Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: La Guitarra Buena

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2007
    Locatie
    Turnhout (België)
    Berichten
    188

    Standaard La Guitarra Buena

    Mijn ontevredenheid over La Guitarra Buena dus.

    Even vlug in het kort:

    Begin oktober was ik op zoek naar een Ukelele en ging eens kijken op hun website. Ik had er al eerder wat accessoires gekocht en dat ging redelijk goed.
    Een concertgitaar bijvoorbeeld zal ik uiteraard nooit via een webshop kopen maar een uke voor erbij durf ik wel.
    Ik zag er 2 Ukeleles waarvan ik er wel zeker 1 zou willen bestellen. De prijs leek me wel wat en aan de hand van de info had ik de knoop doorgehakt. Maar er was geen koffer bij en die wilde ik toch wel.
    Dus voor ik mijn bestelling plaats eerst maar eens een mailtje met de vraag of zij er een passende koffer bij kunnen leveren.
    Geen antwoord. Na enkele dagen maar terug dezelfde mail gestuurd.
    Ok, dan kreeg ik antwoord dat de Uke midden oktober binnen zou komen. Maar zij kunnen wel een koffer leveren. OK dan, dan wil ik die bestelling doen. Viel wel tegen dat ze niet binnen waren, maar geen ramp, dan wacht ik hun bericht wel af wanneer ze binnen komen.
    Ik keek, na mijn mail van hen gelezen te hebben, nogeens op hun website en zag dat ze de tekst hadden aangepast. Dus dat ze erbij hadden gezet dat ze midden oktober binnen zouden komen.
    MAAR, wat zag ik nog? De prijs was ineens fors gestegen.
    Ik terug een mail naar hen of ik de uke kan kopen aan de prijs van wanneer ik de bestelling gedaan had OF dat ik de nieuwe hogere prijs moet gaan betalen.
    De hogere prijs dus!
    Ik mijn teleurstelling eens geuit maar nee hoor, ik kreeg een mail met hun regeltjes en ik kon er niets meer aan doen. Gewoon pech.

    De mail vond ik zeker verreweg van klantvriendelijk.

    Nu wil ik een andere uke bestellen maar mailde hen maar eerst voor de zekerheid met de vraag of die in voorraad is en of ik die aan de prijs kan kopen zoals die nu op hun site staat.

    Ik denk dat ik daarmee op hun tenen getrapt heb want meneer Rudolf Eeken reageert totaal niet meer op mijn mails.

    Wat een eikel van een vent is dit.

    Ik weet het, ik kan ook eens een telefoontje doen, maar heb daar nog niet veel zin in. Het kan evengoed via mail. Heel vlotte bestelling via de webshop schrijven ze, dus ...

    Dit moest ik hier toch even kwijt.
    Laatst gewijzigd door Nobilta; 10 november 2013 om 00:12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik snap je frustratie helemaal en het is zeker niet netjes van hun om de informatie aan te passen nadat je de bestelling hebt gedaan. Maar wat ik niet netjes van jou vind is dat je naam en toenaam noemt van de eigenaar hier op dit forum. Eerst bellen, oplossen en dan het forum hier inlichten was sjieker geweest.
    En bovendien, nog maar eens een les dat je niet te makkelijk naar internet moet grijpen voor je aankoop, want honderden muziekwinkels en ook hele goeie winkels met service en klantvriendelijkheid gaan door jou handelen kapot of hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden.
    Les: benader een echte winkel met goed personeel die ukeleles voor je bestellen en maak daar een keuze uit! Je bovenstaande verhaal is juist een van de redenen dat ik webshops links laat liggen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik snap je frustratie helemaal en het is zeker niet netjes van hun om de informatie aan te passen nadat je de bestelling hebt gedaan. Maar wat ik niet netjes van jou vind is dat je naam en toenaam noemt van de eigenaar hier op dit forum. Eerst bellen, oplossen en dan het forum hier inlichten was sjieker geweest.
    Eensch.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En bovendien, nog maar eens een les dat je niet te makkelijk naar internet moet grijpen voor je aankoop, want honderden muziekwinkels en ook hele goeie winkels met service en klantvriendelijkheid gaan door jou handelen kapot of hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden.
    Les: benader een echte winkel met goed personeel die ukeleles voor je bestellen en maak daar een keuze uit! Je bovenstaande verhaal is juist een van de redenen dat ik webshops links laat liggen.
    En met alle respct, ga jij hier met je wijzende vingertje veel te ver Arjan. La Guitarra Buaena is een echte winkel. Juist in het perspectief van wat jij (naar ik vermoed) een echte winkel vindt, met een winkelpand, een toonbank en echt (kundig) personeel enzo.
    http://www.guitarrabuena.nl/
    En, wat zoveel van die "echte" winkels de kop kost omdat ze het niet doen, doen zij blijkbaar wél: het combineren van een winkel en een webshop. Dat dat, blijkens dit topic, nog niet helemaal lekker loopt is daarin een ander verhaal...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Begin dan geen webshop als winkel als je de kennis en vaardigheden niet hebt om die fatsoenlijk te beheren. Ronduit amateuristisch dat die winkel een webshop met slechte info heeft, waardoor de klant misleid wordt. Voordat je een webshop naast je winkel runt eerst goed voorwerk doen en als daar de tijd niet voor is, niet doen. Dit is half werk en daar jaag je klanten mee weg. Commercieel dus niet handig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2007
    Locatie
    Turnhout (België)
    Berichten
    188

    Standaard

    Als HIJ mij zo behandeld dan zet ik MIJN ervaring over HEM hier neer. Dat is mijn recht en het gevolg van ZIJN gedrag. Dan had hij maar klantvriendelijker moeten zijn en alles netjes moeten afhandelen. Gewoonweg mails blijven negeren is wel zeer arrogant.
    Ik bestel al jaaaren zéér veel via internet en meestal wordt dat allemaal perfect afgehandeld. Niet altijd. Ik bestel bijvoorbeeld zelfs mijn hondeneten via internet. Man, wat een service zeg. Net zoals ze het aangeven op hun site. Daar koop ik iedere keer weer tevreden terug. En daar maak ik zeer goeie reclame over.
    Buena biedt zelf een vlotte aankoop via internet aan op hun site.
    Daar meneer niet goed handelt zouden andere muziekwinkels over de kop gaan omdat ik hier eerlijk mijn ervaring neerzet? Wat een onzin zeg. IK ben niet de oorzaak, HIJ is de oorzaak.
    Ik ken massa's goeie internetwinkels waar ik zeker reclame over maak en er altijd zeer tevreden terug koop. Het ligt gewoon aan de zaakvoerder. Als hij z'n klanten goeie service geeft zullen ze terug komen, wanneer hij slechte service geeft blijven ze weg. Dat zal toch wel eerder aan de zaakvoerder liggen dan aan de klant die slecht behandeld wordt. Dat is zo logisch als maar zijn kan.

    Ik ken bijvoorbeeld nog een zeer slechte internetwinkel waar ik uiteraard ook nooit meer zal kopen. Je kan daar je bevindingen ook neerzetten. Maar wat doen zij? Eerst controleren zij de berichten die de mensen neerschrijven, en dan posten zij alleen de positieve berichten. Dus berichten van mensen die slechte ervaringen neerschrijven worden gewoonweg niet geplaatst op hun website.
    Maar nu wijk ik af.

    Ik dacht dus dat Buena een serieuze winkel was met fatsoenlijk personeel.

    Enz enz...
    Laatst gewijzigd door Nobilta; 10 november 2013 om 10:00

  6. #6

    Standaard

    consumentenrecht maakt dat je na een verkoop de prijs niet eenzijdig mag verhogen. Zo simpel is dat.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2007
    Locatie
    Turnhout (België)
    Berichten
    188

    Standaard

    Dat dacht ik ook ja. Maar ik ga er verder geen werk van maken.
    Eén ding is zeker, mij zien ze er nooit meer terug.
    Ook al hebben ze er fantastische gitaren en was ik van plan om er naartoe te gaan om naar een concertgitaar uit de hogere prijsklasse te gaan zien, nee, er zijn genoeg gitaren te koop op een ander.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    [QUOTE=arjanb01;3033035].......eerst goed voorwerk doen en als daar de tijd niet voor is, niet doen......QUOTE]

    Het zijn verdorie net vrouwen!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik zou daar ook niet meer kopen. Begrijp je frustratie wel om het hier neer te pennen. In dit geval moet het ook kunnen, vind ik dan weer. Succes!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    [QUOTE=jutter;3033070]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    .......eerst goed voorwerk doen en als daar de tijd niet voor is, niet doen......QUOTE]

    Het zijn verdorie net vrouwen!
    Is toch zo? Ff een webshopje op internet knallen en dan hopen dat de bestellingen binnenstromen, zo werkt het niet. Als je het als muziekwinkel al moeilijk hebt te verkopen zorg er dan in ieder geval voor dat je professionele tools aanbiedt aan je potentiële klanten waardoor ze in ieder geval uitgenodigd worden om te kopen. Wat hier gebeurd is, vind ik amateurisme ten top. Maar misschien komt het ook doordat ik zelf een commerciële baan heb, dan ga je op dit soort dingen extra letten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top