Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Amp ! Roland Cube 40XL vs Blackstar HT5R

    Goedendag!

    Ik woon in een flatje en heb vorig jaar mijn buizen versterker weg gedaan omdat dit een beetje te veel van het goede was ivm de buren etc..

    Toen kwam ik bij Sound-House Hoogeveen een Roland Cube 40XL tegen en het verbaasd mij wat voor geluid er uit komt, ook was het makkelijk dat er een koptelefoon op aangesloten kon worden.

    Toch wil ik nu wel weer terug naar buizen.. de Roland bevalt mij goed maar het is toch anders.

    Ik was eigenlijk op zoek naar een klein fender buizen versterkertje, maar toen kwam ik een 5Watt buizen Blackstar HT5R combo tegen op het internet. Ik speel voornamelijk blues.. richting Vaughan/hendrix/Page etc. (overdrive/fuzz en clean via stompbox)

    Is dit interessant voor mij om te ruilen of een deal te maken met die persoon?(Blackstar HT5R tegen de Roland)

    5Watt buizen lijkt mij nog wel te overzien in een flatje, ik had vorig jaar 130Watt buizen en daar kon je gewoon niet zacht over spelen zonder dat anderen er last van hadden.

    b.v.d!

    Marco
    Dag

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Hi naamgenoot,

    First of all: geen ervaring met de HT5R maar wel met grote broertje HT20, ik heb daar een topje van gehad. De Blackstar doet een ding redelijk goed vind ik: dikke scheurdistortion. Denk hairmetal, rock, modern rock. Clean vond ik erg tegen vallen. Als jij zegt dat je al je overstuurde geluiden uit pedaaltjes haalt en voor blues gaat, zou ik kiezen voor een cleane(re) basis.

    Echt clean is op lage volumes goed te doen. Wil je er wat meer haar op, een randje scheur, dan wordt het al wat lastiger. In feite is elke buizenversterker te hard. Ook 5 watt. Ook 1 watt. Maar het wordt pas een probleem als je eindtrap oversturing wilt. Met een goede mastervolume krijg je de meeste buizenversterkers wel zachtjes. De vraag is wat er van overeind blijft, dat wil nog wel verschillen.

    Je kunt kijken naar iets als de Egnater Tweaker (heb ik zelf), de Marshall Class5, Fender Excelsior, etc. Stuk voor stuk geschikter voor jouw stijl dan de Blackstar. De Tweaker kan zacht, maar wordt wel pas echt leuk als je 'm op standje TV zet (dus het volume van een TV die redelijk hard staat).

    Lang verhaal kort: koop een Tech 21 Trademark combo. Zanger van m'n band heeft er één. Super ding, zeker op lage volumes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Koop een yamaha thr 5 of 10. Ideaal, superdynamisch, fx, clean, crunch, Brit high en metalsounds in 1 kastje, Aux ingang om met muziek mee te spelen en koptelefoon ingang om savonds te spelen. Meer heb je niet nodig voor jouw stijlen. Een buizenbak is echt te hard thuis zelfs een 1 of 5 watter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Ok dus de blackstar ht5r raden jullie af?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    5 watt is volgens mij echt wel veel te hard voor thuis. Ik heb zelf de HT-1 en die kan ik thuis toch wel redelijk opendraaien, zeker als ik niet te veel gain gebruik. Maar dat hangt ook een beetje af van de isolatie van je woonst natuurlijk.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik betwijfel sterk of je er op vooruit gaat met een klein buizenbakje. Zo'n Cube doet het m.i. erg goed op huiskamerniveau...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7

    Standaard

    Hughes en Kettner tubemeister? Bestaat met verschillende maximale vermogens en zijn allemaal schakelbaar naar lager vermogen. Wat ik zo hoor op youtube van deze amps klinkt prima.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Ok maar als ik nu even niet meer naar de 5w buizen kijk maar naar het geluid.. Wat raden jullie dan aan.

    Ik zoek echt een klein en niet al te duur versterkertje met een goed 'Clean' geluid.. Effecten van de versterker gebruik ik nooit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik zelf heb een ht-5 van de eerste reeks, dus met een 10 inch speaker en zonder reverb.
    Ik vind het een ideale versterker voor thuis. Maar dan inderdaad wel voor geluid met een randje, crunch of dikke distortion. Met een reverb in de fx-loop is het cleane kanaal op zich best oké.
    Ik kan er zelf een erg mooi blues geluid uit halen door het gain kanaal niet ver open te draaien. Qua volume is het met deze amp heel goed te doen thuis, ook op lage volumes.
    Laatst gewijzigd door arcane; 31 oktober 2013 om 21:44

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Wat vinden jullie van de 'Bugera V5' ?
    Dag

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top