Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Framus?

  1. #1

    Standaard Framus?

    Beste iedereen,

    Ik heb recentelijk een Framus gekocht, welke als decoratie diende in een platenwinkel in Dordrecht; Get Back. Ineens herinnerde ik me dat ik een aantal jaren terug actief was op dit forum, toen ik net begon te spelen.Dus hier ben ik weer met een vraag

    Ik vond dit gitaartje echt een geweldige look hebben. Hij is echter onspeelbaar, er zitten 4 oude snaren op, de topkam is beschadigd waardoor de lage E niet blijft zitten en hij is niet te stemmen door de de oude snaren en/of losse brug. Nu ben ik erg benieuwd of iemand weet waar ik meer informatie kan vinden over de herkomst/leeftijd van deze gitaar?

    Achter op de kop staat het getal 1907 gekerfd. Misschien een serienummer? Voor de rest zit er voorop de kop een logootje van muziekhandel "Vita Nuova" te Nijmegen. Een zaak die nergens te vinden is alleen in een oud document van de familiestamboom van de eigenaar.

    Ik ga hem binnenkort laten opknappen zodat er enigszins weer op te spelen is.

    Hopelijk kan iemand mij hier helpen!
    Met vriendelijke groet,

    Merijn Loeve





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik neem aan dat je de Framus vintage site al hebt doorgeworsteld?

    http://www.framus-vintage.de/modules...tID=4667&cl=EN
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ze lijkt erg op een Framus 5/1 Junior.
    Hier is veel info te vinden: http://www.framus-vintage.de/modules...tID=4667&cl=EN

    Op het label zou een type-stempel en een datum aanduiding moeten staan, maar die zijn waarschijnlijk vervaagd.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ah, plant was me voor :-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Vita Nuova was trouwens een geweldige speciaalzaak in akoestische snaarinstrumenten. En ze hadden de grootste collectie snaren van het heeeeeeele land!

    Natuurlijk verder helemaal niet interessant voor dit topic, maar ik MOEST gewoon even reageren, omdat daar bij Vita Nuova feitelijk mijn loopbaan als gitarist begonnen is. Op mijn 13de kreeg ik daar voor het eerst gitaarles.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top