Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 93
  1. #21

    Standaard

    Andere voorstellen dan de bovenstaande zijn ook welkom. Dat ik een liefhebber van Gibsons ben neemt niet weg dat ik ook ben geïnteresseerd in andere of goedkopere modellen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Dat mag je van mij best vinden, maar je vindt mij klinken verwend wijf omdat?
    O.a. omdat:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd wat voor iets verkeerds ik nu weer heb gezegd.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik zag vandaag toevallig deze voorbij komen:




    HAROLD, WAT FLIK JE ME NOU DAN, JONGEN?!?!?!?!

    Ik ben sinds ik me bevind in het wereldje van de akoestische gitaar voortdurend op zoek geweest naar de best klinkende modellen. Ik zit al geruime tijd te gassen op een Gibson Hummingbird. Ik vind ze niet bijzonder fraai om te zien, maar de klank van een goed exemplaar vind ik subliem (voor wat ik wil en kan met een akoestische gitaar dan). En dan kom jij zomaar doodleuk ineens op de proppen met een Hummingbird die (als het een beetje meezit) niet alleen de door mij zo begeerde klank heeft, maar ook nog wonderschoon oogt!!!

    Je wordt bedankt! Ik doe voorlopig geen oog meer dicht.


    @Majmum, als je het geld hebt, waarom dan niet afreizen naar enkele goede zaken waar ze er één of meer hebben staan, uitproberen of de klank je bevalt en de buidel trekken?
    Ik weet zeker dat je 'm voor rond de €1650,- aan je willen verkopen (de standaard uitvoering dan).
    Persoonlijk zou ik van m'n lang zal ze leven geen akoestische gitaar enkel op zicht kopen. Daarvoor zijn de onderlinge verschillen te groot.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    HAROLD, WAT FLIK JE ME NOU DAN, JONGEN?!?!?!?!

    ...

    Je wordt bedankt! Ik doe voorlopig geen oog meer dicht.
    Weet je hoe mooi deze naast mijn Silverburst SG zou staan?


  5. #25

    Standaard

    Een heel vet ding is het, maar voor €4200,- kan je heel veel moois voor kopen.

    Ik ga de akoestische gitaar ook zeker niet enkel op zicht kopen. Daarom heb ik in eerdere berichten geschreven dat bereid ben om het hele land door te reizen.

    Natuurlijk wil hoe goedkoper, hoe beter. Mocht het een Gibson worden, dan wil ik er een tweedehands kopen en geen nieuwe. Op Maxguitar na weet ik geen zaken waar men dat soort gitaren heeft.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Weet je hoe mooi deze naast mijn Silverburst SG zou staan?


    Hahahahaha.......

    Tsja, het gekke is dat ik altijd wild ben geweest van SG's. De SG was mijn eerste grote liefde. Mijn eerste elektrische gitaar was een kopie van de SG. Toen ik klaar was voor 'the real deal' beende ik met de pegels in mijn handen om de 2de hands SG te kopen die er al een jaar hing. Kom ik in de winkel, was ie net verkocht!!!

    Onwetend en ongeduldig als ik was heb ik toen maar een Fender Stratocaster gekocht. Daarna nog vele gitaren gekocht, maar nooit die door mij zo begeerde SG.

    Ik ben dan ook blij dat jij toevallig net de uitvoering hebt die mij niet zo heel erg aanspreekt. Wel voor een Hummingbird, maar niet voor een SG. Gelukkig maar, anders was ik nu helemaaaaal over de zeik.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik ben dan ook blij dat jij toevallig net de uitvoering hebt die mij niet zo heel erg aanspreekt. Wel voor een Hummingbird, maar niet voor een SG. Gelukkig maar, anders was ik nu helemaaaaal over de zeik.
    Ook niet zoals hij er nu uit ziet?



    ... of mijn echte Junior?


  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dan maar ineens door de zure appel bijten
    a) het is een Gibson, en je bent merkengeil, dus dat gaat blijven knagen als er geen Gibson op de kop staan. Orville/Burny/Greco ten spijt
    b) het is exact de burst als je LPC, en daar heb je een zwak voor
    c) hij komt uit de jaren '90 (wat eigenlijk niets wil zeggen, maar soit, jij hebt daar een voorkeur voor).
    Eigenlijk heb je onbewust al voor jezelf gekozen, en zit je nu in de "phase of denial".

    a+b+c maakt dat jij gewoon die burst Hummingbird moet kopen, al was het maar omdat wij hier anders minstens elvendertig maanden naar je gezanik en gezeik moeten luisteren van "ik had die Hummingbird moeten kopen en blablabla". Of ze die prijs waard is: het zal geen slechte gitaar zijn, ben zelf geen fan van de "Gibson-wil-een-Martin-model-uitbrengen", als ik een squareschoulder Dreadnought wil kopen, ga ik wel ineens naar een Martin kijken, maar dat ben ik dan weer.

    En op het punt van "ik ga het niet veel gebruiken". So? Als je het je kunt veroorloven, en a+b+c, why not? Ik heb een vintage D35, en ik ben eigenlijk een bassist. Ik suck legendarisch op akoestische gitaar, en toch heb ik die, omdat die me inspireert, en die voor mij goed aanvoelt en goed klinkt. Dat ik ze misschien 1x per week gebruik, en helemaal verknocht ben aan mijn Squier Bass VI van 350€ doet daar geen afbreuk aan.


    En als je ze koopt, ALSTUBLIEFT, ALSTUBLIEFT, ALSTUBLIEFT niet iedere 2 dagen foto's posten met telkens een andere invalshoek of belichting, wij zijn geen gitaarganzen die foie-gras-gewijs gevoed moeten worden met een Kärcher hogedrukreiniger door ons strottenhoofd.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ook niet zoals hij er nu uit ziet?



    ... of mijn echte Junior?

    Oei, dat maakt 'm inderdaad al een stuk mooier!
    Maar dan voeg ik er gelijk aan toe dat ik jouw echte junior altijd al één van de meest begeerlijke vind die ik ooit heb gezien. Mooi setje zo!

    Ik zou nu eigenlijk ontdaan moeten zijn, maar eigenlijk kan ik er alleen maar heel vrolijk van worden.



    @Mr.Fingers,
    Historisch kan het best zo zijn dat de Hummingbird een Martin wannabe is, maar het blijft een bijzonder goede gitaar. Ik ben zelf helemaal wild van Martins, maar toen ik op zoek ging naar een echt heel erg goed klinkende akoestische gitaar voor mijn budget (op dat moment rond de €1600,-) kwam ik anderhalf jaar geleden uit op de Gibson J-45. Niks mis mee.
    Maar mijn interesse was gewekt en los van de speurtocht die ik er tot op dat moment op had zitten, bleef ik daarna lustig doorzoeken naar de ultieme akoestische gitaar. Het begon me op te vallen dat de waanzinnig klinkende Martins een prijskaartje hadden dat begon bij €4500,-!!! En in een 1 op 1 vergelijk tussen een geweldig klinkende Martin (type ben ik even kwijt, maar de specs waren hetzelfde als die van de Hummingbird) van boven de €4000,- en een Hummingbird van €1800,- kwam de Hummingbird er als winnaar uit. En niet vanwege de prijs, maar vanwege het geluid. Sindsdien is mijn gekte voor Martin iets afgenomen en mijn bewondering iets toegenomen.

    En het zal vast iets exemplarisch zijn geweest, maar toch. Ik ben door dit hele gedoe wel een beetje verliefd geworden op de Hummingbird, ondanks het feit dat ik het eigenlijk maar een lelijk ding vind en er qua uiterlijk niets boven een Martin gaat.

  10. #30

    Standaard

    Ik kan het mij veroorloven maar dan moet ik een paar maanden heel zuinig zijn en daar heb ik weinig zin in. Wat betreft de begin jaren '90 en de kleur: dat is gewoon mooi meegenomen, maar zeker geen must. Ik heb die foto's binnen gekregen en ik zie dat het meer een chery burst dan een honeyburst is.

    Juist omdat het niet mijn #1 instrument is, hecht ik (iets) minder waarde aan het merk. Daarom de keuze voor een kopie van een Gibson-model. Anders was ik al lang weggelopen met een Ovation, welke ik ook erg mooi vind.

    Anyways, de advertenties staan erop, nu wachten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top