Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: JCM800 D.I. output?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard JCM800 D.I. output?

    Vraagje... Ik heb achterop m'n JCM800 2210 een D.I. output zitten, met draaiknop van 0 tot 10 ernaast. Nou staan er heel veel tegenstrijdigheden op het internet over deze uitgang/ingang, maar ik denk nu te weten dat het een uitgang betreft, waarmee je rechtstreeks het mengpaneel in kan met de versterker. Dit ook aan de hand van oud topic hier. Klopt dit?

    Tweede vraagje is, zou ik deze uitgang ook kunnen gebruiken voor opnames middels een externe geluidskaart? Of het goed klinkt boeit me nog niet eens zo, als het maar afdoende is om zo nu en dan 's wat ideetjes op te nemen voor de band. De geluidskaart die ik heb is een Presonus Audiobox USB. De top houd ik uiteraard wel aangesloten op een cabinet. Moet er nog iets tussen de geluidskaart, of kan ik rechtstreeks inpluggen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    die DI wordt rechtstreeks van je uitgangen getapt... als je hem wilt gebruiken raad ik je met klem een speakeremulator aan, bijvoorbeeld een kastje als de palmer PDI09... maar zo'n ding maakt gelijk je DI overbodig omdat ie ook tussen je uitgang en speaker geplaatst kan worden... en last but not least... je kan de DI niet gebruiken voor silent recording... je moet nog steeds een cabinet aansluiten

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat zeg ik, ik houd de top aangesloten op een cabinet. Gaat me puur om even snel een ideetje op te nemen thuis, zonder moeiijk te hoeven doen met een microfoon. Een Palmer of iets dergelijks, dat komt nog wel, heb ik nu het geld toch niet voor en er is een kans dat ik over een tijdje een klein combootje met uitgang aan ga schaffen. Gaat me er nu echt even om of het kan wat ik wil, zonder schade te veroorzaken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    En amp maar vooral ook PC aarden als je de soundcard gebruikt
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ergo, beter niet doen dus?

    En een PC... Man... Da's nog iets van toen Windows nog populair was.

  6. #6

    Standaard

    Lijkt mij geen probleem.
    Is de DI uitgang via xlr of jack plug?
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Jack plug volgens mij. De Presonus Audiobox kan geloof ik beide hebben, dus dat moet geen probleem zijn. Het mag dan niet de beste geluidskaart op de markt zijn, maar desondanks ben ik wel erg gesteld op de geluidskaart, dus doorbrandertjes zit ik niet op te wachten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    sorry brum, maar de DI is ook mastervolume-afhankelijk... dus hoe je het ook went of keert, je hebt altijd een cabinet nodig... enige manier die ik kan verzinnen, is om een palmer PDI09 in de effects send aan te sluiten en een loze patchkabel of jackplug in de return te pluggen... op die manier gaat het preamp signaal alleen naar de palmer en niet naar de poweramp
    als je een goie speakeremulator hebt, dat kun je ook rechtstreeks vanuit die send je geluidskaart in... signaalsterkte kun je regelen met de mastervolume...
    (mits we het over een nieuwer model 2210 hebben, want het oudere model had een totaal andere lay-out!!!)
    Laatst gewijzigd door big dooley; 13 november 2013 om 00:42

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Gij moet beter lezen. Ik houd de top ook gewoon aangesloten op een cabinet en daarnaast zou ik dan een geluidskaart willen aansluiten op de DI output.. Voordeel van de 2210 is dat de mastervolume prima werkt en de versterker ook prima klinkt op laag volume. Betreft eentje uit '89, dus een latere versie.

    Op m'n 4x12 zit een ingebouwde speaker simulator en daar nam ik tot voor kort m'n ideetjes mee op, maar die gaat een opberghok in, dus vandaar dat ik even een snelle oplossing zoek voor thuis. Voor in de toekomst zit ik te kijken naar iets van een Blackstar HT5, of een Randall RD5, maar dat gaat nog wel even duren helaas, gezien de financiën.

  10. #10

    Standaard

    Het schema bekeken en volgens mij moet het wel willen.
    Al zou ik zelf een passieve d.i boxje er tussen zetten, om de elektronica circuits versterker/PC echt te scheiden.
    Aangezien het je niet om super kwaliteit gaat kan een DAP d.i wel voldoen, zijn rond de 25, euries.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top