Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Hook captain 5881/6l6/e34

    Hallo,

    Wie kan mij het verschil tussen de captain 5881/6l6/e34 uitleggen?
    Verschilt het geluid heel veel doordat er andere buizen in zitten?

    Groet

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Waarschijnlijk is het verschil in geluid marginaal. De versterker zal toch zijn eigen karakter houden, de verschillende buizen zullen daar wellicht een beetje kleuring aan kunnen geven. Beetje he.
    DA - doet je goed!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    niet alleeen buizen zijn anders, ook de trafos zijn verschillend. daarnaast is de eerste serie ptp en de latere met een print gebouwd
    5881 en 6L6 zit in de zelfde hoek in principe vroegah waren 5881 6l6GB terbij wat wij een 6L6 noemen een 6L6GC is iets meer vermogen .El 34 is echt anders ook kwa karakter wordt de amp zo gezegd wat engelser van

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Puur afgaande op de types buizen zou ik zeggen dat de 6L6 versie een meer aanwezig hoog en laag heeft, terwijl de EL34 versie meer aanwezige mids zal hebben (dit is wel een hele grove beredenatie)
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Hook captain 5881/6l6/e34

    De amps verschillen onderling qua bouw misschien meer dan alleen t verschil in eindbuizen. Anders gezegd: als je verschil in geluid ZOU horen, komt dat eerder door andere constructiefactoren dan door de verschillende soorten eindbuizen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    Als ik puur naar de amp kijk als speler ( en niet als bouwer) vind ik de el34 meer compressie hebben op het 3e kanaal en met meer gain. De 6l6 waren ook 80 watt en dan reageert een amp zoiezo iets anders dan een 100 watter. Ik vind het verschil marginaal idd ivm de el34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top