Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Vraagje over elementen van Jazzmaster

    Ik ben het bezit van een Classic Player Jazzmaster. Een erg fijne gitaar. Maar de elementen vind ik wat minder, dus ik wil er originele Jazzmaster elementen inzetten. Het is mij echter niet gehele duidelijk hoe dit precies zit, ik kom op internet allemaal verschillend elementen tegen:

    - Seymour Duncan SJM-1B/1N
    - Fender pickup '62 Jazzmaster / aged white
    - Deze: http://www.thomann.de/nl/fender_jazz...FQhc3godOGkAyw

    Zijn dit dezelfden of verschillende?

    En welke zitten er op mijn Classic Player, zijn dat de Seymour-Duncan-SJM-2B/N? En dan heb je ook nog de Seymour Duncan Antiquity 1 en 2..

    Kan iemand dit allemaal verhelderen? Dank!!
    Laatst gewijzigd door k1ngray; 11 november 2013 om 18:40

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Het zijn allemaal replacement PU's voor de Jazzmaster en ze klinken allemaal net even iets anders.
    Tot zover ik weet staat de Antiquity serie van Seymour Duncan hoog aangeschreven. Zeker als het gaat om het nabootsen van het meest authentieke geluid (in dit geval van de Jazzmaster). Op de site van Seymour Duncan kun je clipjes beluisteren en vergelijken met andere elementen van Seymour Duncan. Voor wat betreft de andere elementen zul je het vooral moeten hebben van de ervaringen van anderen.
    Zelf heb ik helaas geen Jazzmaster, maar er zitten hier wel een paar fanatieke gebruikers van wie ik weet dat ze hebben geëxperimenteerd met andere elementen. Wacht nog even tot zij reageren.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Het punt is met die Classic Players: het zijn qua sound meer P90s dan Jazzmaster elementen. Op zich in het geheel niks mis mee, 't is net wat je fijn vindt. Goeie Jazzmaster elementen klinken meer als grotere single coils, meer dynamiek, meer laag maar niet zoveel output als P90s, die ook een tikkie meer mids hebben.
    In mijn ervaring moet je voor JM elementen bij www.curtisnovak.com zijn. Supervent met uitstekend werk. Heeft een scala aan jazzmaster elementen, van ultiem vintage correct tot humbuckers, P90s of zelfs Tele-elementen in Jazzmastervorm. Voor een advies is hij niet te beroerd om je te mailen, al moet ik zeggen dat zoals bij andere goede merken ook ier de beschrijving op de site ook écht accuraat is.
    Mijn ideale combi destijds: een JM-V bij de hals en een JM Fat bij de brug. De JM90 is bij velen favoriet, maar ik vond 't te middy. Mening, smaak, wellicht combinatie met de specifieke gitaar. Maar omdat de combi JM-V/JM90 zoveel wordt opgehemeld op Offset forum en dergelijk wil ik graag het tegenwicht geven met de JM-V/JM Fat combinatie Nog steeds een prachtige open single coilsound, maar zo breed als dat alleen met een Jazzmaster kan klinken.

    Ik had er beter niet over kunnen beginnen, ik krijg acuut weer heimwee naar die fantastische gitaar
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb die Duncan Hot for Jazzmaster in mijn Squiertje zitten. Klinken goed! Warm, maar toch Jazzerig! Aanrader

  5. #5

    Standaard

    Thanks voor de info! Heb nu de hottere pickups erin en die vind ik veel te warm en wollig. Die antiquity lijken me wel tof, maar lijken niet zo makkelijk te krijgen te zijn, niet in Nederland in ieder geval..

  6. #6

    Standaard

    Valt toch mee, zijn gewoon te krijgen bij de lokale gitaarboer! Ik heb trouwens nu al een element uit een Amerikaanse Jazzmaster in de brugpositie, zat er in toen ik hem overnam van iemand. Zou dat tof zijn met een antiquity 1 of 2 in de nekpositie?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik heb een Squier J Mascis Jazzmaster waaraan ondertussen veel gemod is. Heb de originele pickups (die in principe heel erg op de Classic Player pickups moeten lijken) vervangen door de AVRI Jazzmaster pickups. In de nekpositie een redelijke verbetering, in de brugpositie weet ik het niet helemaal. De stock brugpickup klonk héél goed, de 'echte' JM pickup klinkt heel wat schriller, maar mits goede settings is dat wel heel erg karakteristiek

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top