Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Ziet er netjes uit. Ik vind het ook wel een sport om met beperkte middelen een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Je loopt wel eerder tegen de grens aan. Dat dan weer wel.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ach, dit heb ik op de rug van een tele van Mintzkov gevonden ... originele jaren 70 tele
    Leuke muziek, kende ik nog niet. Ik dacht even dat Mintzkov het merk van de tele was... ...maar het is dus een '70s Fender. Ik denk dat ome Leo blij was dat ie de zaak verkocht heeft in 1965.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Als je nadien gaatjes boort: goed en breed soevereinen, want anders trekt de spoed van de schroef je lak gewoon los !!!
    Bedankt voor de tip, ik heb een paar soevereinboren dus dat komt goed. Alleen staat er verzinkboor op het doosje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Haha, je zou een heel boek kunnen schrijven over de do's en don'ts van het schroeven.

    Imho zo veel mogelijk ná het lakken, water en schuurpap kan erin kruipen en da's niet zo fijn. Indien je voorboort voor een schroef, probeer een slagplaatgaatje op dezelfde diameter voor te boren als de kern van het schroefje, dus dat alleen het schroefdraad zelf in het hout pakt, en tijdens het erin draaien van de schroef de schroef er ook echt ín drukken, dan krijg je geen "molshoopje" rond het gaatje.
    Helemaal duidelijk. Ik wacht in spanning op het boek!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Zodra ik groot ben en niet meer op n flat woon en een gitaar-boten-motorbouw schuur heb is een kolomboor een van de eerste grote gereedschappen die op het lijstje staan.
    Als ik groot ben en de schuur opgeruimd heb is er denk ik wel plek voor een boorkolom. Die zal er dan ook wel een keer komen. Bij #005 of #006 ofzo. En dan een freestafel, een lintzaag, een stationaire schuurmachine, een vlak/van dikte bank, een polijstwiel, een CNC machine, een spuitcabine en een 3D printer. Ongeveer in die volgorde. En een aanbouw aan het huis om dat allemaal kwijt te kunnen. Bij #250 is het denk ik wel zover. Maar eerst de schuur opruimen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Tot die tijd gebruik ik voor het boorwerk een zware oude Bosch boormachine (aan de 220), totale overkill aan power, zeer stabiel.
    Ik had er gisteren een Makita accuschroefboormachine bij staan, maar heb alles gedaan met mijn ruim 30 jaar oude Bosch aan een draadje. Oude liefde roest niet. Letterlijk. Geen spatje roest binnenin. Ik heb hem pas voor de eerste keer open gehad omdat er een breuk in de kabel zat. Alleen het vet een beetje herverdeeld en hij loopt als een tierelier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk bericht
    Ziet er netjes uit. Ik vind het ook wel een sport om met beperkte middelen een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Je loopt wel eerder tegen de grens aan. Dat dan weer wel.
    De middelen zijn behoorlijk beperkt, maar voldoende voor een tele. Tot nu toe.

    Posts zonder fotos zijn saai. De 1/8" (3,2 mm) roundover:





    Bodybuilden is klaar, afwerken maar.

  3. #23

    Standaard

    Lakken duurt lang, zeker als het alleen in het weekend licht genoeg is om te spuiten. Maar gelukkig is het dit jaar geen winter.





    Geen winter heeft ook nadelen. Insecten. Deze heeft het in ieder geval niet overleefd. Dat wordt weer schuren.



    Meegespoten headstock is toch ook wel leuk. Eens proberen. Opschuren en afplakken. Ik kon hier in de buurt geen airbrushafplaktape vinden, dus maar met gewoon blauw.



    Eerst een keer misten, dan nat en na tien minuten nog een keer nat.



    Tape er na een kwartiertje af. Eens kijken wat er onder zit. Spannend.



    Een beetje bijwerken met een scalpelmesje moet genoeg zijn. Maar volgende keer toch maar echte tape gebruiken.
    Laatst gewijzigd door wibo; 22 februari 2014 om 21:40 Reden: taalvout

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ontzettend gaaf..... Keep up the good work..... En proost....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #25

    Standaard

    Dank je, en proost.

    De lak heeft nu lang genoeg uitgewasemd denk ik. Dus in bad met 600/800/1000/1200/1500/2000.



    Partscheck en licht assemblagewerk: compleet zo te zien.



    Shine baby, shine.



    Leve de koningin (en koning). Jammer dat we er geen vrije dag voor krijgen dit jaar.

  6. #26

  7. #27

    Standaard

    Thnx, maar het wordt nog beter. Vind ik.

    Monteren. Tuners uitlijnen met de lineaal.



    De gaten zitten schijnbaar niet precies op een lijn als ik naar de G, D en A snaar kijk. Dus met het timmermansoog corrigeren. Als je kunt zien dat het scheef zit, kun je ook zien dat het recht zit. Dat is wat ik geleerd heb tenminste.

    Ferrules. Ik dacht die zijn te groot, dat gaat niet passen. Ze lijken zo'n 0,15 groter dan het gat. Maar de truc met de soldeerbout werkt! Snel heet laten worden, niet aarzelen en je drukt ze er zo in. Bij de e en B was ik te voorzichtig maar dat zie ik alleen. Hoop ik. Zeker met die rare spiegelingen.



    De rest is gemakkelijk na #001. Het lijkt al bijna op een Telecaster.



    Uitlijning van de hals is goed zo te zien. Maar er moet nog een boel gebeuren. Nog een update als ie af is denk ik.
    Laatst gewijzigd door wibo; 27 april 2014 om 02:59

  8. #28

    Standaard

    Fraai stuk werk.
    Kun je zeker trots op zijn.
    En de rode kop (testa rossa, toch) geeft hem iets eigens. En geen suf ash tray randje als je toch geen ash tray op komt.

    Van Willy (Koningsdag, weet je nog?) wordt gezegd dat ie zo'n briljant ambassadeur voor het bedrijfsleven is. Dat idee probeert ie in stand te houden door op zondag jarig te zijn. Hij bouwt aan zijn image zogezegd.
    En ondanks dat hij ongeveer 20 jaar is ingewerkt voor zijn huidige taak, kan hij mooi niet zo'n fraaie tele bouwen als jij.

    Als je last hebt van insectjes op je mooie lak, kijk dan eens of je plastic muggegaas kunt kopen. Dat buig je in het droogproces er ruim en heel voorzichtig omheen en dat geeft die rukkers het nakijken.

    Je hebt alle reden om trots te zijn.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #29

    Standaard

    Tot nu toe heet ie hier in huis Commie, maar Testarossa is een betere naam. Rooie gitaren gaan harder, net als rooie auto's.

    Dit was het ontwerp:



    En dit is het geworden:





    Gisteren nog aardig wat ruzie met de halspen gehad: Righty-tighty werkt bij deze hals dus net andersom. Het duurde even voor ik daar achter was. Gelukkig niks kapot gedraaid.



    Deze gaat dus ook echt een stuk harder dan #001 en m'n Fender Tele Highway One. De humbucker is van onbekende herkomst, maar lijkt op zo'n PAF-ding van Conrad. Het brugelement is een GSP Twangmaster van Guitarsupplies, maar er staat Wilkinson onderop. Volgens mij wordt dit de eerste gitaar waar ik de middenstand regelmatig ga gebruiken: Humbucker met een beetje twang. Lekker. En HARD. De looks kloppen met de sound wat mij betreft.



    Spiegelfoto. Dat ging beter in de winter zonder bladeren, zoals bij #001. Maar deze glimt nog HARDER.



    En nu weer aan de slag met #003. En binnenkort een topic openen voor #004, want daar liggen ook al spullen voor klaar. Gitaartjes bouwen is verslavend.

    Maar eerst spelen op deze plank. HARD spelen.
    Laatst gewijzigd door wibo; 29 april 2014 om 13:37 Reden: linkjes aangepast

  10. #30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top