Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Steeds dunne E (.10) die springt

    Hey

    Ik speel laatste maanden intens gitaar door mijn opleiding, maar nu heb ik al op een maand tijd 3 .10 snaren gebroken, steeds aan de brug. Op 2 verschillende gitaren..

    Speel ik te 'hard'? Zou ik dikkere snaren overwegen? Het zijn dan nog Elixir's .. :/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Dat kan, maar waarschijnlijker is het dat er iets aan de brugzadels (te) scherp is. Als het bij het snaren wisselen is, denk er dan aan om de snaren l a n g z a a m op spanning te draaien. Vooral die hoge E.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Dat kan, maar waarschijnlijker is het dat er iets aan de brugzadels (te) scherp is. Als het bij het snaren wisselen is, denk er dan aan om de snaren l a n g z a a m op spanning te draaien. Vooral die hoge E.
    Hmm, dat langzaam opdraaien kan kloppen Inderdaad mijn brugzadel dacht ik ook eerst, maar feit dat het op 2 verschillende gitaren wilt toch zeggen dat er iets anders is ..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Ander merk snaren proberen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    Ander merk snaren proberen?
    Inderdaad, ik ga terug eens d'addario proberen. Zal mijn portefeuille ook fijner vinden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    Hmm, dat langzaam opdraaien kan kloppen Inderdaad mijn brugzadel dacht ik ook eerst, maar feit dat het op 2 verschillende gitaren wilt toch zeggen dat er iets anders is ..

    Dat zou je zeggen, maar het kan natuurlijk ook gewoon op allebei het geval zijn, toevallig. Het is niet uit te sluiten..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Dat zou je zeggen, maar het kan natuurlijk ook gewoon op allebei het geval zijn, toevallig. Het is niet uit te sluiten..
    Klopt! Maar moest het zijn dat ik toch wat hevig speel, zijn .11 snaren steviger? Aangezien die ook strakker opgedraaid moeten worden..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    Klopt! Maar moest het zijn dat ik toch wat hevig speel, zijn .11 snaren steviger? Aangezien die ook strakker opgedraaid moeten worden..
    Als de sterkte evenredig oploopt met de spanning, niet... Maar dat wordt te technisch voor mij, dus daar kan ik je geen duideijk antwoord op geven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Andere opleiding proberen
    (grapje)

    Wat voor soort brug heb je? Ik heb namelijk welleens gezien dat (bij een Les Paul -achtige) de brug zo hoog stond en de tailpiece zo laag dat de hoek waarop de spanning kwam te staan niet ten gunste is van de levensduur van je snaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ik heb vroeger honderden snaren gebroken en ging ook denkbeeldige braampjes wegschuren uit de zadels, dikkere snaren gebruiken en de schuld op mijn materiaal steken… tot ik doorhad dat snaren breken enkel te maken heeft met gebrekkige techniek. vergelijk met drummers: alleen goede drummers kunnen stil toch strak drummen. En bij een electrische gitaar is hard aanslaan niet eens nodig.
    Billy Gibbon speelt met 07 of 08 snaren en breekt nooit een snaar. Klinkt nochtans behoorlijk bruut …
    Wel ff checken of er toch niet een braampje in het zadel zit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top