over een 2204 gespeeld met dat ding er uit, klonk prima.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Ja, dat bedoel ik
    -

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    In mijn 2204 is hij ook losgekoppeld, maar mijn pre-amp staat altijd rond de 7-8, dus dat heeft amper effect.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top